vraag

trage en niet werkende internet 4g

• 6 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 191 x bekeken

Goedendag,

Wij hebben in ons gezin 2x een unlimited abonnement en 1x een 10gb abonnement.
Alle drie ervaren wij sinds een week of 3 enorm trage verbindingen met het internet.
Diverse plaatsen, waaronder ook ons huisadres waar we altijd zeer snel internet hadden.
Het is zelfs zo traag dat een simpel tekstbericht op whatsapp geeneens binnen komt.
Het zijn 3 verschillende toestellen, instellingen staan goed, netwerk staat op automatisch etc etc.

Graag hoor ik uw oplossing.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heb je dit op een specifieke plek, of overal?
Welke telefoon toestellen gebruiken jullie?
Het is op veel verschillende plaatsen waar het voorheen gewoon goed werkte.
Toestellen: 2x Samsung S9 en 1x Iphone 8
Reputatie 7
Badge +4
Als het op 1 plek is, dan zou het namelijk een mast kunnen zijn, maar als het overal is dan zouden ook alle andere klanten hier last van moeten hebben. Ik heb er eigenlijk nergens last van.
Ja we komen alle 3 op verschillende plaatsen gedurende de week en ervaren allen hetzelfde,
centrum Breda, Dordrecht, Papendrecht enz. Tot 3 weken geleden echt nergens last van gehad, was dik tevreden. Nu is het meer irritant en ben ik blij als ik wifi bereik hebt.
Reputatie 7
Badge
Als 4G ergens slecht is dan val je terug op 3G van T-Mobile. Als je ergens slecht bereik ervaart, zou je dan je toestel eens handmatig op 3G kunnen zetten? Zou gek zijn als je zowel geen 4G als 3G van verschillende netwerken kan ontvangen.
Het is ook nog mogelijk om een dekkingsonderzoek aan te vragen als je echt helemaal niets kunt ontvangen.
Hoe weet je overigens dat de instellingen goed staan? Jullie zijn niet toevallig rond dezelfde tijd teruggekomen van vakantie in het buitenland toen je het probleem ervaarde?
Hij geeft 4G aan maar je kunt niets meer, valt ook niet terug naar 3G omdat 4G vol bereik aangeeft. We zijn niet in het buitenland geweest de afgelopen tijd. Instellingen staan juist, ik werk nu 9 jaar in de telecom dus die weet ik echt zeker ;)
Handmatig op 3G zetten ga ik uitproberen daar kom ik op terug!
Het vreemde is dat wij het alle drie ervaren, als het er eentje zou zijn dan had ik gedacht aan de antenne van dat toestel. Ook de verschillende plaatsen vind ik apart.
Reputatie 3
Badge
Hi Dasujoty,

Hoe is het afgelopen met handmatig 3g instellen?
Kun je anders op de Samsung toestellen via de app Tele2 Menu of Sim menu naar SIM gaan en dan Automatisch aanvinken en de telefoon toestellen opnieuw opstarten.
Met de iphone moet je dan naar Instellingen, Mobiel netwerk, sim apps en dan naar Sim Menu gaan.

Gr, Bernadet
Reputatie 3
Badge
Omdat er geen reactie meer binnengekomen is, ga ik er vanuit dat het opgelost is
Ik sluit daarom dit dit topic. Nog vragen? Kun je een nieuw topic starten.

Fijne dag 🙋