beantwoord

Traag internet op 4G

• 14 February 2018
  • 14 reacties
  • 12407 x bekeken

Hoi,
Ik ben al jaren klant bij tele 2. Altijd ook tevreden. Tot nu. Ik heb sinds vorige week last van Trage en wegvallende verbinding met 4G.
Vandaag heb ik ook een Speedtest gedaan en mijn download snelheid was 5,15Mbps en upload 0,10 op 4G internet met goed bereik.
Ik heb al geprobeerd om mijn telefoon opnieuw aan te zetten maar dit werkt niet. Als ik 3G internet heb dan heb ik hier geen last van.
Dus ligt het niet aan de telefoon lijkt mij.
Kan iemand mij helpen wat het probleem is?
Kan het iets te maken hebben omdat ik 2 weken terug in het buitenland zat of omdat ik mijn abbonement hebt verlengt?
Groetjes
icon

Beste antwoord door Estherunlimited 14 February 2018, 21:19

Hoi JeroenRoos

Heb je de simkaart selectie bij terugkomst uit buitenland weer teruggezet op automatisch in Nederland? Dus de App Tele2 menu , simkaart selecteren , zet automatisch op Nederland . Even toestel herstarten

.

Ik heb gekeken en de sim staat automatisch. Toestel heb ik ook herstart.

En een andere simkaart in jouw toestel?

En jouw simkaart in ander toestel?

Even checken of het aan je simkaart ligt kan geen kwaad.

Heb je dit trage 4G op meerdere plaatsen?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Je ervaart dus plotseling problemen bij een locatie waar 4G altijd goed gedaan heeft?

Het kan een technisch probleem/storing zijn of gewoon drukte in jou gebied... Maar op sommige iPhones (voornamelijk 8, 8+ en X ) zijn er probleem met 4G bekend.

Heb je op meerdere locaties ook probleem?
Hoi JeroenRoos

Heb je de simkaart selectie bij terugkomst uit buitenland weer teruggezet op automatisch in Nederland? Dus de App Tele2 menu , simkaart selecteren , zet automatisch op Nederland . Even toestel herstarten
.
Hoi JeroenRoos

.

Hoi JeroenRoos

.

En een andere simkaart in jouw toestel?
En jouw simkaart in ander toestel?
Even checken of het aan je simkaart ligt kan geen kwaad.
Heb je dit trage 4G op meerdere plaatsen?
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen Jeroenroos,

Net als @Estherunlimited ben ik benieuwd naar de antwoorden op het vragen. Vanuit deze antwoorden kunnen we verder graven in dit probleem.

Alvast bedankt!
Goedemorgen,

Ik heb op meerdere plaatsen last van Traag internet. Het valt ook geregeld weg. Dan heb ik op dat moment geen service en kleine 20 seconden later heb ik 3G (wat overigens wel goed werkt)
Ik heb dit sinds vorige week. Ik bedacht me dat ik ook bellen via WiFi had aangezet, dus had ik dit gister avond weer uitgezet en het lijkt erop dat het internet beter werkt.
Wat zijn de problemen met internet met een iPhone 7 en 8?
Alvast bedankt
Reputatie 5
Badge
Klanten met een Apple iPhone 8 / 8 Plus / X kunnen in sommige gevallen problemen ervaren met ons 4G-netwerk. Deze toestellen hebben moeite met de overgang van 3G naar 4G.
Uit je profielgegevens blijkt dat een iPhone 6s gebruikt, klopt dit?
Klanten met een Apple iPhone 8 / 8 Plus / X kunnen in sommige gevallen problemen ervaren met ons 4G-netwerk. Deze toestellen hebben moeite met de overgang van 3G naar 4G.
Uit je profielgegevens blijkt dat een iPhone 6s gebruikt, klopt dit?

Klopt dat ik een IPhone 6s heb.
Bellen via WiFi staat nog steeds uit. Helaas geen verbetering. Ik heb mijn simkaart in een andere iPhone gestopt maar helaas hetzelfde probleem.
Ik krijg ook steeds meer klachten van mensen dat ik niet bereikbaar ben, terwijl ik mijn telefoon gewoon aan heb staan.
3G werkt overigens wel prima.
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou erg gek vinden dat WiFi bellen problemen zou geven bij je 4g gebruik.

Ook bizar dat je niet gewoon gebeld kan worden, zelfs met redelijke 4G performance zou je prima kunnen bellen via 4G.

Ik zal dan als adhoc oplossing twee dingen voorstellen zodat je telefonisch bereikbaar blijft:

VoWiFi aanzetten.

VoLTE uitzetten, zo als je niet via wifi verbonden bent, schakelt je telefoon terug naar 3G voor in en uitgangen gesprekken.

Om 4G bellen uit te zetten ga je naar: 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' > 'Schakel 4G in', en zet 4G voor alleen data.
Reputatie 5
Badge
@Jeroenroos heb je bij je de verlenging ook een nieuwe simkaart aangevraagd?
Het kan natuurlijk zo zijn dat je simkaart wat keuren heeft. Dit is uit te sluiten door een andere simkaart in je eigen toestel te testen. Als blijkt dat dit geen problemen geeft dan ligt het vaak aan een verouderde simkaart.

Zou je willen aangeven of je een nieuwe simkaart (kosteloos) wilt ontvangen?
@Jeroenroos heb je bij je de verlenging ook een nieuwe simkaart aangevraagd?
Het kan natuurlijk zo zijn dat je simkaart wat keuren heeft. Dit is uit te sluiten door een andere simkaart in je eigen toestel te testen. Als blijkt dat dit geen problemen geeft dan ligt het vaak aan een verouderde simkaart.

Zou je willen aangeven of je een nieuwe simkaart (kosteloos) wilt ontvangen?

Hoi Naamgenoot,
Ik heb het geprobeerd in een andere telefoon (IPhone 6) en helaas is daar hetzelfde probleem.

Graag zou ik een nieuwe simkaart willen ontvangen.

Groetjes Jeroen
Beste,
Ik had vanmorgen weer traag tot geen internet. Mijn bereik was gewoon goed. Ik heb om 4,26 uur een speedtest gedaan en mijn snelheid was heel laat namelijk: 1,22 upload 0,07 download.
Ik had 3 van de 4 streepjes bereik. Graag met een oplossing komen. Ik betaal niet voor niets mijn abbonement.
Ik ben veel onderweg en heb het bijna overal geen tot slecht internet.
Zie foto voor bewijs.
Reputatie 5
Badge
@Jeroenroos is er al verbetering opgetreden in de internet snelheid?
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!