beantwoord

Traag, internet!!

• 28 april 2019
  • 11 reacties
  • 426 x bekeken

Ik heb sinds kort abo van, tele2 met p30pro. Sinds ik het heb traag internet!! Ik heb 5keer tele2 gebeld ook technische dienst alle instellingen doorgenomen, sim kaart veranderd niks heeft geholpen.
Tele2 sim op andere toestel ook zelfde probleem.
Andere sim op p30 pro werkt perfect.

Nieuwe simkaart heb ik ook van gekregen maar blijft zelfde.
Waar voor moet ik nu onbeperkt internet betalen terwijl ik niet kan gebruiken?

Laatst, werd ik ook gebeld door tele2 hoofdkantoor omdat technische dienst niks kon doen,

Maar hij belde me en niks eens gedaan. Gezegd dat ik postcodes moet noteren.
Dat slaat nergens op want binnen en buiten en in centrum den haag overaaal heb ik last van.

Speedtest : download 4,5 upload 0. 01. Soms wel 0.00

Dus ik snap niet wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 20 mei 2019, 11:50

Hallo Semih, volgens mijn laatste informatie hebben we je issue helaas niet kunnen oplossen en zijn we overeengekomen dat je je abonnement mag beeïndigen. Ik ga dit topic daarom dan ook sluiten.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5
De simkaart van een andere 4G provider in je Smartphone uitproberen, zo kun je dan je Smartphone uitsluiten of niet.
De simkaart van een andere 4G provider in je Smartphone uitproberen, zo kun je dan je Smartphone uitsluiten of niet.

Heb ik al gedaan.

Simpel netwerk op mijn telefoon:
Speedtest: downaload ruim 60
Upload: ruim40
Dus probleem is tele2 netwerk wat dan ook.

Tele2 op andere toestel weer traag.

Er, staat wel vol netwerk en 4g bovenaan. Waardeloos
Reputatie 7
Badge
Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Op zich zou in het centrum van grote steden als Den Haag de verbinding van Tele2 prima moeten zijn. Als er heel veel Unlimited klanten tegelijk op een mast zitten, dan wordt je verbinding wel traag. Maar dan zou Tele2 moeten ingrijpen obv de FUP.
Reputatie 7
Badge +4
Is inderdaad wel apart. Vol bereik en weinig throughput kan enkel veroorzaakt worden door veel gebruikers in dezelfde cell. Maar dan zou je op een andere locatie wel een normale download moeten hebben. Jouw issue is wel eens langsgekomen op het forum, maar dan was het altijd op een specifieke plek, b.v. bij iemand thuis. Op een andere locatie was het dan weer normaal. Een download van 4.5 Mbit is trouwens als "normaal" te bestempelen. Dat 4G veel sneller kan wil niet zeggen dat je dat ook overal krijgt. Het gemiddelde van alle netwerken in Nederland is 6.5 Mbit download. Dus sommige hebben dan meer, en andere minder. https://tweakers.net/nieuws/150974/p3-test-mobiele-netwerk-vodafone-was-afgelopen-jaar-het-meest-offline.html
Reputatie 7
Badge +5

Heb ik al gedaan.

Simpel netwerk op mijn telefoon:
Speedtest: downaload ruim 60
Upload: ruim40
Dus probleem is tele2 netwerk wat dan ook.

Tele2 op andere toestel weer traag.

Er, staat wel vol netwerk en 4g bovenaan. Waardeloos

Dat wijst toch wel naar het Tele2 netwerk, Tele2 SIM in een ander toestel geeft hetzelfde effect (ga ik er van uit dat het een 4G geschikte smartphone is geweest die de 800 en de 2600 MHz aan kan (BeNeLux Model)
SIM van een andere provider geeft wel verbetering, SIM van Tele2 geeft overal hetzelfde effect (langzame verbinding)
Wat op zich wel vreemd is dat je nergens sneller internet hebt.

Ik zou zeggen vul je forum profiel in zodat als dit door Tele2 opgepakt wordt je sneller geholpen kunt worden.
Deze screenshots zeggen al genoeg? Tele2 wat moet ik nou doen!!?? Voor niks abo betalen die ik niks aan heb???

Vind je het niet erg dat je adres en die van je ouders hier op dit openbare forum staan?
Je kan in dit soort gevallen beter een niet met omschrijving ("ouders") posten en eventueel ook het huisnummer weglaten.
Reputatie 7
Badge +2
Op bepaalde gebieden in DH kan het voorkomen dat de internet niet echt snel is, vooral de upload, uit eigen ervaring.

Als je met de technische dienst gesproken hebt, wat ze aan jou hebben gevraagd waren voorbeelden van slechte verbinding van de laatste 3 dagen max, dan kunnen ze aan de hand van die gegevens kijken wat er aan de hand is, storing, drukte of iets anders. Heb je daar geen mail van gehad? Lijkt me toch onwaarschijnlijk dat ze jou hebben gevraagd om de postcodes te noteren maar verder geen instructies achter hebben gelaten met wat je ermee moet doen.
Reputatie 3
Badge
Hallo Semih,

Goed dat je dit bij ons meldt en ik heb begrepen dat onze technische dienst hier inmiddels mee bezig is een een nader onderzoek heeft uitgezet.
We wachten op dit moment op terugkoppeling van het rapport en ik vraag je daarom nog even om geduld.

We houden je uiteraard op de hoogte van de voortgang.

Groet Petra
Reputatie 3
Badge
Ik zie dat er inmiddels terugkoppeling is en er ook contact met je is opgenomen. Er is een netwerkreset gedaan en heeft dat ook tot verbetering geleid?

Groet Petra
Reputatie 3
Badge
Hallo Semih, volgens mijn laatste informatie hebben we je issue helaas niet kunnen oplossen en zijn we overeengekomen dat je je abonnement mag beeïndigen. Ik ga dit topic daarom dan ook sluiten.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra