beantwoord

Traag internet

• 15 februari 2016
  • 16 reacties
  • 644 x bekeken

Lieve mensen,
Ik ben al meer dan 20 jaar abonnee bij jullie maar ik heb nu internet zo hard nodig omdat mijn broer is overleden en juist de laatste tijd is internet zo traag of onbetrouwbaar zodat je geen hele vragenformulier van een instantie kunt invullen. mIJN wIFIi is ook zo traag! Overal heb ik direct verbinding behalve thuis. En nu zit ik, ondanks mijn verhoging van het aantal minuten/mb's? ook nog eens boven mijn bundel ...
Het gaat niet goed met tele2.
Help me!!!!!
met vriendelijke groet,
Reina Zeeman
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 25 februari 2016, 19:07

Hoi Reina,
Dankjewel voor je gegevens. Zou je vanavond eens je modem willen resetten? We hebben afgelopen nacht een grote update doorgevoerd en als het goed is moet je nu verbeteringen merken. Ik ben benieuwd of je hier iets van merkt. :)
Laat je het mij weten?
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Reina,
Als eerst wil ik je condoleren met het verlies van je broer. Het zal vast geen makkelijke tijd zijn.
Je hebt het over het internet dat traag is. Bedoel je hiermee je mobiele internet of je vaste internet? Je hebt het ook over je wifi. Dit heeft namelijk weer te maken met je vaste internet. Vandaar dat ik deze vraag even stel. En heb je dit de hele dag door op een bepaalde locatie of is er een verschil qua tijd en verbinding op de zelfde locatie?
Zou je even willen kijken wat de dekking van 3G en daarna van 4G is in jouw woonplaats?
Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko
Hèhè, na drie keer opnieuw opstarten van het modem kan ik nu eindelijk antwoorden. Zo te zien heb ik 3G binnen en buiten en 4G buiten? Zowel mijn laptop als mijn mobiele telefoon krijgen moeilijk contact met internet. Als ik ergens anders ben, zoals de laatste drie weken in Haarlem heb ik direct contact met Wifi en hier (thuis) moet ik er minuten op wachten of zoals een groot deel van deze avond helemaal geen internet. En dat is al een behoorlijk tijdje zo ... Normaal maakt het niet zo veel uit maar nu moet ik zoveel dingen invullen en downloaden en dan lukt dat weer niet.
Ik hoop dat het opgelost kan worden
Met vriendelijke groet,
Reina Zeeman
Reputatie 7
Badge +4
Thetering (je laptop via mobiel laten lopen) vraagt veel data. Als je dan geen 4G hebt omdat er nog geen binnen dekking is, dan loopt dat over 3G en dat is niet zo snel... Ook de kans dat je buiten je bundel raakt is groot, hou dat goed in de gaten. Je laptop scherm is veel groter, windows slurpt wel eens een update binnen etc. etc.

Als je op andere plaatsen wel goede dekking hebt en e.e.a. dan wel werkt zal Tele2 niet heel snel op jouw specifieke plek dit opgelost hebben. Misschien kun je jouw telefoon buiten (droog) leggen, heb je dan 4G? Dan via de thetering functie (wifi hotspot) zelf gewoon binnen zitten bij het raam.
Laptop via mobiel laten lopen? Nee hoor! Ik heb een wifikastje in huis. Ik snap het antwoord niet
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Reina,
Ik snap je bericht niet helemaal.
Je mobiele internet moet op het 3G netwerk kunnen. Als je een mail hebt gehad dat je bent overgezet naar 4G dan kun je gebruik maken van het snellere 4G netwerk.
Je geeft aan dat je met je mobiele telefoon moeilijk contact kunt maken met het internet. Bedoel je hiermee contact maken met je wifi? Of bedoel je dat je mobiele internet, dus je 3G of 4G, niet goed werkt? Want voor het deel met de wifi moet ik je heel anders helpen dan met het mobiele internet.

Eric maakt namelijk uit jouw bericht op dat je op je laptop probeert te internetten via het internet van je mobiele telefoon. En dit kost ontzettend veel data.

Ik hoor het graag van je. Want als er meer duidelijkheid is, kan ik je beter helpen.

Groetjes Kiko
Nee hoor, ik heb het gewoon over internetten via mijn modem. Vaak 's avonds krijg ik gewoon geen verbinding met mijn wifi op mijn laptop. Bij de telefoon duurt het ook lang voor hij mijn wifi oppikt. De laatste weken was ik bij mijn broer in Haarlem en daar had ik zowel op de laptop en via de telefoon onmiddellijk contact met zijn wifi. Van 3G en 4G heb ik geen verstand. Jij had mij gevraagd dat op te zoeken en dat heb ik gedaan. Ik probeer niet met mijn laptop te internetten via mijn telefoon - ik zou niet weten hoe dat moest.
Laptop staat gewoon op mijn bureau thuis. (klein huisje dus nog geen 3 meter van het modem af. Het gebruik van internet op m'n telefoon is denk ik opgelost: ik had een verkeerde instelling waardoor ik buiten ook internet had en dat hoef ik helemaal niet.

Het gaat dus gewoon om mijn modem, denk ik.

Met vriendelijke groet,
Reina
Hi Reina,

De verwarring komt waarschijnlijk omdat je op het mobiel (4G) forum een bericht plaats en je bel en databundel aanhaalt, terwijl je geen probleem hebt met mobiel internet, maar met WiFi.

Achtergrond:
Mobiel internet gaat via je mobiele telefoon, en op het scherm van je telefoon zie je het type mobiele internet (data) verbinding die je hebt 3G (snel) of 4G (heel erg snel).

Draadloos internet gaat via WiFi. Zowel je laptop als je mobiel kan via WiFi een draadloze verbinding maken met het internet, via je modem.

Draadloos internet (WiFi) en mobiel internet (3G & 4G) zijn totaal verschillende zaken, alleen je telefoon kan met beide technieken verbinding maken het het internet. Wanneer dit via mobiel internet gebeurd, gaat dit van je databundel af. Draadloos internet (WiFi) gaat nooit van je databundel af (tenzij het WiFi weer komt van een mobiele telefoon, waar Eric hierboven aan refereert).

Uit je beschrijving begrijp ik dat je problemen hebt met je WiFi verbinding. Wanneer je telefoon normaal gesproken veel op WiFi zit, gebruikt ze geen mobiel internet. Wanneer je nu problemen hebt met WiFi kan het zijn dat je telefoon veel terugvalt op mobiel internet, en dat kost je veel mobiele data uit je bundel. Dus dat zou dat gedeelte i.i.g. verklaren.

De WiFi verbinding komt van een "Modem" (of technisch het WiFi toegangspunts in die modem). Je maakt dat gebruik van je internetverbinding op je vast aansluiting.

Heb je een vaste internetverbinding van Tele2 of een andere provider? (B.v. Ziggo, of KPN?)

Het probleem van WiFi is dat heel veel mensen tegenwoordig WiFi hebben, waardoor het zeer druk is op de frequenties die beschikbaar zijn. Mogelijk heb je hier last van. Het kan natuurlijk ook zijn dat je modem/WiFi toegangspunt kapot is.

Veel forum bezoekers en forum moderators kunnen je met dat laatste helpen, maar dan is het handig om eerst te weten welke modem je gebruikt. Kun je aangeven van welke provider je vaste internet verbinding komt, en welke typenaam op je modem staat?
Ja, ik heb alles van Tele2. En de verwarring is wrs. ontstaan doordat de eerste moderator mij vroeg het 3 en 4G te onderzoeken.
Ik heb een Davo-Link, model DV 2020.
Het probleem is m.n. 's avonds.
Vriendelijke groet,
Reina
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Reina,
Zou je mij in een privébericht deze gegevens willen sturen:
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum

Groetjes Kiko
Hoe verstuur ik een privé-bericht?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Reina,
Je verstuurt mij een privebericht door op mijn naam te klikken en dan naar het paarse kader genaamd Bericht te gaan.
Ik zie je gegevens wel verschijnen!
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Reina,
Dankjewel voor je gegevens. Zou je vanavond eens je modem willen resetten? We hebben afgelopen nacht een grote update doorgevoerd en als het goed is moet je nu verbeteringen merken. Ik ben benieuwd of je hier iets van merkt. :)
Laat je het mij weten?
Groetjes Kiko
Sorry,
ik was vanavond niet thuis. Morgenavond zal ik kijken of internet het wel goed doet.
Ik zal dan eerst het modem resetten. Ik laat het je weten.
Vriendelijke groet, Reina
Reputatie 5
Badge +4
Helemaal goed! Ik ben benieuw. Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Reina,
Hoe is het nu met je internetsnelheid? Is het verbeterd? Ik hoor het graag van je! Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Reina,
Ik sluit je topic omdat ik niks meer van je gehoord heb. Als je toch nog help nodig hebt, open dan gerust een nieuw topic. 🙂
Fijne zondag! Groetjes Kiko