traag 4g netwerk iphone 11

• 12 juni 2020
  • 19 reacties
  • 456 x bekeken

hallo,

ik heb een tijdje geleden mijn abonnement verlengt omdat ik erg tevreden was over hoe alles wekte. ik gebruikte mijn telefoon ook als hotspot voor mijn laptop. sinds een paar week nu vind ik mijn internet heel traag. het probleem is dat ik in deze tijd juist veel thuis moet werken maar dit lukt niet omdat ik dus geen redelijke internet verbinding heb. ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben of dat het alleen bij een iPhone 11 niet goed werkt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er is bij mobiel geen garantie op throughput. Ondanks dat het niet verboden is om thetering te gebruiken is er zeker geen support op. 

Wat invloed kan hebben op je ervaring is dat Tele2 het netwerk integreert met T-mobile. Daarvoor zetten ze eerst de Tele2 masten uit en na de ombouw weer aan. Daar zit meestal een week of 2-3 tussen.

snap ik volkomen maar het is niet alleen mijn hotspot dit gebruikte ik al voorbeeld, ik kan thuis amper een foto versturen via whatsapp. wat bijzonder is omdat dit eerder wel prima kon. 

eeder zat ik rond de 20 mbs download en 10 mbs upload tegenwoordig is dit 0.70 mbs download en 0.27 mbs upload dit is vanaf mijn telefoon gemeten. 

Reputatie 7
Badge +4

Dan zijn ze bezig met de ombouw. Waar woon je?

ik woon in de binnenstad van zwolle, ik dacht dat dus ook vandaar dat ik nu dus pas een bericht maak want dit duurt al langer dan 3 weken.

Reputatie 7
Badge +4

Op de dekkingskaart van Tele2 zie je dat de masten in Zwolle al uitstaan.

Jouw simkaart kan ook gebruik maken van het T-Mobile 4G netwerk. De frequenties die Tele2 gebruikte gaan dus weer uitgezonden worden door T-Mobile. Maar dat kunnen wel andere mastposities zijn. In de meeste gevallen zijn die wel gelijk omdat Tele2 en T-Mobile vroeger al veel mastposities deelden. Je kunt de te verwachten dekking nu ook hier nog even checken.

Dus nu is het een kwestie van wachten tot het weer werkt?

Reputatie 7
Badge +4

Ze voeren dit proces na veel voorbereiding in heel Nederland uit maar kunnen niet overal tegelijk zijn. Je kunt niet per mast Tele2 uit en T-mobile uitbreiding aan zetten. De verschillende zenders storen dan elkaar. Als ze onderdeel zijn van 1 netwerk versterken ze elkaar c.q. vullen ze elkaar aan. Dus inderdaad even geduld nog.

Ah top dankje voor je goede uitleg.

Reputatie 7
Badge +1

Hier het topic van iemand die dicht in de buurt hetzelfde ervaart https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/verbinding-gouda-goverwelle-80143 Ligt dus gelukkig niet aan je toestel :clown:

Hier het topic van iemand die dicht in de buurt hetzelfde ervaart https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/verbinding-gouda-goverwelle-80143 Ligt dus gelukkig niet aan je toestel :clown:

Wauw lijkt inderdaad op het zelfde probleem, ik heb gekeken en mijn sim kaart vind Tele2 kpn en vodafone, als ik met iets anders dan tele2 verbind gebeurt er uiteraad weinig. Ik denk niet dat er een manier is om dit probleem te omzeilen.

Reputatie 7
Badge +1

Klopt, als je in andere plaatsen wel een snelle verbinding hebt en thuis niet dan rest er niets anders dan wachten tot de antenne ombouw/upgrade gereed is. Je zou bij wijze van test nog kunnen proberen je toestel op 3G verbinding te zetten om te kijken of dat een verbetering oplevert.

3G is al helemaal een drama 0.02 mbs download en 0.01 mbs upload. Ik vind het vooral jammer dat ik hier geen melding van heb gekregen dat dit zou gebeuren. Ik denk namelijk dat ze al best een tijdje een planning hadden van waneer ze dit gingen doen. Zonder een waarschuwing zit ik thuis zonder internet en kan dus niet thuis werken. Ik ben de moeilijkste niet maar ik vind dit wel erg. Blijkt dat ze niet zoveel aan de klanten denken als aan hun centen.  

Reputatie 7
Badge +1

Wellicht dat niet altijd van tevoren te plannen is hoe lang de werkzaamheden voor elke antenne gaan duren. Mobiel is helaas nog geen volwaardige vervanging van vast internet. Onderweg een hotspot voor je laptop maken is prima, maar het als vervanging gebruiken voor vast internet thuis is (nog) niet echt de bedoeling ervan. Daarbij maakt het je erg afhankelijk van één dienst. Als in jouw buurt een antenne in de brand wordt gestoken, dan heb je hetzelfde probleem. Ik hoop dat de werkzaamheden snel zijn afgerond.

Ik heb gewoon wifi thuis maar daar is de verbinding niet sterk vandaar dat ik mijn hotspot gebruik, je betaalt voor een service die je niet krijgt ik betaal voor internet dat ik niet kan gebruiken. Ik vind als zoiets zonder dat het aangekondigd word van te voren best gek is alsof ik betaal voor men appartement en er vervolgens uit het niets een maand uit moet, daarmee bedoel ik ik kan geen gebruik maken van een service waarvoor ik betaal. Persoonlijk was ik erg tevreden over tele2 maar nu dit zo onaangekondigd gebeurt ben ik gaan twijfelen of ik niet naar een andere provider ga na dit abonnement.

Dit is de dekkingskaart die ik kan vinden erg bijzonder dat hier op staat dat alles wel “goed” is

Reputatie 7
Badge +1

Probeer eens met Antennekaart.nl. 

Reputatie 7
Badge +1

Dat is waarschijnlijk inclusief 2G en 3G. Tele2 heeft zelf alleen 4G, dus als je wilt weten welke antennes gedeactiveerd zijn, dan moet je 2G en 3G op die kaart uitzetten. Op de plekken waar je geen 4G van Tele2 kan bereiken val je automatisch terug op 4G/3G/2G van T-Mobile. Die antennes bestaan ook gewoon nog, alleen wordt er wel aan gewerkt (nieuwe apparatuur/upgrades).

Reputatie 5
Badge

Dit is de dekkingskaart die ik kan vinden erg bijzonder dat hier op staat dat alles wel “goed” is

https://mim.tele2.com/MIMCS/Coverage/Coverage?countryCode=nld&userProfile=datanlint&locale=nl&viewType=1&initalMapSize=1

Kijk nu eens en zet 4G buiten uit, dat geeft een echt beeld hoe de dekking is.

Spoiler alert: rond zwolle staan heel veel masten al uit van Tele2, daar zou je nu T-Mobile moeten ontvangen.

Reageer