beantwoord

traag 4g met vol bereik

  • 26 March 2020
  • 2 reacties
  • 1600 x bekeken

Beste Tele2,


ik zit nu ongeveer een jaar bij jullie na een hele poos bij T-Mobile gezeten te hebben. En het viel me gelijk al op maar het begint nu toch wel te knagen bij me. Mijn vraag is waarom ik met vol bereik maar maximaal 20/25 mbps upload haal? (En met 2 of 3 streepjes max 10) Hier voor bij T-Mobile haalde ik minimaal 80 a 90 mbps. Kunnen jullie mij vertellen waarom bij Tele2 zo relatief laag is? Nou het is prima voor mobiel internet, maar ben toch wel benieuwd waarom het zo veel scheelt met andere providers die veel hogere snelheid halen. Zelfs mijn ISDN lijn thuis is sneller. 
 

Met vriendelijke groet,

Danny Vogelzang

icon

Beste antwoord door eric 26 March 2020, 14:05

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

22 Mb download is een prima snelheid voor het Tele2 netwerk. Dit heeft twee frequenties en  kent een maximum van 225 Mbit. T-Mobile heeft meer frequenties en kent een maximum van 450 Mbit. De maximum snelheden worden gedeeld door alle klanten op hetzelfde moment aangesloten op 1 zender.

Hier hebben alle Tele2 klanten momenteel last van omdat ze beweren bezig te zijn om het Tele2 netwerk te laten verdwijnen en de klanten op het T-mobile netwerk gaan zetten. Alleen duurt dit wel lang, sinds eind 2019 is het netwerk al een drama. 
zelf Max 4Mb in de ochtend met 2/3 streepjes. Gemeenten Oldebroek.