Torenhoge, onterechte rekening internet

• 14 augustus 2015
  • 26 reacties
  • 1960 x bekeken

Beste medewerkers van Tele2,

Al bijna twee jaar heb ik een mobiel abonnement bij Tele2 met 500mb internet. Sinds een paar maanden is 500mb te weinig, maar gelukkig heeft Tele2 een optie om voor een bepaald bedrag een bepaald aantal extra mb's te kopen door middel van het sturen van een sms, om zo te voorkomen dat je over je abonnement gaat. Hier maak ik dan ook elke maand opnieuw gebruik van. Echter kreeg ik een factuur voor de maand juni, van €203,45. In de maand juni heb ik op 25 juni een sms gehad met de mededeling dat ik 80% van mijn internetbundel had verbruikt en dat Tele2 mij een nieuwe sms stuurt wanneer ik 100% verbruikt heb. Echter heb ik de 100% sms nooit gehad. Volgens de klantenservice, die ik al meerdere malen heb gesproken (eveneens als het contact via het vergoedingenformulier), heeft Tele2 op 26 juni een sms gestuurd met de mededeling dat ik 100% verbruikt heb. Heel fijn dat Tele2 dit kan zien en mij hier continu op wijst, maar ik heb écht geen sms gehad met deze mededeling. Wanneer ik aangeef dat ik deze sms dus écht niet heb gehad, krijg ik hier geen reactie op, ofwel dezelfde mededeling dat Tele2 écht de 100% sms heeft verstuurd. Begrijp mij niet verkeerd, ik vertrouw er op dat Tele2 deze sms heeft verstuurd.. Echter heb ik de sms écht niet ontvangen en moet er dus iets mis zijn gegaan met het verzenden of ontvangen van de sms.

Ik ben een student, ik beschik alleen over studiefinanciering. Ik kan dit gewoon niet betalen. €203,45 + de aansluitkosten die ik moet gaan betalen van (volgens mij?) €30,-.. Dat komt neer op €233,45. Dat is gewoon net zo veel als mijn huur, dat is een maand aan boodschappen. Ik heb noodgedwongen het bedrag teruggeboekt, omdat ik anders simpelweg niet zou kunnen eten of mijn huur betalen. Nu komt hier ook nog eens bij dat ik onlangs mijn abonnement bij Tele2 verlengd heb met twee jaar (dit gaat in vanaf september). Wanneer ik dit bedrag niet betaal, blijf ik afgesloten en kan ik dus ook geen gebruik maken van mijn nieuwe abonnement. Maar ik moet dat abonnement wel gewoon betalen; ik ben immers een contract aangegaan. Uit mijn hoofd meen ik dat ik €40,- per maand betaal voor mijn nieuwe abonnement. Dat betekent, dat wanneer ik afgesloten blijf, ik kom te zitten met een schuld van €1.225,45 (abonnementskosten nieuwe abonnement, laatste maand huidige abonnement, openstaand bedrag). U snapt dat ik dit ten zeerste wil voorkomen.

Zoals u kan zien, bestel ik elke maand een extra internetbundel. Is dit geen bewijs om te laten zien dat ik de sms niet ontvangen heb? Het zou toch onlogisch zijn dat ik één maand de extra bundel niet bestel? Natuurlijk wil ik het bedrag betalen als ik écht niet in mijn recht sta, maar volgens de medewerker van Tele2 is het niet mogelijk om een betalingsregeling te treffen. We moeten duidelijk tot een oplossing komen. Ik hoop ten zeerste dat u mij hiermee kan helpen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dit gaat dan een vervelend welles/nietes spelletje worden, maar vaak komt het voor dat als je geen waarschuwings--smsje heb gehad, je ook niet hoeft te betalen of ze komen je gedeeltelijk tegemoet,..
Dat het ophoud voor tele2 door te beweren dat die sms verstuurd is,.. (terwijl jij hem niet hebt ontvangen) is wel erg makkelijk,..
Zal misschien een storing zijn geweest in het T-mobile netwerk, want dat komt zeer regelmatig voor.
De dekking van T-mobile is al niet geweldig te noemen en Tele2 zit daar op de laatste rij (bij een overbelast netwerk worden de tele2 klanten er helaas als eerste uitgedrukt) dus ,..
Tja hangt er een beetje vanaf . Soms zijn ze coulant. Niet betalen betekent afgesloten worden en incasobureau. Hoop voor jou dat het zover niet hoeft te komen.
Het kan een paar dagen duren voordat en moderator reageert, hoewel het meestal sneller is. De zaken waar je maar verwijst wat coulance toegepast wordt, zijn meestal gevallen waar geen, of te laat een bericht is voor gestuurd. Wanneer in het callcenter is verteld dat het bericht is verstuurd, kijken ze daadwerkelijk in het log van de systemen die de SMS uitsturen. Als die aangeven dat de SMS is uitgestuurd, is dat ook daadwerkelijk gebeurd. Maar dat zegt niets over het daadwerkelijk ontvangen van het SMS...

Er zijn ook veel klachten op het forum van mensen die beweren geen SMS te hebben ontvangen, terwijl Tele2 gewoon bewijs heeft dat het toestel het SMSje daadwerkelijk heeft bevestigd, dus ik zou niet teveel de berichten op het forum als maatstaf nemen... 😉
Die reactie kan best nog komen hoor .Duurt vaak paar dagen.
Hoi rb333,

Vervelend, maar Tele2 is alleen verplicht een waarschuwing te versturen. Volgens de wetgeving volstaat zelfs alleen de eerste waarschuwing. Ook kan een provider (zoals) Tele2 de ontvangst van een dergelijke SMS helaas nooit garanderen.

Wanneer je iedere maand in de problemen komt met je databundel had je beter kunnen overstappen naar een hogere databundel en een blokkade in je toestel (dan wel via een App) kunnen instellen. Maar dat is achteraf.

Het beste wat je nu kan doen, is zo snel mogelijk de openstaande bedragen alsnog betalen, omdat de incassokosten e.d. alleen maar zullen oplopen...:(
Hoi rb333,

Vervelend, maar Tele2 is alleen verplicht een waarschuwing te versturen. Volgens de wetgeving volstaat zelfs alleen de eerste waarschuwing. Ook kan een provider (zoals) Tele2 de ontvangst van een dergelijke SMS helaas nooit garanderen.

Wanneer je iedere maand in de problemen komt met je databundel had je beter kunnen overstappen naar een hogere databundel en een blokkade in je toestel (dan wel via een App) kunnen instellen. Maar dat is achteraf.

Het beste wat je nu kan doen, is zo snel mogelijk de openstaande bedragen alsnog betalen, omdat de incassokosten e.d. alleen maar zullen oplopen...:(

Helaas is het voor mij echt niet mogelijk om de kosten (in één keer) te betalen. Voor mij was het prima om elke maand een tientje extra te betalen voor die laatste paar maanden. Mijn nieuwe abonnement (vanaf september) is immers bijna net zo duur. In principe wordt er toch een belofte gedaan? Ik citeer: "Bij 100% sturen we je weer een sms".
Reputatie 2
Badge
Jeetje... dus bij 80% (400 MB) kreeg je een melding en nadat je 500 MB hebt verbruikt ging de meter lopen voor 0,15 per mb? Dus dat is 200 euro/15 cent per MB = 1.3 GB.. Je had nog 100 MB en hebt uiteindelijk 1.4 GB gebruikt na de SMS.. Jij gaat best bewust om met je data, je besteld elke maand bij, maar als je zoveel data gebruikte, dan had je toch ook even kunnen denken van he! ik doe wel heel lang met die laatste 100 MB....

Maar goed, waarschijnlijk heb je voor je nieuwe abonnement al een grotere bundel afgesloten, dus dat zal dan wel gaan goedkomen.
Voordeel van de nieuwe bundels is dat je niet meer over de bundel grootte heen kunt gaan, je snelheid wordt verlaagd. Je knunt natuurlijk nog steeds bundels bijkopen voor hogere snelheid. Het helpt je NU niet direct, maar als je dit kun je vanaf September voor die 40 euro (dat is inclusief een fancy telefoon) zonder zorgen onbeperkt internet gebruiken.
Reputatie 7
Badge +5
Lekker belerend toontje, alsof hij elke maand rond 1Gb aan extra bundels zou kopen.
Reputatie 2
Badge
Dan zeg je het toch op jouw manier.
Is het dan niet mogelijk om tussentijds je je bundel aan te passen lees te verhogen?
Reputatie 7
Badge +4
Forumlied zegt dat hij per september een verlenging heeft geregeld met nieuwe telefoon. Dus de bundel wordt naar zijn nieuwe wens actief.
Jeetje... dus bij 80% (400 MB) kreeg je een melding en nadat je 500 MB hebt verbruikt ging de meter lopen voor 0,15 per mb? Dus dat is 200 euro/15 cent per MB = 1.3 GB.. Je had nog 100 MB en hebt uiteindelijk 1.4 GB gebruikt na de SMS.. Jij gaat best bewust om met je data, je besteld elke maand bij, maar als je zoveel data gebruikte, dan had je toch ook even kunnen denken van he! ik doe wel heel lang met die laatste 100 MB....

Maar goed, waarschijnlijk heb je voor je nieuwe abonnement al een grotere bundel afgesloten, dus dat zal dan wel gaan goedkomen.
Voordeel van de nieuwe bundels is dat je niet meer over de bundel grootte heen kunt gaan, je snelheid wordt verlaagd. Je knunt natuurlijk nog steeds bundels bijkopen voor hogere snelheid. Het helpt je NU niet direct, maar als je dit kun je vanaf September voor die 40 euro (dat is inclusief een fancy telefoon) zonder zorgen onbeperkt internet gebruiken.

Dankjewel voor je reactie! Wat je zegt klopt. Vind ik eigenlijk ook wel gek. De periode waarin ik zoveel internet gebruikt moet hebben, dat is de periode dat ik in mijn tentamenweek zat en dus vrijwel alleen maar thuis of op school zat, waar ik WiFi altijd tot mijn beschikking heb. Neemt niet weg dat ik me af had kunnen vragen of ik er niet nog erg lang mee deed. Maar ja, dat is pas achteraf gezien. Heb daar toen nooit aan gedacht. Na deze ervaring check ik het elke dag, haha.

Ik heb inderdaad een abonnement afgesloten bij Tele2 waarbij mijn snelheid verlaagt wordt in plaats van dat ik buiten de bundel kosten moet betalen.
Rb3333,

Begrijp me niet verkeerd, die 100% moet absoluut uitgestuurd werden, staat volgens mij ook in de algemene voorwaarden. Maar Tele2 heeft aan dat de berichten ook daadwerkelijk verstuurd zijn. En daarmee houdt het voor Tele2 simpelweg op (ze kunnen niet meer dan dat).
Dat gaat dan toch meteen in. Overigens dacht ik ook dat je een sms hoort te ontvangen bij 100 procent. Wel ben ik ook van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor je verbruik en dat er goede App s bestaan zowel voor Android als voor Apple. 3G watchdog is er zo een. Installeer die maar om in de toekomst verrassingen te voorkomen.
Ik lees nu dat je een abonnement hebt afgesloten waarbij je afgeknepen had moeten worden? Dan kan de rekening nooit zo hoog zijn toch?
of bedoel je dat je volgende abonnement pas de nieuwe abonnementsvorm heeft?
Rb3333,

Begrijp me niet verkeerd, die 100% moet absoluut uitgestuurd werden, staat volgens mij ook in de algemene voorwaarden. Maar Tele2 heeft aan dat de berichten ook daadwerkelijk verstuurd zijn. En daarmee houdt het voor Tele2 simpelweg op (ze kunnen niet meer dan dat).

Hoi Siebel,
Dankjewel voor je reactie! Ja, er moet ergens iets fout zijn gegaan tijdens het verzenden van de sms denk ik. Heb meerdere forumberichten gelezen met mensen die ditzelfde probleem hadden. Vaak is er wel een regeling getroffen. Ik hoop daarom ook dat er bij mij iets geregeld kan worden. Ik wil namelijk nog wel gebruik blijven maken van Tele2.
of bedoel je dat je volgende abonnement pas de nieuwe abonnementsvorm heeft?

Hoi Karin,
Dankjewel voor de tip! Ik heb inderdaad vanaf mijn volgende abonnement het zo geregeld dat mijn internetsnelheid omlaag gaat wanneer ik mijn mb's verbruikt heb. Dit was niet mogelijk toen ik mijn huidige abonnement afsloot.
Aangezien jullie (aan de hoeveelheid reacties te zien;)) vrij actief zijn op dit forum: wat is jullie advies? Wat kan ik nu doen? Aangezien ik het bedrag nooit in één keer kan betalen..
Wel erg vreemd dat er geen medewerkers van Tele2 reageren, aangezien ik meerdere malen doorverwezen ben naar het forum door Tele2 zelf. Maar vervolgens hoor ik niks van ze..
Reputatie 7
Badge +4
We hebben wel cases gezien waarbij mensen, zonder databundel, de 15 euro/mb waarschuwing niet hebben gehad.
Daarvan heeft Tele2 een paar keer, ook op het forum, erkend dat die SMS inderdaad niet was verstuurd.

Dat is een hele andere klacht dan bij dit forumlid. Waarschuwingen dat de bundel (bijna) op is werd niet ontvangen en dit soort klachten zijn er eigenlijk niet. In die gevallen kon Tele2 zien dat ze wel waren verstuurd. Tegenwoordig kijken mensen niet zoveel meer naar SMS. Wie gebruikt dat nu nog. Misschien moet Tele2 via Whatsapp gaan waarschuwen, daar kijkt men veel vaker in.
Klopt Eric, en dan is er ook vergoed. Maar dat waren gevallen waarbij de callcenter medewerker ook inderdaad ziet dat de SMS niet was verstuurd.

De oorzaak waarom die bij die klanten niet werd verstuurd is overigens gevonden en gecorrigeerd. Sinds een paar maand zijn er ook geen nieuwe gevallen meer bekend waarbij de €15,- waarschuwing voor mensen zonder databundel niet werd verstuurd.
Reputatie 7
Badge +5
Werkoverleg :?
Reputatie 7
Badge +4
Nou meer blij om te horen door de aandacht die de klanten zonder databundel hebben gehad nu het onderliggende 15 euro sms probleem is opgelost.
Reputatie 7
Badge +5
Ongepaste blijdschap, die klanten willen géén data, ook niet voor €15,=