beantwoord

Toestelkrediet nieuw toestel werkt niet

• 20 juni 2019
  • 16 reacties
  • 266 x bekeken

Hallo!

Ik kan mijn abonnement verlengen en wil de Huawei P30 pro bestellen. De maandelijkse toestelkosten hiervoor zijn 23 euro. Hier zit ik v.w.b. de inkomens- en lastentoets gewoon boven, maar desondanks komt er elke keer dat ik dat ik alle gegevens voor verlengen invul te staan dat ik ruim 300 euro moet bijbetalen. Hoe kan dit? Heeft dit te maken met het feit dat ik mijn huidige toestel nog niet volledig heb afbetaald?
Vind het vooral vreemd omdat als ik via mobiel.nl verleng het wel gewoon zonder bijbetaling lukt, alleen zijn daar de totale toestelkosten (miraculeus) een stuk hoger, en krijg ik er daar geen Sonos bij.

Met vriendelijke groet,

Mark
icon

Beste antwoord door markschol 20 juni 2019, 22:06

Allen,

Het is wonderbaarlijk ineens gelukt! Geen idee hoe dit kan, heb niks meer veranderd, maar het werkt ineens dus ik ben blij.
In ieder geval bedankt voor het meedenken 👍🏻
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Raar, kun je een printje maken van de breakdown van de extra kosten?

De p30 pro is bij tele2 wel OPMERKELIJK goedkoop, almost too good to be true de korting.
Raar, kun je een printje maken van de breakdown van de extra kosten?

De p30 pro is bij tele2 wel OPMERKELIJK goedkoop, almost too good to be true de korting.

Hij is zeker goedkoop! Maar het staat er echt, dus dan zal het wel zo zijn toch?😁

Dit zijn de kosten die naar voren komen als ik alle stappen met het gewenste abonnement doorloop:

Er staat hier bovenin die doorgestreepte (oude) toestelkosten van 26 euro bovenin, maar zelfs al wordt het daarop berekend dan kan ik dat qua toestelkrediet ook gewoon betalen, dus dat klopt dan sowieso ook niet.

Het maakt ook niet uit wat ik bij het kiezen van het toestel invul; ook als ik daar neerzet dat ik een deel eenmalige kosten betaal, bijvoorbeeld á 200 euro, waardoor de maandelijkse toestelkosten dus naar beneden gaan, dan nóg krijg ik te zien dat ik 312 euro, of de totale toestelkosten van 552 euro moet bijbetalen. Schiet mij maar lek 🙁
Reputatie 7
Badge +4
Tja, er staat inderdaad een dikke banner met 120 euro extra korting boven! Maar eh.. ik denk dat ze teveel Huawei's hebben ingekocht of dat Huawei met een stunt prijs de verkoop overeind wil houden. Maar let op verkrijgbaarheid van onderdelen en software support. Zelf vrezen ze een daling van 60% van hun export.Business insider over Huawei
Dus gelukkig is het nu "goedkoop" de vraag is wel, hoe lang wil je hem gaan gebruiken.
Reputatie 5
Badge
@markschol bedankt voor het melden!

Ik heb het zojuist voor mezelf getest maar ik kan het niet reproduceren (zowel bij verlenging als bij nieuwe bestelling). Heb je hier nog steeds last van? Dan kan het probleem ook door je browser veroorzaakt worden. Probeer je cookies eens te legen en te kijken of de prijs correct wordt weergegeven.
Reputatie 7
Badge +2
Ik kan het ook niet reproduceren.

Iinderdaad kijk met een andere browser.

Ik dacht dat misschien een fout in het systeem was, dat de prijs van de p30 door elkaar was met de p30 pro, maar nee de p30 pro is inderdaad zo goedkoop... bijna niet te geloven lol goede deal.

Btw: ongeacht dat Huawei ding.... zowel Google als Huawei hebben bekend gemaakt dat Huawei toestellen die nu op de markt zijn gewoon blijven werken, en Huawei heeft al Android Q Beta gereleased en zal zeker eerder uitrollen dan meeste andere oems (Samsung 🤐😒 )
Reputatie 5
Badge
Ja het is een fantastische deal, 552 euro voor de 128GB en 624 euro voor 256GB. En dan nog een speaker erbij 😃
Reputatie 6
Badge +1
Huawei wordt niet voor niks goedkoop aangeboden. Er zijn nog mensen die ontwetend zijn van het feit dat door US restricties dat merk geen nieuwe Android updates meer krijgt.
Dus Frenk is zou niet zo hard roepen dat dit een goede deal is.
https://tweakers.net/nieuws/152970/google-trekt-android-licentie-voor-huawei-in.html

Update, 06.43: Google bevestigt dat het moet voldoen aan het handelsverbod van de Amerikaanse overheid en het bedrijf garandeert dat bestaande Huawei-apparaten met Android toegang houden tot Google Play en de beveiliging van Google Play Protect.
Reputatie 6
Badge +1
Ik kan het ook niet reproduceren.

Iinderdaad kijk met een andere browser.

Ik dacht dat misschien een fout in het systeem was, dat de prijs van de p30 door elkaar was met de p30 pro, maar nee de p30 pro is inderdaad zo goedkoop... bijna niet te geloven lol goede deal.

Btw: ongeacht dat Huawei ding.... zowel Google als Huawei hebben bekend gemaakt dat Huawei toestellen die nu op de markt zijn gewoon blijven werken, en Huawei heeft al Android Q Beta gereleased en zal zeker eerder uitrollen dan meeste andere oems (Samsung 🤐😒 )

Maar daarna houd het op. Zit je toch over een half jaar met een toestel wat geen updates meer krijgt. Normaliter 2 jaar Android updates en veiligheidsupdates om de 3 maanden.
Reputatie 5
Badge +1
Of topic, hoe het afloopt met de handelsoorlog is nog afwachten, maar tot nu op beide Huawei elke maand een veiligheidsupdate. Apple zit ook al in de rats.
Reputatie 7
Badge +2
@Raaf12 je kan een post editten, hoeft niet twee keer achter elkaar te posten. Dan hoeft de gehele post te quoten ook niet, en we gaan hier way off topic. De vraag van TS was compleet anders.

Ddaarnaast de tweet van Google is duidelijk dat huidige Huawei toestellen gewoon blijven werken zoals het nu werkt. Huawei heeft al Q bevestigd en de maandelijks security patches blijven gewoon komen.

Ala de ban echt van kracht is, kan het zijn dat de security patches met een maand vertraging komen, maar elke maand op de eerste maandag van de maand komt de code vrij op de aosp project en kan iedereen het downloaden
Reputatie 6
Badge +1
Zolang jij geen moderator ben gaan we gewoon inhoudelijk op de zaak in. En zolang het over Huawei gaat is het ontopic. Ik waarschuw mensen die blijkbaar niet weten dat Google Android verboden is door Dopnaald J. Trump om nog langer zaken met Huawei te doen. Dat heeft gevolgen voor mensen die nu Huawei toestellen kopen. Je kan bagetelliseren en roepen dat het niet zo'n vaart loopt maar het feit is dat de ondersteuning eerder stopt bij LG, Samsung, OnePlus, Apple ect. Logisch dat Tele2 dat er niet bij verteld. Klanten hebben zelf onderzoeksplicht om te kijken of ze wel een Huawei willen kopen.
Reputatie 5
Badge +1
Google Android is niet verboden op toestellen die nu verkocht worden. Als Android werkelijk zou stoppen wordt de telefoon waardeloos en moet dit door de verkoper opgelost worden, niet door de koper.
Reputatie 5
Badge
Dit topic gaat over de prijs van de Huawei P30 Pro en een eventuele fout op de website waardoor die niet goed weergeven wordt. Graag daar de discussie over houden.

Speculatie over de toekomst van Huawei is natuurlijk prima maar maak hier AUB een nieuw topic over.
@markschol bedankt voor het melden!

Ik heb het zojuist voor mezelf getest maar ik kan het niet reproduceren (zowel bij verlenging als bij nieuwe bestelling). Heb je hier nog steeds last van? Dan kan het probleem ook door je browser veroorzaakt worden. Probeer je cookies eens te legen en te kijken of de prijs correct wordt weergegeven.

Heb ik ook geprobeerd, maakt geen verschil helaas. Ik heb net zelfs mijn ingevoerde inkomen verveelvoudigd haha (terwijl dit sowieso al niet het probleem kan zijn), maar al zou ik een miljoen invullen, dan nog maakt dit geen verschil. Snap er niks van, vooral omdat jullie er dus blijkbaar geen last van hebben 😓

Voor wat betreft het gedoe rondom Huawei: Daar ben ik van op de hoogte, maar dat weerhoudt me er niet van om dit toestel te willen.
Allen,

Het is wonderbaarlijk ineens gelukt! Geen idee hoe dit kan, heb niks meer veranderd, maar het werkt ineens dus ik ben blij.
In ieder geval bedankt voor het meedenken 👍🏻
Reputatie 7
Badge +2
Nice! Geniet van je P30, maak mooie fotos mee 🙂