beantwoord

Toestelkrediet niet automatisch afgehouden?

• 13 augustus 2017
  • 14 reacties
  • 316 x bekeken

Nog even een vraagje voordat het fout gaat ..

Het toestelkrediet, wordt dat nou wel of niet automatisch afgehouden van je rekening?

BVD

Remy
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 13 augustus 2017, 15:06

Hoi Remy!

Ik heb meteen even meegekeken want dit ziet er wat gek uit. De facturatiedatum van je toestelfactuur is altijd de achtste van de maand maar wordt inderdaad pas rond de 25ste. De mededeling dat je hierdoor achterloopt op je betalingen klopt natuurlijk niet.

Concreet gaat het bij jou zo: die 72 euro verrekenen we met je servicekosten (in feite alles wat niet direct met je toestel te maken heeft). Eind deze maand zullen we dan nog de eenmalige bijbetaling én de eerste aflossing van je toestel afschrijven. Daarmee zal je eerste factuur volledig betaald zijn.

Wat betreft de 10 euro die je nu zelf hebt overgemaakt: dat is nog even afwachten. Mogelijk kan die met een volgende factuur verrekend worden, zo niet dan zal die automatisch teruggestort worden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een toestelbundel wordt tesamen met je simonly op 1 factuur gezet en de factuur wordt via automatische incasso betaald. Als dit niet lukt zul je het bedrag zelf moeten overmaken.
Houd dus je rekening afschriften in de gaten.
Ok, want ik kreeg deze melding op 'MijnTele2' ...

Ik heb hem dus maar zelf net overgemaakt .. , ik heb een gruwelijke hekel aan 'gezooi' ...
Reputatie 7
Badge +4
Heb je de juiste informatie erbij gezet. Zie ook:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/openstaande-factuur-betalen/
UIteraard naar de juiste rekening, inclusief factuurnummer 👍

Maar ik bedenk mij net .. , Tele2 factureert* pas na 2 maanden .. Waardoor dus ook het toestelkrediet achter komt te lopen, met gevolg dat ik/je een melding krijg dat de betaling van het toestelkrediet achterloopt.

*Overigens is dit mijn 1e factuur .. ik weet niet of ik dat erbij had moeten vermelden .

Ah well ... , zolang ik niet afgesloten wordt .. , kan door omstandigheden niet zonder telefoon.
Reputatie 7
Badge +4
Nou.. wat staat er precies op de factuur die blijkbaar niet afgeschreven kon worden aan kosten?
Heb nog geen factuur (Ja .. 1 van een coulanceregeling .. omdat in de week dat ik een abbo afsloot de toestel goedkoper was geworden .. , die staat op -€72,- )

Maar het ging mij meer om de melding op MijnTele2 .. , kreeg wel de melding dat ik achterloop met de toestelkrediet, maar Tele2 pas mijn 1e factuur op 25 aug. gaat incasseren ...

En ik heb geen zin in deurwaarders etc, omdat er een rekeningetje van 10,- achterloopt ...
Reputatie 6
Badge
Hoi Remy!

Ik heb meteen even meegekeken want dit ziet er wat gek uit. De facturatiedatum van je toestelfactuur is altijd de achtste van de maand maar wordt inderdaad pas rond de 25ste. De mededeling dat je hierdoor achterloopt op je betalingen klopt natuurlijk niet.

Concreet gaat het bij jou zo: die 72 euro verrekenen we met je servicekosten (in feite alles wat niet direct met je toestel te maken heeft). Eind deze maand zullen we dan nog de eenmalige bijbetaling én de eerste aflossing van je toestel afschrijven. Daarmee zal je eerste factuur volledig betaald zijn.

Wat betreft de 10 euro die je nu zelf hebt overgemaakt: dat is nog even afwachten. Mogelijk kan die met een volgende factuur verrekend worden, zo niet dan zal die automatisch teruggestort worden.
Reputatie 7
Badge
Een toestelbundel wordt tesamen met je simonly op 1 factuur gezet en de factuur wordt via automatische incasso betaald. Als dit niet lukt zul je het bedrag zelf moeten overmaken.
Houd dus je rekening afschriften in de gaten.

Tele2 heeft gewoon een zeer onduidelijke en omslachtige manier van factureren. Over correcties zullen we het maar helemaal niet hebben.
Je afschriften zou ik inderdaad maar heel goed controleren elke maand weer.
Reputatie 7
Badge
Hoi Remy!

pfffffft.........
Reputatie 6
Badge
@Estherunlimited Ik mis soms ook de oude tijden waarin een provider nog gratis toestellen mocht verstrekken met een duurder abonnement 😉 dát waren overzichtelijke facturen :p

(grapje natuurlijk)
Hoi Frenk ..

Ik ziet het allemaal wel gebeuren joh ... 👍
Vooralsnog geen enkele negatieve ervaring met Tele2, op die ene melding van m'n toestelkrediet na dan ... 😮
Ik begrijp dus dat er nog geen enkele reden tot 'paniek' is ... (Hoewel het mij nog wel een beetje onduidelijk was of de servicekosten en toestelkrediet in 1 factuur verrekend zouden worden .., maar dat is dus wel het geval .. Of in ieder geval beiden automatisch afgehouden zouden worden .. )

Voor mij is dus het wel beantwoord .. dus zou er evt een slotje op mogen.

Gegroet, en een fijne zondag toegewenst ! 👌
Reputatie 6
Badge
Ik houd normaal gesproken niet van de situatie ingewikkeld maken maar doe toch (geheel ongevraagd ;)) een kleine correctie: het gaat wel degelijk om meerdere facturen die we tesamen afschrijven. We vermelden zowel de eenmalige bijbetaling als de aflossing van je toestel wel samen met je servicekosten op één overzichtelijke factuur.

Ik laat je topic nog even open. Je kaart namelijk een punt aan waar nog meer mensen over zouden kunnen struikelen. Bedankt voor het melden in ieder geval! Dat je ervaringen ook positief mogen blijven 🙂
Reputatie 7
Badge
@Estherunlimited Ik mis soms ook de oude tijden waarin een provider nog gratis toestellen mocht verstrekken met een duurder abonnement 😉 dát waren overzichtelijke facturen :p

(grapje natuurlijk)

Toestellen zijn nooit gratis verstrekt beste Frenk ook al riep de provider nog zo hard van wel.
Prima dat toestel en abonnementkosten nu apart op de rekening staan. Waarom Tele2 de aflossing van een toestel omschrijft als" servicekosten" is onlogisch.
Reputatie 6
Badge

(grapje natuurlijk)

Toestellen zijn nooit gratis verstrekt beste Frenk ook al riep de provider nog zo hard van wel.
Prima dat toestel en abonnementkosten nu apart op de rekening staan. Waarom Tele2 de aflossing van een toestel omschrijft als" servicekosten" is onlogisch.

De aflossing van het toestel vallen juist niet onder de servicekosten. Daarom zeg ik ook dat we die *tesamen* met de servicekosten op de factuur vermelden. Gelijk heb je dat deze scheiding belangrijk is 🙂