beantwoord

Toestelkrediet afgelost, bevestiging ivm BKR/Hypotheek

• 19 juli 2019
  • 18 reacties
  • 421 x bekeken

Hallo,
Vorige week heb ik mijn toestelkrediet in 1 keer afgelost ivm hyotheek aanvraag. Echter staat er bij BKR nog steeds 'lopend'ik heb voor de hypotheek aanvraag echt zsm een officieel bericht met NAW gegevens dat het toestelkrediet is afgelost. Via zowel de chat als klantenservice-telefoon kom ik niet verder en komt het er op neer 'zoek het maar uit'. Echter begint de tijd nu echt te dringen en is het bij andere telefoniekrediet verstrekkers binnen een paar dagen geregeld.
Hoe kan dit met spoed worden opgelost?

Ik zag al meerdere soort gelijke gevallen, waarbij het uiteindelijk ook via het forum werd opgelost:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/bkr-registratie-opzeggen-70571
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/toestelkrediet-afgelost-wanneer-wordt-dit-bij-bkr-afgemeld-en-is-dit-bij-het-bkr-zichtbaar-75415
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 29 juli 2019, 13:53

Klant e-mail verzonden met informatie over de afbetaling van het toestelkrediet. Dit betreft een standaard bericht. Het is vervolgens aan de hypotheek/kredietverstrekker te bepalen of dit voldoende is.

Topic wordt hierbij dan ook gesloten.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Reputatie 5
Badge
Hi,

Op dit moment zijn er geen moderators aanwezig op het forum. Vanaf maandag pakken ze de topics op het forum weer op. Ik raad je aan telefonisch contact op te nemen met Tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Dan heb je de aflossing van je toestelkrediet wel laat in gang gezet! Wat je hebt afbetaald waren de nog openstaande komende termijnen. Afhankelijk van de berekendag kan het ook zo zijn dat er nog een perioden op de normale factuur staat en die wordt de komende week pas afgeschreven. Pas als dat volledig is geboekt zal het BKR worden geinformeerd. Daarom hanteerd Tele2 een veilig termijn van 6 weken na het aflossen van de nog komende termijnen.
Volgende week kan een moderator nog wel even kijken, maar in het weekend is er alleen telefonisch en per chat communicatie, geen moderators op dit forum.
Beste Eric, bedankt voor je reactie, er was 2 weken terug een storing bij tele 2 waardoor de link niet door kwam, hierdoor heeft het extra vertraging opgeleverd, echter begint ondertussen de tijd wel te dringen, hopelijk kan 1 van de moderators met een oplossing komen.
Reputatie 5
Badge
Beste Eric, bedankt voor je reactie, er was 2 weken terug een storing bij tele 2 waardoor de link niet door kwam, hierdoor heeft het extra vertraging opgeleverd, echter begint ondertussen de tijd wel te dringen, hopelijk kan 1 van de moderators met een oplossing komen.

Als er echt tijd dringt kan je beter bellen met de klantenservice zoals ik al aangaf.

Als er echt tijd dringt kan je beter bellen met de klantenservice zoals ik al aangaf.

Dat heb ik meerdere keren gedaan, daar kom ik echt niet verder
Reputatie 5
Badge

Beste Eric, bedankt voor je reactie, er was 2 weken terug een storing bij tele 2 waardoor de link niet door kwam, hierdoor heeft het extra vertraging opgeleverd, echter begint ondertussen de tijd wel te dringen, hopelijk kan 1 van de moderators met een oplossing komen.Als er echt tijd dringt kan je beter bellen met de klantenservice zoals ik al aangaf.
Dat heb ik meerdere keren gedaan, daar kom ik echt niet verder

Jeetje dat is wel vervelend. Dan hoop ik voor je dat een moderator dit snel voor je oppakt.
Reputatie 5
Badge +1
Tot nog toe heb je alleen contact gehad met andere klanten van tele2. Daar kom je zeker niet verder mee. Pas als iemand van "tele2" achter zijn naam heeft staan is er een moderator bij je geland.
Reputatie 4
Badge
Hallo Stefan, welkom op ons forum.

Na ontvangst van de betaling van het volledige toestelkrediet wordt de BKR registratie afgemeld. De laatste termijn wordt op de factuur in rekening gebracht.
Zodra ook de laatste termijn is betaald kan het tot 5 werkdagen duren voordat de BKR registratie afgemeld is.

Wel ontvang je na het doen van de betaling een e-mail met een bevestiging, heb je die niet ontvangen?

Groet Petra
Hallo Stefan, welkom op ons forum.

Na ontvangst van de betaling van het volledige toestelkrediet wordt de BKR registratie afgemeld. De laatste termijn wordt op de factuur in rekening gebracht.
Zodra ook de laatste termijn is betaald kan het tot 5 werkdagen duren voordat de BKR registratie afgemeld is.

Wel ontvang je na het doen van de betaling een e-mail met een bevestiging, heb je die niet ontvangen?

Groet Petra

Beste Petra,

Deze heb ik wel ontvangen, echter is deze niet geldig voor de hypotheek aanvraag. Hiervoor hebben wij een duidelijk bericht nodig waarin wordt aangegeven dat het is afgelost en beëindigd en zal worden afgemeld bij BKR.
Reputatie 7
Badge +4

De melding dat je de extra termijnen in 1 keer hebt betaald is bevestigd, maar de laatste termijn wordt op je volgende factuur in rekening gebracht. Pas hierna wordt BKR ingelicht. Wat staat er op de factuur die je begin juli hebt ontvangen?
Reputatie 4
Badge
De regels voor acceptatie worden bepaald door de hypotheekverstrekker, daarop hebben wij geen invloed.
Het laatste termijn verloopt altijd via je maandelijkse factuur dus kan het, zoals Eric aangaf, 6 weken duren voordat je registratie is opgeheven.
Ik kan je wel een uitgebreide e-mail sturen met daarin informatie over je afbetaling.
Stuur me hiervoor even een privébericht met je volledige naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

Groet Petra
De regels voor acceptatie worden bepaald door de hypotheekverstrekker, daarop hebben wij geen invloed.
Het laatste termijn verloopt altijd via je maandelijkse factuur dus kan het, zoals Eric aangaf, 6 weken duren voordat je registratie is opgeheven.
Ik kan je wel een uitgebreide e-mail sturen met daarin informatie over je afbetaling.
Stuur me hiervoor even een privébericht met je volledige naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

Groet Petra

paar uur geleden gedaan, helaas nog geen reactie ontvangen
ik heb per ongeluk op beste antwoord geklikt, dit krijg ik niet meer teruggedraaid.. het is nog niet opgelost
Reputatie 5
Badge
ik heb per ongeluk op beste antwoord geklikt, dit krijg ik niet meer teruggedraaid.. het is nog niet opgelost

@Petra van Tele2 zou jij dit topic even kunnen heropenen? @Stefan1234 heb jij Perta al een privé bericht gestuurd met de gegevens? Zo kan ze je verder helpen.

@Petra van Tele2 zou jij dit topic even kunnen heropenen? @Stefan1234 heb jij Perta al een privé bericht gestuurd met de gegevens? Zo kan ze je verder helpen.

heb ik een paar uur terug al gedaan, echter geen reactie ontvangen
Reputatie 5
Badge

ik heb per ongeluk op beste antwoord geklikt, dit krijg ik niet meer teruggedraaid.. het is nog niet opgelost@Petra van Tele2 zou jij dit topic even kunnen heropenen? @Stefan1234 heb jij Perta al een privé bericht gestuurd met de gegevens? Zo kan ze je verder helpen.
heb ik een paar uur terug al gedaan, echter geen reactie ontvangen

Dan reageert ze zo snel mogelijk! U bent helaas niet de enige die ze moeten helpen. :))
Reputatie 4
Badge
Topic weer open gezet en privébericht ontvangen. We houden contact.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Klant e-mail verzonden met informatie over de afbetaling van het toestelkrediet. Dit betreft een standaard bericht. Het is vervolgens aan de hypotheek/kredietverstrekker te bepalen of dit voldoende is.

Topic wordt hierbij dan ook gesloten.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra