beantwoord

Toestel voortijdig afbetalen

• 3 maart 2019
  • 6 reacties
  • 675 x bekeken

Ik heb tot oktober 2019 een abonnement waarbij ik maandelijks een toestel aflos. Is er een mogelijkheid dat ik dat toestel in 1x aflos zodat ik een nieuw toestel bij het abonnement kan nemen?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 19 maart 2019, 05:56

Je kunt gewoon een maandelijks opzegbaar abonnement met een toestel nemen gewoon. Dat houdt in dat je op elke moment je toestel lening kan betalen en weer verlengen.

Kost wel 2€ meer per maand.

Daarnaast heeft Sony vorige jaar ook een xz2 compact uitgebracht.

Andere opties kwa kleiner toestellen zijn de nieuwe S10e of de niet zo nieuwe (einde vorig jaar) Pixel 3 (dit laatste kun je ook icm een Tele2 abonnement nemen bij resellers).

Die toestellen zijn niet zo klein als de zx1 Compact. Maar zeker niet groot als de standaard van tegenwoordig,
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kunt wel het toestel in 1 keer afbetalen, maar tijdens de resterende looptijd van je abonnement pas 4 maanden voor de einddatum met een nieuw toestel verlengen.
Reputatie 4
Badge
@basjansen99, heb je hier nog verdere vragen over?
Groet Petra
Ik heb me geregistreerd om eigenlijk dezelfde vraag te stellen. Mijn huidige telefoon is gebarsten, de X Compact. Ik kan wel nu mijn contract verlengen. Helaas heeft Sony al een tijdje geen nieuw Compact toestel uitgebracht en is de beste optie om nu een contractverlenging aan te gaan de XZ1 Compact (ik heb echt een hekel aan grote telefoons). Echter zit ik dan meteen 2 jaar vast aan dit toestel (geen optie tot 1-jarig abonnement) en deze telefoon stamt toch alweer van augustus 2017. Stel dat Sony toch weer een nieuwe Compact uitbrengt over een paar maanden of een jaar dan zou ik graag het contract naar die telefoon overzetten.

Waarom is het niet mogelijk om eventueel tussentijds je toestel af te betalen en weer een nieuw 2-jarig contract af te sluiten? Dit is toch een win-win situatie voor Tele2, en je zit weer langer aan Tele2 vast en je hebt weer een nieuwe telefoon van Tele2 gekocht.
Reputatie 7
Badge +2
Je kunt gewoon een maandelijks opzegbaar abonnement met een toestel nemen gewoon. Dat houdt in dat je op elke moment je toestel lening kan betalen en weer verlengen.

Kost wel 2€ meer per maand.

Daarnaast heeft Sony vorige jaar ook een xz2 compact uitgebracht.

Andere opties kwa kleiner toestellen zijn de nieuwe S10e of de niet zo nieuwe (einde vorig jaar) Pixel 3 (dit laatste kun je ook icm een Tele2 abonnement nemen bij resellers).

Die toestellen zijn niet zo klein als de zx1 Compact. Maar zeker niet groot als de standaard van tegenwoordig,
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik was bij Belsimpel aan het kijken en daar was de optie tot maandelijkse opzegging niet beschikbaar voor zover ik weet. Ik zie dat deze optie bij de Tele2 website wel mogelijk is inderdaad dus dan begrijp ik ook dat als je deze functie niet hebt je contract niet kunt afkopen.

Ik ben op de hoogte van de andere telefoons maar naar mijn smaak zijn deze nog steeds te groot of missen zoals de XZ2 bepaalde functies.

Ik heb toch maar de XZ1 besteld voor 2 jaar omdat vandaag de deal nog eens 2 euro per maand goedkoper was geworden op Belsimpel (toestel nu nog maar 168 euro) en al mijn vorige Sony's toch wel 2 jaar meegaan. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 4
Badge
Aangezien ik van TS geen reactie meer heb mogen ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kan er een nieuw topic geopend worden.

Fijne dag! Groet Petra