beantwoord

Toestel afbetalen, simkaart in nieuw toestel mogelijk?

• 26 december 2017
  • 21 reacties
  • 730 x bekeken

Hoi,
Ik heb in september een samsung galaxy s8 aangeschaft met een abonnement van 24 maanden. Ik wil mijn telefoon verkopen.
Is het mogelijk om alleen het toestel af te betalen, maar het abonnement te behouden en de simkaart in een ander toestel te doen?
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 28 december 2017, 08:32

Hoi asena,

Ik zie dat je alle informatie al hebt ontvangen van onze forumtoppers! Mocht je desondanks toch nog vragen hebben dan help ik je graag!

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als jou abonnement (of verlenging) na 1 mei is ingegaan kun je inderdaad jou toestel krediet in een keer afbetalen.

Jou sim in een andere toestel doen, mag, maar je moet wel zorgen dat jou toestel 4G ready is, en liefst met VoLTE voor het zelfde bel kwaliteit die je nu hebt.

Lijst met VoLTE toestellen

4G ready toestellen
Als jou abonnement (of verlenging) na 1 mei is ingegaan kun je inderdaad jou toestel krediet in een keer afbetalen.

Jou sim in een andere toestel doen, mag, maar je moet wel zorgen dat jou toestel 4G ready is, en liefst met VoLTE voor het zelfde bel kwaliteit.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/

Hoi, bedankt voor je antwoord
Moet het toestel met 4G zijn of is dat alleen om een goede kwaliteit te krijgen? Ik ben namelijk niet van plan om een gloednieuwe smartphone te nemen, maar een wat oudere.

En hoe kan ik er voor zorgen dat de koper dit toestel zonder problemen kan overnemen?
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb mijn antwoord aangepast met een link naar de 4G ready lijst.

Als je helemaal geen 4G toestel neemt, zit je altijd op 3G, en misschien zal Tele2 contact met je opnemen om dat te bespreken.

Er zijn genoeg low en mid range 4G toestellen aan dit lijstje... Welke had je in gedachten?
Ik heb mijn antwoord aangepast met een link naar de 4G ready lijst.

Als je helemaal geen 4G toestel neemt, zit je altijd op 3G, en misschien zal Tele2 contact met je opnemen om dat te bespreken.

Er zijn genoeg low en mid range 4G toestellen aan dit lijstje... Welke had je in gedachten?

Dat weet ik nog niet zeker, maar ik zou proberen om hier rekening mee te houden.

Ik heb nog een vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat de koper dit toestel zonder problemen kan overnemen? Wat moet ik en de koper hier voor doen?
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb mijn telefoon in het Engels, dus menu zou anders heten, maar binnen instellingen heb je een menu die heet Clouds and accounts.

Daar binnen moet je de Google en de Samsung account verwijderen.

Daarna kun je je telefoon resetten bij Factory Data Reset (dat zit onder General management).

Let wel op dat je SD kaart (als je eentje heb) niet geformatteerd wordt. Als je SD kaart ook mee wilt geven kun je dat formatteren bij
Device maintenance, Storage, SD Card, Storage settings, SD card, Format.

Ik probeer straks een handleiding in het Nederlands te vinden als je niet uit komt, of misschien kan een medegebruiker helpen.
Ik heb mijn telefoon in het Engels, dus menu zou anders heten, maar binnen instellingen heb je een menu die heet Clouds and accounts.

Daar binnen moet je de Google en de Samsung account verwijderen.

Daarna kun je je telefoon resetten bij Factory Data Reset (dat zit onder General management).

Let wel op dat je SD kaart (als je eentje heb) niet geformatteerd wordt. Als je SD kaart ook mee wilt geven kun je dat formatteren bij
Device maintenance, Storage, SD Card, Storage settings, SD card, Format.

Ik probeer straks een handleiding in het Nederlands te vinden als je niet uit komt, of misschien kan een medegebruiker helpen.

Oke, en buiten dat hoef ik verder niks te regelen?
Als je een s8 wil verkopen en een goedkopere telefoon wil terugkopen, dan ben je waarschijnlijk geld nodig? Een tweedehands s8 zal echter niet veel meer opleveren dan een vervangend toestel kost. Reken goed uit wat het je oplevert.

Tele2 heeft alleen een 4g netwerk, dus je zal een nieuw toestel moeten regelen wat echt met 4g overweg kan. Zowel internet als bellen (VoLTE wat al genoemd is). Kan je nieuwe toestel dat niet dan zal je toestel na enkele weken geblokkeerd worden, maar loopt je abonnement gewoon door omdat je er zelf voor koos de s8 in te ruilen.

Check dus even goed of je er financieel op vooruit gaat, of uiteindelijk meer geld (en je s8) kwijt bent.
Reputatie 7
Badge +4
Met de S8 kun je nu zelfs waar geen 4g bereik is toch op je eigen nummer bellen en gebeld worden via een willekeurige wifi aansluiting.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
Zonde als je dat allemaal weer laat varen.
Reputatie 7
Badge
Met de S8 kun je nu zelfs waar geen 4g bereik is toch op je eigen nummer bellen en gebeld worden via een willekeurige wifi aansluiting.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
Zonde als je dat allemaal weer laat varen.

Is bellen via een willekeurige WiFi aansluiting niet veel onveiliger dan 4G? WiFi was onveilig om te internetten en daarom werden door Tele2 grote databundels gepromoot destijds. Dit speelt niet bij bellen?
Reputatie 7
Badge +2
Bellen via WiFi gaat over een beveiligd verbinding, zelfs as je één open wifi hotspot gebruikt, is de bel gedeelte veilig.
Reputatie 7
Badge
Bellen via WiFi gaat over een beveiligd verbinding, zelfs as je één open wifi hotspot gebruikt, is de bel gedeelte veilig.

En internet via Wifi niet?
Wat is verder voor de doorsnee klant het voordeel.van via Wifi bellen?
Ik begreep dat het vooral in huizen met dikke muren waar geen 4G verbinding tot stand kan worden gebracht handig kan zijn. Maar verder? Bellen blijft gewoon uit je bundel gaan dus wat heb je er als klant aan?
Het zou interessant zijn wanneer je geen belminuten meer hoeft te kopen, zoals je geen grote nternet bundel nodig hebt als je veel van WiFi gebruikt maakt.
Voorlopig zie ik het voordeel er nog niet van. Ik heb ook een Samsung 8 en heb nog niet meegemaakt dat ik geen belverbinding had.

.
Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad, alleen als er een IPSEC tunnel kan worden opgezet zal er VoWifi kunnen plaatsvinden. Soms blokkeren corporate wifi systemen dat. Maar verder is het zo in te stellen dat alleen als je geen 4G hebt de wifi wordt gebruikt, of andersom. Gesprekken worden ook seamless overgezet tussen de access technologieen.
Reputatie 7
Badge +2
Als je internet op een open wifi hotspot, kan iemand anders bespioneren, en zelfs je data en inloggegevens achterhalen.

Daarom zal je een VPN moeten gebruiken in dat soort situaties, of gewoon 4G.

De voordeel van WiFi bellen is juist dat, verbinding blijven houden als je thuis (of ergens anders) geen bereik hebt. Dat kan inderdaad een goed geïsoleerde huis zijn, een hoge gebouw, een grote winkel centra waar ook geen bereik binnen is, zoals Coolblue in Den Haag dat zowel Tele2 als T-mobile geen verbinding leveren binnen.
Reputatie 7
Badge

De voordeel van WiFi bellen is juist dat, verbinding blijven houden als je thuis (of ergens anders) geen bereik hebt.

Bedankt voor je toelichting en uitleg Rena Chan.
Ik denk dat het allemaal nog in de experimentele fase zit en ik zie er de meerwaarde eerlijk gezegd nog niet echt van in. Maar ik zeg er wel bij dat ik zeer weinig bel en nog niet meegemaakt heb dat ik geen bereik had..
Dus, naast alle gegevens op telefoon verwijderen hoef ik verder niks te doen voor de verkoop?
Reputatie 7
Badge +2
Dus, naast alle gegevens op telefoon verwijderen hoef ik verder niks te doen voor de verkoop?

Sorry we zijn erg offtopic gegaan.

Je moet
> Google en Samsung Account verwijderen
> Telefoon volledig resetten naar fabrieksinstellingen
> SD kaart formatteren als je eentje heb

Dan is jou telefoon klaar voor verkoop.
Oke, bedankt
Heb nog een laatste vraag: kan het ook in een 4g-toestel zonder VolTE of MOET het een VolTE toestel zijn?
Reputatie 7
Badge +2
Heb nog een laatste vraag: kan het ook in een 4g-toestel zonder VolTE of MOET het een VolTE toestel zijn?

Kan elke toestel zijn in dit lijstje, dus ook zonder volte

https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/
Reputatie 4
Badge
Hoi asena,

Ik zie dat je alle informatie al hebt ontvangen van onze forumtoppers! Mocht je desondanks toch nog vragen hebben dan help ik je graag!

Mark
Reputatie 4
Badge
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten.