Toestel afbetalen en nieuwe toestel bestellen

• 11 maart 2018
  • 7 reacties
  • 9376 x bekeken

Beste lezers!

Ik heb een mobiele abonnement en daarbij werd door tele2 verteld op eerder contact dat ik mijn toestel niet kon afbetalen omdat ik in de oude regeling viel. ( Ik had ook via mijntele2 niet de optie om te betalen)

Sinds kort kan ik via mijn tele2 bij het kopje toestelkrediet netjes met de IDEAL knop afbetalen!
Ik heb toen tele2 gebeld met de vraag van hey kan het wel toen zei de ene collega ja en had me doorverbonden met de afdeling waarmee ik direct een nieuw toestel kon nemen , en na overleg zeiden hun toch van nee je kan het niet afbetalen , klopt niet! .. Nou ik zie nog steeds de knop ideal afbetalen en als ik daarop druk wordt ik netjes doorverwezen naar mijn ing..

Nu vraag ik jullie wat handig is om te doen?!
Want mijn huidige toestel is stuk gegaan en dit is dus een cruciaal iets voor mij om gelijk een nieuw toestel te kunnen krijgen. dan dat ik reparatiekosten ga betalen!

Ik vind dit namelijk niet kunnen van tele2 want ik kan heel duidelijk gewoon afbetalen!
Ik hoop dat tele2 dit ook leest en hierop passend met mij uitkomt want anders zou ik nog een 5 maanden moeten wachten voor een nieuw toestel terwijl dat ook morgen kan zijn!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ook kun je je toestel afbetalen, (ik begrijp dat het chaotisch is, want op mijn tele2 zie je een ding en de klantenservice zegt iets anders 😕 ), je mag pas een nieuwe telefoon nemen als je je abonnement al mag verlengen.

Je mag 4 maanden voor het einde van je abonnement al verlengen, kijk op

Dan kun je een maandelijkse opzegbaar abonnement nemen, zo kun je op elke moment weer verlengen met een nieuwe toestel.
@Rena Chan

Ja, dus als ik het goed begrijp kan ik mijn toestel afbetalen
En dan 4 maanden wachten om een nieuw toestel te bestellen?

Want dan houd ik een simonly over na die afbetaling en zou ik technisch gezien een toestel kunnen bestellen , eigenlijk
Reputatie 7
Badge +2
Als je toestel wel of niet afbetalen kan, zou ik niet durven zeggen.

In principe is dat mogelheid alleen voor klanten die na de wtf regel een abonnement afgesloten hebben. Maar ik kan naast zitten.

Over verlengen, je kunt jou huidige abonnement 4 maanden voor het einde van je contract verlengen, daarvoor mag je niet verlengen.

Tot wanneer loop je contract?

Edit: juiste link voor verlengen is: https://www.tele2.nl/mobiel/abonnement-verlengen/
zie afbeelding.

en tot 9 januari
Reputatie 7
Badge +2
Oké dan is het betalen blijkbaar wel mogelijk.

Maar je behoudt volgens mij wel de voorwaarden van een abonnement met toestel, jou abonnement wordt geen SIM-only volgens mij.

Je mag dan pas in september verlengen.

Misschien is een losse telefoon kopen een idee?

De Nokia 8 is vrij goed en goedkoop
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, een 2 jarig contract blijfteen 2 jarig
contract. Een toestel eerder afbetalen, wat met abinnementen vanaf 1 mei 2017 kan, verandert dat niet. Anders zouden maandelijks opzegbare varianten geen zin meer hebben.
Reputatie 2
Omdat er niet meer wordt gereageert sluit ik dit topic,
Dank voor jullie input.

Tineke