Toch tevreden...

• 2 november 2015
  • 4 reacties
  • 274 x bekeken

Hallo iedereen,
Na veel twijfels en overwegingen uiteindelijk toch gekozen voor een Sim only abonnement bij Tele2.
Ik heb het ongeveer 3 weken geleden besteld via de website en heb gekozen voor de optie nummerbehoud, iets dat me toch vrij logisch lijkt.
Na een dag kreeg ik al een mailtje terug dat nummerbehoud niet kon worden doorgevoerd door KPN, voor vragen daarover moest ik dan contact opnemen met KPN. Dat heb ik dus gedaan en zij hebben mij verteld dat er een fout was gemaakt bij Tele2. Een of andere droplul heeft bij aanvraag iets ingevuld bij 'Klantnummer', iets dat niet van toepassing was omdat ik bij KPN prepaid had. Toen dus maar gebeld naar Tele2 en na alles uitgelegd te hebben en 20 minuten aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik te horen dat KPN mijn nummer niet had vrijgegeven(?) en dat ik weer met hun contact op moest nemen. Ik dacht bij mezelf 'daar hebben we het al, je wordt constant van het kastje naar de muur gestuurd'. Dus toen maar weer contact opgenomen met KPN en zij vertelden mij weer dat er geen sprake is van het vrijgeven van een nummer omdat ik PREPAID had. Vervolgens WEER contact opgenomen met Tele2, alles uitgelegd en kreeg na weer ongeveer 15 minuten iemand aan de lijn die voor mij opnieuw het abonnement besteld. Volgende dag een sms'je van Tele2 dat het gelukt was. God zij dank. Wat me nu opviel en waar ik me grandioos aan ergerde is het feit dat toen ik de eerste keer bestelde er een aanbieding was en dat ik geen activeringskosten hoefde te betalen. Tijdens de tweede poging (aan de telefoon) gelde die aanbieding nog steeds. De volgende dag opeens weer wel en toen is ook pas mijn bestelling doorgevoerd dus kon ik wel mooi 10 euro aftikken :S Maar ja, zo erg is het nou ook weer niet. Dus ik wachten op de nummerovername wat nog 2 weken zou duren. Op mijn Tele2 account die al was aangemaakt stond ook de hele tijd iets van; ' je betaalt minder omdat je maar 18 dagen klant bent. Waar dat op gebaseerd was kan ik waarschijnlijk niemand vragen, want dat sloeg ook totaal nergens op. Ondertussen wat ervaringen en het Tele2 forum gelezen en dan geldt het spreekwoord; het gras is altijd groener aan de overkant. Overal klachten als 'Geen bereik' 'Slechte service' 'Geen 4G' 'App werkt niet' en ik dacht bij mezelf, in wat voor nest heb ik me gewerkt. Toch volgehouden en sinds kort helemaal tevreden. Nummerbehoud is goed gegaan, mijn contract is ook pas op die datum ingegaan dus dat gedoe van '18 dagen' is ook verholpen, ik heb tot nu toe altijd goed bereik gehad (zuiden van het land) en snel internet, ZELFS in mijn dorp (een boerengat). Vergeleken met andere providers vind ik de klantenservice van Tele2 echt ruk. Veel te lange wachttijden aan de telefoon en je wordt constant doorverbonden wat natuurlijk ook weer minuten duurt. Uiteindelijk gaat het toch om wat je gekocht hebt, Internet, bellen en SMS en dat werkt voor mij in ieder geval goed.

Uiteindelijk toch tevreden.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Mooi toch. iedereen verhuizen naar dat "boerengat".
Alleen je slotzin is me niet duidelijk, je hebt internet 4g ?
Voor het bellen/sms gaan alle credits naar T-Mobile 😉
Reputatie 7
Badge +4
Als je 4G telefoon en dekking van Tele2 hebt, dan gaat SMS ook over 4G hoor! Komt geen T-Mobile meer aan te pas.
Zodra VOLTE aan gaat is T-Mobile niet meer nodig. 11 november weten we meer.
http://www.tele2.com/Global/Landingpage_images/Invite%20Analyst%20and%20Journalist%20Day.pdf
Reputatie 7
Badge +5
Hou nu eens op over VoLTE, eerst gewoon wat al een probleem is dan kunstjes.
11e van de 11e begint het carnaval zoals je wellicht weet, net als 1 april 4G voor consumenten in gang zou worden gezet ;)
Een "boerengat" heeft geen 7/2600 dekking, of daar moet dagelijks e.o.a. congres/popconcert zijn dat Tele2 extra in gaat zetten.
Mooi toch. iedereen verhuizen naar dat "boerengat".
Alleen je slotzin is me niet duidelijk, je hebt internet 4g ?
Voor het bellen/sms gaan alle credits naar T-Mobile ;)

Hmm ik snap je vraag niet, bedoel je of ik ook 4G bereik heb? Dat is niet het geval, als ik LTE selecteer zegt mijn telefoon dat dit netwerk niet is gecertificeerd. Volgens de dekkingskaart zou het hier wel moeten zijn. Ben ik dan nog niet naar 4G overgezet of hoe moet ik dit zien? Ik heb het overigens niet per se nodig hoor, ik vind t nu ook prima xd