Toch roaming kosten na dagje Monaco

• 28 juli 2017
  • 36 reacties
  • 4861 x bekeken

Ik heb in dit forum gelezen over 'Roaming San Marino' en dat de roaming OOK in Monaco geldig is onder de nieuwe EU regeling (zoals ook in dat topic vernoemd).
Echter werd ik gisteravond laat bij de tent verrast met buiten de bundel gemaakte roaming kosten na het dagje Monaco!
Ik dacht dat ik met een gerust hart mijn roaming AAN kon laten staan in Europa! Dit klopt toch niet?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De nieuwe wetgeving geldt in de EU + een aantal extra landen, maar niet in heel Europa.
Da's toch weer anders als wat 24 dagen geleden in de 'Roaming San Marino'-topic staat vermeld door 'Frenk van tele2'!
Reputatie 7
Badge +4
Ik kopieer alleen de informatie van de website, inclusief de tarieven van Monaco. Dat tarievenblad was/is voor Sam Marino niet op de site aanwezig, wel ontbrak San Marino in het eerste overzicht en dat is nu aangepast.
Reputatie 4
Badge
Hi WAIJT,

Wij brengen onze klanten altijd per sms op de hoogte van de tarieven van het betreffende land waar je op dat moment bent. Heb je deze gehad?

Groetjes,

Hinke
Nee, heb ik niet terug gevonden op mijn telefoon. (Van Frankrijk WEL overigens).
Reputatie 4
Badge
Hi WAIJT,

Ik kijk dan graag even met je mee. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi WAIJT,

Bedankt voor je gegevens. Ik heb even met je meegekeken en zie dat de volgende berichten zijn gestuurd op 27-07-2017:
Welkom in Monaco! Tarieven in EUR (incl.BTW) Bellen naar Nederland: 1.75/min Bellen lokaal: 1.75/min Gebeld worden: 1.27/min Data: 10.00/MB MMS: 0.24/bericht Versturen SMS: 0.75/bericht
en
Beste klant, je gebruikt mobiele data. Tarieven: Data: €10.00 per MB. MMS: €0.24 per bericht. Groet, Tele2

Je bent dus geïnformeerd over de tarieven en de kosten die je al had gemaakt op dat moment.

Groetjes,

Hinke
Is opgegaan in alle andere smsjes, berichten en e-mail, die dagelijks op mijn mobiel binnenstromen en die ik zeker op vakantie niet direct lees. Soms pas dagen later. Waarom is dit veranderd t.o.v. 24 dagen geleden?
Reputatie 7
Badge +4
Dit is niet gewijzigd. Prijzen van roaming informatie wordt al heel lang verstuurd als je een nieuw land in gaat. Ook als je een land binnenkomt dat binnen de EU regelgeving de kosten uit je bundel gaan wordt er toch een sms naar je toegstuurd met die informatie. Dat je geen tijd hebt om dat te lezen is wat lastig een operator kwalijk te nemen...
Dit is niet gewijzigd. Prijzen van roaming informatie wordt al heel lang verstuurd als je een nieuw land in gaat. Ook als je een land binnenkomt dat binnen de EU regelgeving de kosten uit je bundel gaan wordt er toch een sms naar je toegstuurd met die informatie. Dat je geen tijd hebt om dat te lezen is wat lastig een operator kwalijk te nemen...

Sorry, ik bedoel waarom is het veranderd, dat Monaco 24 dagen geleden WEL in de Tele2 EU regeling zat (zie screenshots 'Roaming San Marino'-topic)? En nu ineens niet meer?
Reputatie 7
Badge +5
Juist WAIJT, dan wordt je op zijn minst toch op het verkeerde been gezet.
Reputatie 2

Sorry, ik bedoel waarom is het veranderd, dat Monaco 24 dagen geleden WEL in de Tele2 EU regeling zat (zie screenshots 'Roaming San Marino'-topic)? En nu ineens niet meer?

Ik denk dat Tele2 onjuiste SMS heeft verstuurd, als er op de website wat anders stond.

Vergissen is menselijk he.
Reputatie 4
Badge
Hi WAIJT,

Het heeft verkeerd gestaan op de website, dat is de reden dat wij een sms sturen, zodat je wel geïnformeerd wordt over de juiste tarieven.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 2
Hi WAIJT,

Het heeft verkeerd gestaan op de website, dat is de reden dat wij een sms sturen, zodat je wel geïnformeerd wordt over de juiste tarieven.

Groetjes,

Hinke

O, o Hinke van Tele2. Wat ben jij namens Tele2 een draaikont.
Dat je zo je brood wilt verdienen... 😡

Als iemand jou gedocumenteerd op lagere prijzen wijst dan helpt daar geen SMS tegen.
Tele2 moet zijn werk maar beter controleren, voordat ze het op de website zetten.
Jullie slordigheid loopt de spuigaten uit; daar hoeft de klant niet voor op te draaien!!!

Het is maar al te gemakkelijk geld verdienen (c.q. stelen) met die 'vergissingen'.
Da's nou precies mijn punt. Ik informeer mezelf VOORAF door op jullie website te kijken, om onnodige kosten te voorkomen. Normaal staat mijn roaming standaard uit, maar dit jaar (mede na jullie e-mail en Broadcasting en de info op jullie website) heb ik de roaming aan staan.
In de veronderstelling dat ik mijn huiswerk goed heb gedaan, gaan we op vakantie.

En Tele2 veranderd ondertussen het beleid en stuurt een bericht. Dat is reactief, dan zijn de onnodige kosten al gemaakt.
En Tele2 wijkt daarmee ook af van alle andere providers. Vodafone, KPN, T-Mobile, Telfort en Ben hebben Monaco (en San Marino; om maar even op dat topic terug te komen) allemaal in hun landenlijst voor Nederlandse belbundel staan.
Reputatie 7
Badge +4
Prijzen kunnen toch aangepast worden? Je gaat natuurlijk niet elke dag op de site kijken en daarom is er een europeesche regel dat je bij elk land dat je binnengaat een sms verstuurd krijgt met de prijzen voor dat land.
En andere operators vergelijken is ook lastig. Zo hebben meerdere operators, inclusief Tele2 Zwitserland opgenomen in de EU bundel maar T-mobile weer niet. Maar daar krijgen die klanten weer een smsje van als ze Zwitserland ingaan. Dus bij volwaardige EU landen is het hartstikke duidelijk, voor de overige scheelt het dus per provider.
10.00 per mb ?? kapot
duur
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb daarvan ook een Screenshot gemaakt op de dag dat ik naar Monaco toeging. Bij de details van de foto staat dat de foto is genomen op 20-7-2017 om 13:38.Mijn wens is dan ook dat mijn kosten van 40,10 worden kwijtgescholden. Gr. Maddy
Reputatie 7
Badge +5
The old switcheroo 😎
Reputatie 4
Badge
De informatie in de smsjes zijn nooit gewijzigd. En ik begrijp dat er van te voren 'huiswerk' is gedaan, maar de tarieven van Monaco hebben hier altijd al gestaan.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 7
Badge +5
Het gaat ook niet om gewijzigde SMSjes Hinke, het gaat erom dat het niet klopte op de website terwijl van te voren geïnformeerd is.
Zelfs een van je colegas (Frenk) heeft dit op het Forum bevestigd, via een chat met de chatrobot en in zijn reply.
Lees de hyperlink naar dat topic maar eens door, 2e pagina.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/roaming-in-san-marino-65881/index2.html
Reputatie 7
Badge +4
Moderator doelt met zijn hyperlink op:

Reputatie 7
Badge +5
Dat bedoel ik niet Eric, was vergeten de hyperlink erbij te posten (me bad)
Maar dat heb ik inmiddels aangepast, hieronder is hij nogmaals.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/roaming-in-san-marino-65881/index2.html

2e pagina.
Reputatie 5
Badge
Grappige is wel dat T-Mobile monaco wel uit je bundel laat gaan, moet zeggen tele2 dat 10 euro per mb echt anno 2000 en niet snap waarom die kosten zo hoog zijn, i.v.m een land als Rusland 1,50 euro per mb.
Reputatie 7
Badge +4
Bij T-Mobile gaat Zwitserland weer niet uit de bundel, bij Tele2 wel.. Roam like home brengt dus een hoop goeds maar is "ingewikkeld" en verschilt per operator. Des te belangrijker is het op de tariefsinformatie smsjes te letten.