beantwoord

Teveel betalen door btw

Al enkel maanden is er steeds een probleem met mijn betaling.
Ik doe mijn betalingen gewoon tijdig en ook is het bij jullie zichtbaar alleen wordt het niet verwerkt maar na contact aangemerkt als onverschuldigdigde betaling die wordt verrekend met volgende rekening(en(

Dit is hier echter het probleem van
Mijn maandbetaling is het bedrag waar al BTW a 21% in verrekend zit, dus de btw is met die betaling voldaan
Nu door deze afhandeling zetten jullie me 3 maanden op 1 rekening en hierbij berekenen jullie ook over deze 3 maanden de BTW van 21% ( BTW die echter al betaald was door het voldoen van de gewone maandelijkse betalingen)
Op de rekening zetten jullie wel dat er teveel is betaald en dat dit verrekend is met de rekening, maar er wordt geen rekening gehouden met de al betaalde BTW.

Jullie berekenen alle kosten en de btw en daarna wordt pas het teveel betaalde ervan af getrokken.
De eerlijke en correcte wijze zou zijn dat eerst het teveel betaalde van de kosten werd afgetrokken en dat daarna over het daadwerkelijk versc huldigde bedrag BTW zou worden berekend.
Daar het over 3 maanden ineens gaat en best hoge rekeningen gaat dus ook over relatief hoge btw bedragen. En dit speelt al een paar maanden dus graag nu een oplossing

Ik hoop dat hier iemand na kan kijken want het is niet netjes om me belasting te laten betalen over bedragen waar reeds belasting over betaald is.
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 16 juni 2015, 15:52

Hallo Ricardo,
Ik heb vernomen dat je telefonisch contact hebt gehad met mijn collega en dat het nu allemaal duidelijk is hoe de facturen werken.
Als je in de toekomst nog vragen hebt, weet je ons te vinden.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Nog even een aanvulling met de berekeningen waar het over gaat zowel voor mijn account als dat van mijn vrouw.
Eerst Wat jullie doen en daarna wat er zou moeten gebeuren en dus ook datgeen wat ik teveel betaal aangezien jullie btw rekenen over reeds betaalde rekeningen

Verbruik van 01-02-2015 tot en met 31-03-2015 Bedrag
Abonnementskosten 123.47
Gebruikskosten 0.37
Totaalbedrag 123.84
Btw 21.00% over 123.84 26.01
Te veel betaald -57.50
Te betalen in Euro 92.35
Over deze rekening zou het dus moeten zijn
Totaalbedrag 123,84
Te veel betaald 57,50
Echt te betalen 66,34
Btw 21% over 66,34 = 13,93
Te betalen 66,34+13,93= 80,27
Teveel betaald 92,35 - 80,27 = 12,08

Verbruik van 01-04-2015 tot en met 31-05-2015 Bedrag
Abonnementskosten 139.12
Totaalbedrag 139.13
Btw 21.00% over 139.13 29.22
Te veel betaald -92.35
Te betalen in Euro 76.00
Over deze rekening zou het dus moeten zijn
Kosten 139,12
teveel betaald 92,35
echte kosten 46,77
21% btw over 46,77 = 9,82
Te betalen 46,77 + 9,82 = 56,59
teveel betaald 76,00 - 56,59 = 19,41

over 2 x gaat het dus om
12,08 + 19,41 = 31,49 aan teveel betaalde btw

Nu t zelfde voor mijn vrouw

Verbruik van 01-02-2015 tot en met 31-03-2015 Bedrag
Abonnementskosten 40.78
Gebruikskosten 4.10
Totaalbedrag 44.88
Btw 21.00% over 44.88 9.43
Te veel betaald -17.35
Te betalen in Euro 36.96
Zo zou het moeten
Kosten 40,78
teveel betaald 17,35
echte kosten 23,43
verbruikskosten 4,10
totaal kosten 23,43 + 4,10= 27,53
21% btw over 27,53 = 5,78
te voldoen 27,53 + 5,78 = 33,31
teveel betaald 44,88 - 33,31 = 11,57

Abonnementskosten 65.90
Gebruikskosten 0.78
Totaalbedrag 66.69
Btw 21.00% over 66.69 14.01
Te veel betaald -36.96
Te betalen in Euro 43.74
Zo zou het moeten
Abokosten 65,90
teveel abo betaald 36,96
echte abokosten 65,90 - 36,96 = 28,94
Gberuikskosten 0,78
Totaal 28,94+ 0.78 = 29,72
21% btw over 29,72 = 6,24
Te voldoen 29,72 + 6,24 = 35,95
Teveel betaald 43,74 - 35,95 = 7,79

Over 2 x dus
11,57 + 7,79 = 19,36

Voor mij en mijn vrouw samen gaat het dus over een bedrag van
31,49 + 19,36 = 50,85 teveel
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ricardo Starmans,

Allereerst bedankt voor je berichtje.

Ik heb het even bekeken en het zit als volgt in elkaar. Alle consumenten abonnmenten worden altijd berekend met BTW. Dit zit gewoon in de prijs. Op de factuur is er altijd een bedrag te zien zonder BTW. Hier hoef je eigenlijk niet echt aandacht aan te besteden aangezien je als consument altijd de 21% BTW moet betalen. Je factuur klopt dus wel hoe jij hem ontvangen hebt.

Wat bedoel je precies met drie maanden als je maandelijks betaalt?

Verder raad ik je wel aan om je facturering altijd via automatische incasso te laten verlopen. Zo heb je geen problemen met het overmaken en ben je altijd op tijd met betalen.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
Groetjes Kiko
Hoi Ricardo Starmans,

Allereerst bedankt voor je berichtje.

Ik heb het even bekeken en het zit als volgt in elkaar. Alle consumenten abonnmenten worden altijd berekend met BTW. Dit zit gewoon in de prijs. Op de factuur is er altijd een bedrag te zien zonder BTW. Hier hoef je eigenlijk niet echt aandacht aan te besteden aangezien je als consument altijd de 21% BTW moet betalen. Je factuur klopt dus wel hoe jij hem ontvangen hebt.

Wat bedoel je precies met drie maanden als je maandelijks betaalt?

Verder raad ik je wel aan om je facturering altijd via automatische incasso te laten verlopen. Zo heb je geen problemen met het overmaken en ben je altijd op tijd met betalen.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
Groetjes Kiko

je hebt duidelijk niet goed gelezen
Ik weet dat ik btw moet betalen en dat staat wel op de rekening en die heb ik ook betaald bij de maandelijkse betaling.
Jullie laten me echter nogmaals btw betalen over een bedrag dat reeds betaald is.
Op deze manier betaal ik dus 2 maal btw over een zelfde bedrag en dat is niet correct.
btw tarief is 21% en niet 42
door 2 keer 21 % te trekken over hetzelfde bedrag betaal ik teveel.
In mijn 2e posting staat het precies uitgerekend kijk er maar eens na, mocht je het niet snappen hoor ik t graag.
Nogmaals t klopt niet dus eerst goed lezen en dan pas reageren
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Richard,

Zou je mij even kunnen uitleggen wat je met het volgende precies bedoelt:
Je geeft aan dat je maandelijk betaalt. Wat bedoel je dan precies met 3 maanden op 1 rekening?
Wij versturen namelijk maandelijks een factuur en niet elk kwartaal.

Wij hebben deze informatie echt nodig om je verder te kunnen helpen. Zo wordt het probleem wat duidelijker.

Groetjes Kiko
Hallo Richard,

Je geeft aan dat je maandelijk betaalt. Wat bedoel je dan precies met 3 maanden op 1 rekening?

Wij hebben deze informatie echt nodig om je verder te kunnen helpen. Zo wordt het probleem wat duidelijker.

Groetjes Kiko

Ik zal t makkelijk proberen te maken.
Hieronder de kopie van mijn rekening die ik vandaag kreeg

Abonnementskosten 139.12
Totaalbedrag 139.13
Btw 21.00% over 139.13 29.22
Te veel betaald -92.35
Te betalen in Euro 76.00

Je ziet dat ik 92,35 teveel heb betaald,
Dit zijn 2 rekeningen die tijdig zijn betaald maar bij jullie niet coreect zijn verwerkt.
Dat bedrag zijn 2 termijnen INCLUSIEF BTW. Nogmaals tijdig betaald
Vervolgens rekening jij over het totaal bedrag van 139,13 weer 21% btw, terwijl daarvan al 92,35 inclusief btw betaald was.
Wat ik al betaald heb trekken jullie eraf nadat jullie er btw over getrokken hebben, echter was datgene wat ik al betaald had INCLUSIEF BTW.
Dus eerst hadden jullie wat ik al (tijdig) betaald had eraf moeten trekken en daarna over het restant BTW moeten trekken.
Door jullie manier rekenen jullie mij 2 maal BTW over hetzelfde bedrag.
Hallo Richard,

Groetjes Kiko

T worden 3 maanden omdat jullie t probleem niet naar behoren hebben opgelost.
Ik betaal jullie zien t niet en merken betaling aan als onverschuldigde betaling.
Ik bel en jullie zeggen dat jullie t oplossen. IPV het bedrag alleen af te boeken op de rekening
Boeken jullie het af op de rekening EN blijft het staan als onverschuldigt bedrag.
Doordat jullie het OOK zien als onverschuldigd bedrag krijg ik de maand erna ineens geen rekening.
Ik bel zelf om dit door te geven en te vragen of het kan worden opgelost.
Pas na 2 maanden krijg ik weer eens een rekening met weer een deel dat al betaald was maar door jullie niet werd gezien.
Ik maak hier melding van en betaal datgene wat ik jullie daadwerkelijk verschuldigd ben.
Weer kunnen jullie t niet goed verwerken en volgt weer dezelfde riedel opnieuw,
Man aan de foon snapt ook niet wat er mis gaat want het geld komt binnen op de goede rekening met de juiste kenmerken en hij snapt dus niet dat het misgaat.
Dus naar de 1e fout krijg ik een rekening voor 2 maanden met daarover BTW terwijl er al 1 INCLUSIEF BTW was betaald, dus dubbel BTW over 1 maand.
Dan naar fout op fout krijg ik een rekening voor 3 maanden met daarover BTW terwijl er als 2 INCLUSIEF BTW waren betaald dus nogmaals dubbel BTW over 2 maanden
Dus zo kom ik aan 3 maanden dubbel BTW betalen
Reputatie 5
Badge +4
Zou jij mij misschien in een privébericht je naam, adres, woonplaats, klantnummer, telefoonnummer en geboortedatum kunnen sturen?
Dan kan ik even met je meekijken in onze systemen.
Je kunt mij een privébericht sturen door naar mijn profiel te gaan. Daar zie je een paarse knop genaamd Bericht. Als je daarop klikt, kun je mij een bericht sturen.

Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Ricardo,
Bedankt voor je privebericht. Ik snap nu wat er aan de hand is.
Ik heb een ticket voor je aangemaakt, zodat een collega van mij jou even belt om dit verder af te handelen.
Zou je je beschikbaarheid tijdens kantooruren kunnen doorgeven, dan plan ik een telefonisch contact met jou in.
Ik hoor graag van je.
Groetjes Kiko
liefst bellen na 13:30
Reputatie 5
Badge +4
Dankjewel voor het doorgeven van je beschikbaarheid. Ik ga het doorgeven. Je zal zo snel mogelijk telefonisch benaderd worden.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Ricardo,
Ik heb vernomen dat je telefonisch contact hebt gehad met mijn collega en dat het nu allemaal duidelijk is hoe de facturen werken.
Als je in de toekomst nog vragen hebt, weet je ons te vinden.
Groetjes Kiko