beantwoord

Terugbetaling van verkeerd gestortte bedrag

• 29 mei 2020
  • 1 reactie
  • 87 x bekeken

Door mijn eigen domme fout heb ik de betaling die naar het incasso moest, overgemaakt aan Tele2 zelf. 

Collega Richard gaf mij op 28-04 aan dat de betaling nog niet zichtbaar was. Hij kon dit daarom ook nog niet doorzetten naar het hoofdkantoor. Of ik de volgende dag even contact op kon nemen en dan zou de volgende collega mij verder helpen. 

Vandaag 29-04 heb ik weer contact opgenomen en sprak ik met collega Kelly. Kelly vertelde mij dat ze geen informatie kon geven en dat ik bij het incassobureau moest zijn. Ik legde Kelly uit dat ik dat thans al gedaan had gezien de betaling naar hun moest maar dat zij aangaven geen inzicht te hebben over jullie financiële administratie en procedures.  Maar dat de betaling aan hen wel voldaan moest worden. 

Hier raakte ik lichtelijk in paniek gezien dit voor mij een groot bedrag is wat ik niet dubbel kan betalen.

Ik vroeg Kelly nogmaals wat er dan met het geld gaat gebeuren? Word het naar het incassobureau overgemaakt? Krijg ik het gestorneerd? Word het verrekend?  Kelly kon mij daar geen antwoord op geven maar zij verwees mij nogmaals naar het incasso bureau. 

Toen ik aangaf dat haar collega Richard mij een ander uitleg had gegeven over de procedures, had Kelly een ander antwoord. 

En wel een hele opmerkelijke: Het bedrag blijft Tele2 gijzelen tot de zaken met het incasso bureau zijn afgedaan. Dan word het weer gestorneerd! 

Nu begrijp ik heel goed dat dit alles mijn eigenschuld is daar neem ik ook de volle verantwoordelijkheid voor. Echter ben ik volledig verbaasd dat in 24 uur twee collega’s twee hele andere procedures uitleggen, waar in de laatste de klantvriendelijkheid super ver te zoeken is. 

Ik zit momenteel met mijn handen in het haar en voor zie dat ik alleen meer in de problemen kom.  Ik ben verschrikkelijk teleurgesteld in deze gang van zaken. 

icon

Beste antwoord door eric 29 mei 2020, 10:51

De telefonische klantenservice is misschien niet de beste ingang om geld wat je onverschuldigd hebt overgemaakt terug te vorderen. Die medewerkers zien alleen de facturen die het bedrijf heeft uitgestuurd en de betaling ervan. Zodra een factuur proces naar het incassobureau is uitgezet is er zelfs geen interactie meer met de klantenservice van Tele2 over facturen en is de verwijzing naar het bureau inderdaad het engiste wat deze medewerkers kunnen doen.

Jij kan het bedrijf waar je een onverschuldigde betaling heen hebt gemaakt een brief sturen en aangeven dat je dit wilt terughebben. Hier vind je een voorbeeld.

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

De telefonische klantenservice is misschien niet de beste ingang om geld wat je onverschuldigd hebt overgemaakt terug te vorderen. Die medewerkers zien alleen de facturen die het bedrijf heeft uitgestuurd en de betaling ervan. Zodra een factuur proces naar het incassobureau is uitgezet is er zelfs geen interactie meer met de klantenservice van Tele2 over facturen en is de verwijzing naar het bureau inderdaad het engiste wat deze medewerkers kunnen doen.

Jij kan het bedrijf waar je een onverschuldigde betaling heen hebt gemaakt een brief sturen en aangeven dat je dit wilt terughebben. Hier vind je een voorbeeld.

Reageer