beantwoord

Terugbetaling bedrag iphone 12

  • 1 February 2021
  • 12 reacties
  • 227 x bekeken

Op d.d. 13-01-2021 heb ik een Iphone 12 besteld en mijn abonnement verlengd. I.v.m. de (late) levertijd hiervan heb ik deze de volgende dag geanulleerd. Dit is per e-mail bevestigd door Tele2.

Diverse keren telefonisch contact gehad met de klantenservice.

  • 1e contact 14.01.21: terugbetalingen regelen we binnen 5 dagen
  • 2e contact: 20.01.21 terugbetaling regelen we eigenlijk binnen 14 dagen
  • 3e contact: 29.01.21 niemand weet wat er aan de hand is, 10 keer doorverbonden naar diverse afdelingen en uit systeem kunnen ze de stand van zaken niet achterhalen en weten ze niet waneer ik mijn geld terug krijg.

Ik ben niet blij met jullie klantenservice en heb mijn simonly abonnement ook opgezegd afgelopen vrijdag. Triest voor woorden hoe jullie om gaan met klanten.

 

Bestelgegevens:

Besteldatum: 13-01-21

Bestelnummer: 57001405

Aanbetaling circa €800

 

 

We zijn ruim 3 weken verder. Wanneer gaan jullie mijn geld terug storten? Graag schriftelijk reageren.

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 5 February 2021, 10:05

Bekijk origineel bericht

12 reacties

Reputatie 7
Badge +8

14 januari zeg je op. 

Vrijdag 15 januari is een dag later. Zoals bij alle bedrijven rekenen ze bij tele2 alleen met werkdagen. Die vrijdag en twee weken van elk vijf dagen. Zo gerekend ben je vandaag pas aan dag 12. Woensdag wordt dan de veertiende werkdag. 

Regelen binnen 14 (werk) dagen is iets anders dan het geld is er binnen veertien dagen.

Het is erg vervelend zo lang op je geld te moeten wachten. 

Je kunt altijd een zaak aanspannen via de geschillencommissie, maar wacht nog een paar dagen tot die termijn echt voorbij is. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Samed66.

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw annulering en aanbetaling.

Dit proces verloopt niet helemaal vlekkeloos en ik vind het erg jammer om te lezen dat je jouw abonnement bij ons hebt opgezegd! De uitleg van Theocoppes klopt, het gaat om 14 werkdagen. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat we binnen 14 werkdagen jouw aanbetaling terugstorten! Het is natuurlijk niet de de bedoeling dat je niet weet waar je aan toe bent, zeker als het om zo een flink bedrag gaat. Je bent bij mij in ieder geval aan het goede adres, dit ga ik voor jou regelen.

Ik heb jouw gegevens er meteen bij gepakt en ik ga er persoonlijk voor zorgen dat jouw dossier zo snel mogelijk wordt opgepakt! Hiervoor neem ik contact op met de financiele afdeling en ik ga erop toezien dat jij uitbetaald wordt. Nog even geduld maar uit ervaring weet ik dat dit goed komt, beloofd! Jij hoeft nu verder niks te doen. 

Kan ik nog iets doen voor jou om jouw opzegging ongedaan te maken? Dan doe ik dat heel graag! 


 

Hallo @Samed66.

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw annulering en aanbetaling.

Dit proces verloopt niet helemaal vlekkeloos en ik vind het erg jammer om te lezen dat je jouw abonnement bij ons hebt opgezegd! De uitleg van Theocoppes klopt, het gaat om 14 werkdagen. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat we binnen 14 werkdagen jouw aanbetaling terugstorten! Het is natuurlijk niet de de bedoeling dat je niet weet waar je aan toe bent, zeker als het om zo een flink bedrag gaat. Je bent bij mij in ieder geval aan het goede adres, dit ga ik voor jou regelen.

Ik heb jouw gegevens er meteen bij gepakt en ik ga er persoonlijk voor zorgen dat jouw dossier zo snel mogelijk wordt opgepakt! Hiervoor neem ik contact op met de financiele afdeling en ik ga erop toezien dat jij uitbetaald wordt. Nog even geduld maar uit ervaring weet ik dat dit goed komt, beloofd! Jij hoeft nu verder niks te doen. 

Kan ik nog iets doen voor jou om jouw opzegging ongedaan te maken? Dan doe ik dat heel graag! 


 

@Cas van Tele2 wil je dan ook even kijken naar mijn post van vandaag? Is hetzelfde probleem (wel een kleiner bedrag gelukkig), maar ik deel de ervaring. Heb al verschillende keren gebeld en krijg steeds iets anders te horen

In alle pop-ups op de bestel pagina's wordt overigens gewoon gesproken over 14 dagen, niet 14 werkdagen voor het terug ontvangen van een aanbetaling.

Ook in de bestel voorwaarden wordt gesproken over terug ontvangen van aanbetalingen binnen 14 dagen. Niet 14 werkdagen.

https://www.tele2.nl/tele2/media/pdf/voorwaarden/bestelvoorwaarden.pdf

Het lijkt er op dat het hele 14 werkdagen verhaal eerder een goldmember sprookje is wat een eigen leven is gaan leiden.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit in de praktijk wel eens wat langer kan duren en dat tele2 natuurlijk een oplossing zal zoeken daarvoor. Het is gewoon druk neem ik aan door alle releases bovenop het hele omzettingsritueel?

Reputatie 7
Badge +8

Het omzetten van dagen naar werkdagen wordt tegenwoordig in de huidige consumenten maatschappij helaas te pas en te onpas gebruikt!

Omzettingsritueel kan in het woordenboek! 

Het omzetten van dagen naar werkdagen wordt tegenwoordig in de huidige consumenten maatschappij helaas te pas en te onpas gebruikt!

Omzettingsritueel kan in het woordenboek! 

Dat in een pop-up nog eens een verkeerde term kan staan dat wil ik misschien nog wel eens door de vingers zien, maar van de voorwaarden lijkt me dat we dit niet kunnen verwachten. Of zou met de bedenk termijn van 14 dagen  voor annulering in de voorwaarden dan ook werkdagen bedoeld worden? :wink:

 

Nu moet ik toegeven dat ik zelf ook al haast met de 14 werkdagen repliek was gekomen op de recentelijke influx van klachten, maar toen bedacht ik me naar aanleiding van een post van vandaag dat ik toch maar eens de bestel en voorwaarden pagina's moest nakijken of dit daadwerkelijk wel klopte, aangezien er hier op het forum wel eens vaker aannames rondgaan die bij nader inzien toch niet helemaal blijken te kloppen. En inderdaad, overal staat 14 dagen en nergens 14 werkdagen.

Ik vond zelf goldmember sprookje ook wel een leuke voor het woordenboek, hahaha. Ik hoop dat jullie mij deze speldenprik niet kwalijk nemen. Beter dan de persoonlijke aanvallen die we ook wel eens langs zien komen in ieder geval...

Reputatie 7
Badge +8

Ja inderdaad, kritisch zijn we wel maar die onfatsoenlijke scheldpartijen die soms langskomen daar bereikt nooit iemand wat mee. 

Dat gooit alle deuren dicht. 

Beste Cas,

Bedankt dat je graag wat wilt betekenen. Je verwijst naaf 14 werkbare dagen, we nu al ruim op dag 16. Ik heb nog niks terug gezien op mijn rekening.
 

Ik had me opzeging wel willen annuleren maar jullie komen jullie afspraken met 14 werkbare dagen niet eens na. Ik zal nooit meer voor tele2 kiezen en andere ook overtuigen om het niet te doen. Ik ben bijna 30 jaar en heb nog nooit zoiets meegemaakt. Schandalig!
 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Samed66,

Graag gedaan! Ik heb ervoor gezorgd dat jij vandaag wordt uitbetaald. MIjn excuses voor het lange wachten. Wij doen er alles aan om binnen 14 dagen het geld terug te betalen. Door een administratief probleem zijn er een aantal klanten waarbij dit niet is gelukt. 

Als ik het had kunnen doen dan had ik het bedrag meteen overgemaakt maar het moet via een andere afdeling. Weet dat ik er alles aan heb gedaan om hier een spoed opdracht van te maken en daarom word jij vandaag uitbetaald. 

Hallo @Cas van Tele2 

Tot op heden heb ik geen betaling ontvangen.

Wat is er weer aan de hand?

 

 

@Cas van Tele2 ?

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Samed66,

Heb je jouw aanbetaling ontvangen? Ik heb een bevestiging dat het bedrag op 9 februari is overgemaakt. Kan je dit bevestigen? Anders ga ik er meteen achteraan! 

Reageer