Telefoonreparaties uitbesteed door Tele2 aan Dynafix

• 7 oktober 2016
  • 15 reacties
  • 261 x bekeken

Beste Tele2,

Mijn telefoon heeft kuren en is opgestuurd naar Dynafix, jullie partij voor reparaties. Dynfix weigert de problemen te verhelpen en gooien de defecten op gebruikersschade. Dit is niet correct, niet aan te tonen en mijns inzien een poging om onder de garantie uit te komen. Ik heb een lange mailwisseling welke ik graag met jullie wil delen. Graag contact opnemen om dit te overleggen

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag Frank,

Bedankt voor je bericht.

Ik vrees dat ik niks voor je kan betekenen, omdat zij daadwerkelijk over de reparaties gaan. Heb je het idee dat jouw probleem onder de garantie valt?

Vriendelijke groet,
Trinh
Dag Frank,

Bedankt voor je bericht.

Ik vrees dat ik niks voor je kan betekenen, omdat zij daadwerkelijk over de reparaties gaan. Heb je het idee dat jouw probleem onder de garantie valt?

Vriendelijke groet,
Trinh

Beste Trinh,

Tele2 houdt zich wel heel makkelijk afzijdig. Jullie als leverancier van de telefoon hebben mij aan Dynafix gekoppeld. Ik heb hier geen keuze in. Als jij iets koopt in de winkel en het is defect, ga je ook terug naar de winkel. Ik heb de telefoon online bij Tele2 aangeschaft door middel van een abonnement, ik ga terug naar de online winkel.

De storing aan de telefoon betreft het zeer heet worden van de telefoon, zelfs zo heet dat de telefoon zichzelf uitschakelt. Ook gaat de batterij geen volledige dag mee,zelfs niet bij ligt gebruik.

De telefoon is zelfs zo heet geworden dat de achterkant (glas) barstte toen ik de telefoon op tafel legde. Dit alles is direct na levering van de telefoon doorgegeven.
Reputatie 2
Badge
Welkom bij het afschuifsysteem van tele2, en welkom bij dynafix!
Reputatie 7
Badge +4
Als de telefoon gebarsten is nadat je hem dan iets te hard op tafel legde toen hij heet was noemt de tele2 reparatie service dit gebruiksschade. Op zich klopt dat, hij barst niet spontaan uit elkaar. Misschien had je beter eerder aan de bel kunnen hangen en voorkomen dat het zo uit de hand zou lopen. Nu is er een behoorlijke schade.
Als je nu eens met je telefoon naar de directe fabrikant service points gaat voor een 2nd opinion? Zowel apple als samsung hebben er diverse in Nederland.
Reputatie 2
Badge
Eric de mensen die dit forum een beetje volgen weten allemaal dat je erg pro Tele2 bent en daar is niks mis mee.
Maar om dan maar een opmerking te maken dat iemand een telefoon te hard op tafel legt gaat wel erg ver.
Reputatie 7
Badge
Hoe lang heb je de telefoon al? Vervelende situatie. Oorzaak en gevolg kan numoeilijk vastgesteld worden door Dynafix. Telefoon wordt zo heet dat er wat breekt of er is wat gebroken en daarom iets met de telefoon gebeurt (waarvan ik niet zeg dat dat zo is!). Ik zou in deze situatie inderdaad ook eens bij een Samsung winkel proberen. Dynafix heeft geen belang om jou als Samsung gebruiker tevreden te houden, Samsung zelf wel.
Persoonlijk vind ik Dynafix een flut bedrijf.
Ze hebben op alles een smoes om maar te lijken dat het jou schuld is.
Ik zou nog liever zelf een nieuwe telefoon kopen als het door hun te laten fixen.
Wat voor een telefoon is het? Misschien even contact opnemen met de fabrikant? Maar dat het glas barst door dat een telefoon te warm word lijkt mij ook zeer sterk
Hoe lang heb je de telefoon al? Vervelende situatie. Oorzaak en gevolg kan numoeilijk vastgesteld worden door Dynafix. Telefoon wordt zo heet dat er wat breekt of er is wat gebroken en daarom iets met de telefoon gebeurt (waarvan ik niet zeg dat dat zo is!). Ik zou in deze situatie inderdaad ook eens bij een Samsung winkel proberen. Dynafix heeft geen belang om jou als Samsung gebruiker tevreden te houden, Samsung zelf wel.

Ik heb de telefoon nu net een half jaar. Het is trouwens en Xperia Z5 en geen Samsung.

En Eric: een telefoon is een gebruiksvoorwerp. Je mag er redelijkerwijs vanuit gaan dat als je een telefoon op tafel legt, dat de telefoon dit toch wel overleefd (of heb jij thuis alles in gepakt in bubbeltjesplastic?)
Reputatie 7
Badge +4
Ja, maar glas barst niet zomaar, ook niet als het warm is.. Dus het op tafel "leggen" waardoor het barst moet toch iets van impact hebben gehad. Als glas zo heet is dat het spontaan smelt kun je hem niet eens in je hand houden, dus is de term heet beter te vervangen door warm. Uiteindelijk is het alleen maar een batterij die deze warmte kan produceren. 3000mah naar Joule omrekenen is niet mijn sterkste kant, maar glas smelt pas bij 700 graden...

Maar goed, jij zit ermee dus even googlen..
https://www.androidpit.com/sony-xperia-z5-problems-and-how-to-fix-them

Contacteer Sony eens wat zij van dit probleem vinden, valt het onder fabrieksgarantie? Dan kunnen zij het voor je oplossen. http://support.sonymobile.com/nl/
Beste Eric,

Wie heeft het er in hemels naam over dat het glas smelt? Daarbij: glas dat smelt is zacht en breekt niet. Als je zo graag hypotheses er op los laat, probeer dan de volgende: Glas dat warm wordt zet uit. Als er geen verdere ruimte is om uit te zetten, dan komt er druk op het glas te staan. Glas waar druk op staat breekt sneller.

Tot morgen.
Reputatie 2
Badge
Eric als je nou niets zinnigs te melden hebt zeg dan gewoon niets.
Nu heb je het weer over smeltend glas waar slaat dit nou weer op!
Reputatie 7
Badge +4
IK bedoel, er is geen verschil of het glas warm is en je legt hem te hard op tafel of je glas is niet warm en je legt hem op tafel. Daarom ontstaat de discussie met het reparatie bedrijf. Mijn punt was, een batterij kan niet voor zoveel warmte zorgen dat daarmee glas broos wordt..
Reputatie 7
Badge
Sorry, dan bedoel ik Sony natuurlijk. Ik zou het daar zeker proberen zoals Eric ook aangeeft. Oorzaak gevolg is erg lastig. Waarom heb je het warmte probleem niet eerder gemeld? Als je toestel daardoor zelfs wordt uitgeschakeld lijkt me dat je dat zsm verholpen wilt hebben.
Reputatie 2
Badge
Als een batterij niet in orde is en veel warmte genereert kan deze natuurlijk wel opzwellen en zodoende druk uitoefenen op fe achterkant