beantwoord

Telefoonnummers omruilen

  • 27 May 2022
  • 3 reacties
  • 149 x bekeken

Dag beste gebruikers,

 

ik heb 2 abbonementen bij tele2 lopen, waarvan er 1je eigenlijk niet wordt gebruikt, en de ander nog wel.

 

is het mogelijk om telefoonnummer van sim A naar sim B te krijgen? Dat ze dus eigenlijk omgeruild worden.

 

of is het mogelijk om het telefoonnummer van sim A op sim B te krijgen, en vervolgens mag sim A weg.

 

De situatie is dat sim A abbonement is afgelopen, en sim B loopt nog 2 jaar. Ze overlappen elkaar en het was des tijds dus niet mogelijk om te verlengen met nummerbehoud.

 

ben benieuwd in hoe ver hier de opties zijn. 

icon

Beste antwoord door eric 27 May 2022, 20:19

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Helaas. Een nummer kan wel vervangen worden door een “willekeurig” ander nieuw telefoonnummer, bijvoorbeeld in het geval van overlast. Maar een SWAP van nummers tussen twee abonnementen van Tele2 is niet mogelijk.

Je zou nog het volgende truukje kunnen doen als SIM B nog niet eerder nummerbehoud heeft gehad.

  1. Koop een prepaid simkaart bij een andere provider en porteer nummer A daarheen. 
  2. Er zit een maand opzegtermijn bij je abonnement van Tele2, dus dit duurt even, de nummerportering zorgt ervoor dat je Tele2 abonnement (A) tevens wordt opgezegt.
  3. Maak daarna een nummerbehoud verzoek aan via de klantenservice voor je abonnement B. Dan wordt er een verzoek bij de (prepaid) provider gedaan en is meestal binnen 10 werkdagen dit allemaal rond en wordt nummer A overschreven op abonnement B.

 

Reputatie 7
Badge +12

Ja hoor, zorg dat je nummer van sim A naar een andere provider naar een prepaid porteerd.

ALs dat allemaal rond is kun je op een bestaand abonnement (met telefoon) een nummerbehoud aanvragen. Dat is gewoon nummerbehoud achteraf. Het huidige nummer B moet dus als nieuw zijn uitgegeven.

Helaas. Een nummer kan wel vervangen worden door een “willekeurig” ander nieuw telefoonnummer, bijvoorbeeld in het geval van overlast. Maar een SWAP van nummers tussen twee abonnementen van Tele2 is niet mogelijk.

Je zou nog het volgende truukje kunnen doen als SIM B nog niet eerder nummerbehoud heeft gehad.

  1. Koop een prepaid simkaart bij een andere provider en porteer nummer A daarheen. 
  2. Er zit een maand opzegtermijn bij je abonnement van Tele2, dus dit duurt even, de nummerportering zorgt ervoor dat je Tele2 abonnement (A) tevens wordt opgezegt.
  3. Maak daarna een nummerbehoud verzoek aan via de klantenservice voor je abonnement B. Dan wordt er een verzoek bij de (prepaid) provider gedaan en is meestal binnen 10 werkdagen dit allemaal rond en wordt nummer A overschreven op abonnement B.

 

Dag Eric,

 

thanks voor je reactie. Als ik het goed begrijp kan dit niet.


ik zal even mijn huidige situatie beter uitleggen. Ik heb momenteel SIM A die is afgelopen en verlengd kan worden. Ik heb (25 dagen) ondertussen ook al een nieuw abonnement met telefoon SIM B. Ik wil dus het abonnement van SIM A stop zetten, en dat nummer gebruiken voor SIM B.
 

Ik geloof dus niet dat het mogelijk is om dan jou trucje uit te halen aangezien ik een abonnement heb inclusief telefoon? Of begrijp ik het dan toch verkeerd😅

 

Met vriendelijke groet,

Eldin

Reageer