beantwoord

Telefoon werkt niet in het buitenland

• 23 maart 2017
  • 5 reacties
  • 1163 x bekeken

Eind oktober 2016 ben ik overgestapt met mijn nummer naar tele2.

In Nederland, werkt alles prima. Maar in het buitenland niet.

Marokko: Werkt
Ierland: NIET
Turkije: Werkt
Jordanië: NIET

Ik maak gebruik van een Moto E (maar ook met een Nokia dumbphone, werkt het niet).

Wat werkt er niet precies, mijn telefoon meld zich niet aan bij een mobiele provider. Niet als ik ze handmatig allemaal probeer, of de telefoon op automatisch zet.

Zelf heb ik hier meermaals met de klantenservice contact over gehad, (maar die komen met oplossingen, over APN instellingen...). Of met de oplossing dat ik ze bel als ik in het buitenland zit.. Maar dat is niet echt handig (of goedkoop...) als je in het buitenland van je reis probeert te genieten.

Is de oplossing echt bellen vanuit het buitenland?

Heb al wel op internet gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, dus het moet toch op te lossen zijn? Of is het beter om weer over te stappen naar een a merk provider.
icon

Beste antwoord door karin 23 maart 2017, 23:19

Staat je sim selectie goed? In je Apps heb je een App genaamd Tele2 menu. Logo is simkaartje met radertje. Klik erop en zet selectie op automatisch in het buitenland. Vergeet niet bij terugkomst automatisch in Nederland weer in te stellen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Staat je sim selectie goed? In je Apps heb je een App genaamd Tele2 menu. Logo is simkaartje met radertje. Klik erop en zet selectie op automatisch in het buitenland. Vergeet niet bij terugkomst automatisch in Nederland weer in te stellen.
Bedankt voor je reactie Karin,

Ik heb geen app genaamd Tele2 in het menu, maar wel een Simtoolkit.

Hier kan ik kiezen voor, SIM MENU >Selecteer SIM > Automatische SIM selectie OF Handmatige SIM selectie.
Handmatige SIM selectie staat aan.

Als ik hierna nog een menu verder ga, heb ik twee keuzes In Nederland OF In het Buitenland
In Nederland staat aan

Ik zal dit volgende keer in het buitenland aanpassen. Ik ben over twee maanden weer in Ierland.

Alvast bedankt!

En als dit het is... Moet de klantenservice toch een uitgebreidere training krijgen... Ik ben benieuwd!
Dag Maarten

Graag gedaan
Je hebt de App gevonden en ik hoop dat je tijdens je volgende verblijf in het buitenland goed bereik zal hebben.

PS Overstappen naar a provider kan eventueel altijd nog?

Groet Karin
Badge
Hoi Maarten,

De tip van Karin is een goede, de simkaart dient ingesteld te zijn op het buitenland 😃.
Mocht het straks niet werken, zou je dan een bericht op ons forum willen plaatsen dan hoef je niet te bellen maar kunnen wij wel onderzoeken wat het probleem is..

Groetjes, Maris
Reputatie 7
Badge +4
Stond het toevallig "vast" op binnenland toen je het menu vond? Je kan de selectie beter op automatisch zetten, het toestel/sim kan dan zelf de juiste selectie zorgen. Gewoon even een minuutje geduld als je jouw toestel voor het eerst aanzet in het buitenland. Zolang je binnen dat land blijft start de telefoon weer even snel op als in NL omdat het eerst scanned naar het laatst gebruikte netwerk. Dat is vastgelegd in 3GPP specificaties.
Maar je kent nu in ieder geval de workaround mocht je het toch in eigen hand willen hebben.