beantwoord

Telefoon verloren

• 8 juni 2017
  • 7 reacties
  • 471 x bekeken

Hallo,

Ik ben vanmiddag mijn telefoon verloren. Betreft iPhone 7 Plus. 'Zoek mijn iPhone' jammer genoeg niet ingeschakeld. Nu las ik ergens online dat mijn mobiel alsnog gevonden zou kunnen worden via het IMEI nummer. Kan dit kloppen en kan Tele2 dit doen, of een andere instantie?

Met vriendelijke groet,
Rick
icon

Beste antwoord door eric 8 juni 2017, 21:13

Nee, voor dit soort zaken wordt geen rechtelijk bevel afgegeven. Is alleen bij strafzaken of amber alerts.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 4
Badge
Welkom op het forum. Vervelend dat je je telefoon bent verloren!

Een provider als Tele2 heeft helaas geen opsporingsbevoegdheid en mag (kan) de telefoon dus niet opsporen aan de hand van een IMEI-code. De politie heeft deze bevoegdheid wel, dus je zou het nog via die weg proberen.

Als je dit nog niet hebt gedaan, vergeet dan ook niet om je simkaart te blokkeren. Als iemand je telefoon heeft gevonden, kan diegene op die manier in ieder geval geen hoge kosten veroorzaken.

Hier vind je meer informatie, ook uitleg over het blokkeren van de simkaart.
Welkom op het forum. Vervelend dat je je telefoon bent verloren!

Een provider als Tele2 heeft helaas geen opsporingsbevoegdheid en mag (kan) de telefoon dus niet opsporen aan de hand van een IMEI-code. De politie heeft deze bevoegdheid wel, dus je zou het nog via die weg proberen.

Als je dit nog niet hebt gedaan, vergeet dan ook niet om je simkaart te blokkeren. Als iemand je telefoon heeft gevonden, kan diegene op die manier in ieder geval geen hoge kosten veroorzaken.

Hier vind je meer informatie, ook uitleg over het blokkeren van de simkaart.

Hallo, bedankt voor je antwoord.

Echter heb ik de politie al gebeld en zij zeggen dat ze dit ook niet kunnen doen. Moet ik dan naar een andere instantie bellen dan de standaard 0900-8844?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, voor dit soort zaken wordt geen rechtelijk bevel afgegeven. Is alleen bij strafzaken of amber alerts.

Oké, bedankt voor je antwoord.
Badge
Hallo rickverw,

Vet balen dat je je telefoon verloren bent! Heb je in de tussentijd al wel je simkaart geblokkeerd?

Groetjes Jurrien
Hallo rickverw,

Vet balen dat je je telefoon verloren bent! Heb je in de tussentijd al wel je simkaart geblokkeerd?

Groetjes Jurrien

Jazeker, ook al nieuwe sim aangevraagd.
Badge
Topic gesloten i.v.m. dubbele vraag in ander topic.