vraag

Telefoon omruilen tijdens lopend contract?

• 27 mei 2019
  • 21 reacties
  • 241 x bekeken

Ik heb sinds begin dit jaar een huawai p20, en vroeg me af of het mogelijk is deze nog in te ruilen voor een telefoon van dezelfde prijs tijdens een lopend contract, sinds ik het gedoe met de huawai ban wil vermijden. Tefoon is zogoed als nieuw.

21 reacties

Reputatie 6
Badge
Hoi ThierryJ

Welkom op het forum van Tele2.

Het is niet mogelijk om je toestel in te ruilen voor een ander toestel.
Huawei geeft aan dat verkochte toestellen updates blijven ontvangen.

Fijne dag,

Arjan
Hoi Arjan, heb je hier bewijs van? Ik heb namelijk gelezen dat huidige gebruikers wel gewoon the play store kunnen bkijven gebruiken maar dat de Android en Google services zelf na een bepaalde tijd niet meer geupdate zullen/mogen worden. Dit kan na een bepaalde tijd veiligheid van de telefoon beinvloeden. Als dit niet juist is dan boor ik dat graag.
Reputatie 6
Badge
Hiu Thierry,

Dit is wat Huawei meld op online platformen, voor een bevestiging zul je bij Huawei moeten zijn

Groet,

Arjan
Reputatie 5
Badge +1
Laat je niet gek maken door Trump. We hebben nog geluk omdat huawei zijn zaakjes op orde heeft. Vierentwintig juni wordt het nieuwe besturingssysteem van Huawei bekendgemaakt. Hongmeng.
De Huawei Appgalery werkt al prima. Trump beschuldigt China van spioneren, maar van Trump is bewezen dat hij "bevriende" staatshoofden spioneert. Als we dan afscheid nemen van de zoekmachine van Google, Chome en Facebook zijn we meteen van de Trump spionage af.
Blij dat je geen Apple hebt. Als China ook de deur dichtmaakt heeft Apple jaren nodig om iets te produceren.
Reputatie 7
Badge
Hoe dan ook, toestel omruilen is niet mogelijk.
Ja dat begrijp ik dat je niet maar omruilen. Maar in het gekste geval dat dit fout afloopt hoop ik wel dat tele2 hierbij een uitzondering kan maken, niet alleen voor mijn uiteraard.
Reputatie 5
Badge +1
Indien er een dag komt dat jouw (en mijn!) telefoon niet meer werkt omdat het besturingssysteem niet meer werkt zal de leverancier hier inderdaad voor op moeten komen. Zo ver zijn we gelukkig nog niet. Maar op voorhand ruilen voordat er iets mis is kun je niet afdwingen.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik wil gewoon voorbereid zijn voor het ergste geval. Niks mis met de telefoon.
Reputatie 7
Badge
Ja dat begrijp ik dat je niet maar omruilen. Maar in het gekste geval dat dit fout afloopt hoop ik wel dat tele2 hierbij een uitzondering kan maken, niet alleen voor mijn uiteraard.

Ik denk niet dat het onder de verantwoording van Tele2 valt. Zij zullen je naar Huawei verwijzen.
Reputatie 5
Badge +1
Je moet voor garantie altijd naar de leverancier, niet de fabrikant of importeur. In mijn geval dan mobiel.nl.
Soms kan de leverancier iets afspreken met de importeur cq fabrikant om iets op te lossen, maar de leverancier is ten alle tijde het aanspreekpunt en verantwoordelijk voor de afhandeling. Dit gaat veel verder dan een fabrieksgarantie.
Reputatie 7
Badge
Valt dit onder garantie dan Theo?
Reputatie 5
Badge +1
Als de telefoon niet meer doet waar hij voor bedoeld is en dit niet komt door de gebruiker, eigenaar dan ja.
Garantie betekent dat de leverancier ervoor instaat dat het product voldoet aan de beloofde eisen. Lijkt me duidelijk. Er is ook geen regel van een of twee jaar.
De telefoon niet meer doet waarvoor het bedoeld is, betekend dat ook als het geen updates meer kan uitvoeren maar verder wel gewoon werkt? Dat zou dan moelijk te beslissen zijn.
Reputatie 7
Badge
De telefoon niet meer doet waarvoor het bedoeld is, betekend dat ook als het geen updates meer kan uitvoeren maar verder wel gewoon werkt? Dat zou dan moelijk te beslissen zijn.

Blijft gissen en is nog niet aan de orde, voorlopig werkt je toestel in ieder geval nog wel en kan het niet omgeruild worden.Dat was je vraag en die is beantwoord door Arjan van Tele2.
Reputatie 5
Badge +1
Twintig jaar geleden werkte mijn Nokia altijd, maar de telefoon die je nu gekocht hebt is natuurlijk meer dan een telefoon om mee te bellen. Als er geen veiligheidsupdates meer gemaakt kunnen worden terwijl die belangrijk zijn voor het veilig functioneren van de Handy is er volgens mij duidelijk sprake van een gebrek.
Reputatie 7
Badge +5
Ze blijven de toestellen updaten maar over het upgraden (O.S. = Android versie) zwijgen ze.
Ja je zou er maar een hebben, dan ga je jezelf natuurlijk van alles afvragen zoals de T.S. doet.
Dan heeft Trump toch bereikt wat hij wilde, men gaat Huawei mijden.
Want er moeten natuurlijk iPhones verkocht worden (trade wars)
Reputatie 5
Badge +1
Als China blokkeert heeft Trump ook geen IPhones meer. Dan moeten ze zelf fabrieken gaan bouwen. Zijn we een paar jaar verder. Huawei heeft zijn alternatief besturingssysteem klaarstaan. Daar hebben ze allang rekening mee gehouden.
Reputatie 7
Badge +5
Ze hebben ook flinke stockpiles gemaakt, voor een jaar of zo.
Eigen O.S. heb je niet veel aan als ze bv gebanned worden, heb je een Huawei en kun je hem bv niet gebruiken in de E.U. of de U.S.
Kijk maar eens naar het 5G debacle.
Reputatie 5
Badge +1
Volgens mij wordt de soep niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt!
Allemaal oorlogsretoriek van Trump. Als China terug pakt is er niets van Electronica meer over in de USA.
Reputatie 7
Badge +5
Dat denk ik ook niet, het wachten is op een compromis.
Maar als dat net zo moeizaam gaat zoals met de Brex(sh)it wordt het afwachten wie er de langste adem heeft (in kunnen houden)
Reputatie 7
Badge +2
Updates is een lastige zaak.

Volgens de rechter is er geen recht op minimale ondersteuning (zie rechtzaak tegen Samsung).

Verder heeft Huawei nederland nooit harde beloftes gedaan over hun update beleid.

Tijdens bijeenkomst met globale tech media had Huawei over 1 android upgrade (dat heeft de P20 gehad van 8 naar 9) en 2 jaar van security patches elke 2 maanden.

Het is maar de vraag als je je telefoon terug kan sturen op basis van deze claims, want die werden niet expliciet genoemd doot de fabrikante of verkoper tijdens promotie en verkoop in Nederland.

Ik zou maat afwachten hoe het afloopt na 19 augustus, als het echt mis dreigt te gaan, dan zullen consument organizaties zeker in gesprek gaan met Huawei en de grote verkopers voor het zoeken naar een passende oplossing.

Reageer