beantwoord

Telefoon gestolen

• 1 juli 2016
  • 6 reacties
  • 1518 x bekeken

Goedemiddag,

Helaas is gisteravond in Lissabon mijn telefoon gestolen. Omdat ik in Lissabon woon ben ik gelukkig niet mijn Nederlandse simkaart kwijt, maar helaas wel mijn iPhone 5s die nog maar net een jaar oud was en nog een abonnement heeft lopen tot april 2017. Nu is mijn vraag of Tele2 in dit geval een regeling heeft waarbij ik of per direct (en kosteloos) mijn abonnement op kan zeggen en een nieuwe aan kan vragen, of dat er een regeling is waarbij ik voor een gereduceerd tarief een nieuwe telefoon krijg (aangezien ik toch al meer dan een jaar ook mijn telefoon aan het afbetalen ben geweest).

Graag hoor ik of jullie een regeling kunnen treffen met mij.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Rinskje Raap
icon

Beste antwoord door eric 1 juli 2016, 20:20

Je bent dus nog je telefoon aan het afbetalen. Een provider kan niet de kosten van een diefstal op zich nemen. Je moet aanspraak maken op bijvoorbeeld een reisverzekering.
Het abonnement blijft dus lopen en je kan 4 maanden voor het einde je abonnement verlengen en dan kun je weer een telefoon kiezen die je dan ook weer 2 jaar na april 2017 moet afbetalen. Een andere optie is natuurlijk om zelf een (eenvoudig) toestel te kopen of een 2e hands versie. Daar kun je jouw simkaart in gebruiken en in April verlengen met een simonly abonnement. (of weer met een nieuw toestel natuurlijk)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je bent dus nog je telefoon aan het afbetalen. Een provider kan niet de kosten van een diefstal op zich nemen. Je moet aanspraak maken op bijvoorbeeld een reisverzekering.
Het abonnement blijft dus lopen en je kan 4 maanden voor het einde je abonnement verlengen en dan kun je weer een telefoon kiezen die je dan ook weer 2 jaar na april 2017 moet afbetalen. Een andere optie is natuurlijk om zelf een (eenvoudig) toestel te kopen of een 2e hands versie. Daar kun je jouw simkaart in gebruiken en in April verlengen met een simonly abonnement. (of weer met een nieuw toestel natuurlijk)
Hallo allemaal,

Ook ik ben helaas mijn telefoon verloren, waarschijnlijk vanwege diefstal. Het gaat om een Galaxy S5 van Samsung. Echter hoop ik hem nog terug te kunnen vinden want ik heb het een en ander gelezen online over traceren via de Android Device Manager. Bij mij werkt die alleen niet. Weten jullie hoe dit zit en of er op zo'n manier een mogelijkheid is om hem terug te vinden? En kan dat dan ook als de batterij leeg is? Want hij was al niet heel vol vanmorgen en ik weet niet of hij nog wel aan staat...

Groeten,
Lisanne
Reputatie 7
Badge +4
Als de telefoon uit staat / leeg is kun je hem niet meer traceren..
Je kunt hier je sim blokkeren.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/simkaart-blokkeren/
Ik heb hem gevonden! In de trein laten liggen en toen door een conducteur opgepikt. Maar die kon niet zien van wie die was want is vergrendeld. Maar ik kon de laatst bekende locatie vinden via Google Timeline: bleek die dus enorme afstanden af te hebben gelegd over het spoor haha! En daarna stil bij Station Den Haag, daar ligt ie nu bij gevonden voorwerpen. Dus ik de NS bellen, en ja hoor! Ik ga hem zo ophalen.

Had hier gevonden hoe je de laatste locaties kunt tracken als ie al uitgevallen is:

http://lifehacker.com/google-maps-now-shows-your-location-history-in-a-timeli-1719543525
En in het Nederlands: https://mobielsnel.nl/artikelen/android_telefoon_opsporen_na_verlies_of_diefstal
Reputatie 4
Badge +3
Goed dat je hem weer hebt gevonden, Lisanne! En bedankt voor de tip 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Ik ga dit topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom