beantwoord

Telefoon gecrashed

• 17 september 2015
  • 5 reacties
  • 255 x bekeken

Geachte tele 2 service,

Zo'n 5 maanden geleden is mijn Nexus 5 (Die ik had afgesloten met een abonnement van jullie ) gecrashed. Ik vroeg mij dus af wat de mogelijkheden waren i.v.m. mijn abonnement. Mijn abonnement loopt namelijk wel door terwijl ik geen telefoon heb, echter zou ik graag bij jullie blijven d.m.v. eventueel een nieuw abonnement i.c.m. een nieuwe telefoon.

P.s. mijn abonnement zou in februari 2016 aflopen.

Mvg,

Rutger
icon

Beste antwoord door jlthkoch 17 september 2015, 17:54

Als je géén garantie meer op te telefoon hebt dan kun je in november (4 maanden van te voren) verlengen met een nieuw toestel óf een ander goedkoop c.q. tweedehands toestel kopen om die tijd te overbruggen.
mijn abonnement zou in februari 2016 aflopen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Als je géén garantie meer op te telefoon hebt dan kun je in november (4 maanden van te voren) verlengen met een nieuw toestel óf een ander goedkoop c.q. tweedehands toestel kopen om die tijd te overbruggen.

Hoelang loopt de garantie van de Telefoon (in dit geval een nexus 5) en bij wie zou ik eventueel de kapotte telefoon kunnen declareren want het kwam allemaal door een hardware fout in de telefoon zelf.

Mvg,

Rutger
Reputatie 7
De garantie is één of twee jaar, maar daarnaast is het consumentenrecht van toepassing en heb je mogelijk ook na die periode nog recht op kosteloos herstel of vervanging.

Je moet terecht bij de partij die de telefoon heeft geleverd. De telefoon kun je niet declareren, maar dient ter reparatie te worden opgestuurd.

https://support.google.com/store/troubleshooter/3070579?hl=nl#ts=3070585,3457226
Hoelang loopt de garantie van de Telefoon (in dit geval een nexus 5) en bij wie zou ik eventueel de kapotte telefoon kunnen declareren want het kwam allemaal door een hardware fout in de telefoon zelf.
[quote=jlthkoch]De garantie is één of twee jaar, maar daarnaast is het consumentenrecht van toepassing en heb je mogelijk ook na die periode nog recht op kosteloos herstel of vervanging.

Je moet terecht bij de partij die de telefoon heeft geleverd. De telefoon kun je niet declareren, maar dient ter reparatie te worden opgestuurd.

https://support.google.com/store/troubleshooter/3070579?hl=nl#ts=3070585,3457226

En wat gebeurt er op het moment dat de telefoon niet kan worden gerepareerd? Ik heb hem namelijk al naar verschillende adressen opgestuurd.

Mvg

Rutger
Reputatie 7
Dan zou de telefoon kosteloos worden vervangen indien het defect onder garantie valt. Als je de telefoon echter naar niet-erkende reparateurs hebt gestuurd (en daar lijkt het een beetje op) dan vervalt de garantie.
En wat gebeurt er op het moment dat de telefoon niet kan worden gerepareerd? Ik heb hem namelijk al naar verschillende adressen opgestuurd.