beantwoord

Telefoon geblokkeerd

• Blijvertje
  • 28 reacties
Hoi, ik kan niet bellen, sms-en of op 3G. Ik vermoed dat het te maken heeft met het niet betalen van mijn rekening (ik heb nog een klacht lopen en wacht nog op uitspraak) Wat moet ik doen? De Virtuele Assistent snapt niet wat ik typ, en vanzelfsprekend kan ik de klantenservice niet bellen.

icon Beste antwoord door Maarten van Tele2 14 oktober 2015, 14:38

Hi JaneF,

Het was even wat uizoekwerk, ik zal je hier uitleggen hoe de vork in de steel zit:

Zit jij in de 'mijnTele2' omgeving via de app? Want via de computer zou je er gewoon in moeten kunnen en alles kunnen laden. Ik kan namelijk jouw facturen openen.
Ik kan ook jouw klacht zien en daar komt naar voren dat je tot 2 keer aan toe een coulance vergoeding hebt gehad, maar je verzoek daarna is afgewezen. Je klacht loopt daarmee niet meer door, maar is afgehandeld.
Daarnaast is op 20-8-2015 een sms naar je verstuurd met 80% verbruik bundel:

Beste klant, je hebt nu 80% van je maandelijkse databundel gebruikt. Heb je meer nodig? Verhoog dan je bundel, of bestel een eenmalige extra bundel. Dat kan via MijnTele2 of de Tele2 app. We houden contact, Tele2

MSISDN: *Nr verwijderd ivm privacy*
Updated (CET): 2015-08-20 09:40:58.0

Vanwege het niet voldoen van je rekening ben je dan ook afgesloten van onze diensten. Ik begrijp dat het lastig is als je niet in de 'mijnTele2' app kunt, maar is geen geldige reden niet te betalen.
Wanneer openstaande bedrag is voldaan en verwerkt is, zul je weer aangesloten worden.
Om je in de toekomst te behoeden voor dit soort rekeningen is het misschien een idee om je abonnement te upgraden, aangezien je vrij vaak je bundel (bijna) verbruikt. Daarnaast is het verbruik buiten de bundel erg duur,
en kan dat erg oplopen als je bijvoorbeeld filmpjes kijkt op je mobiel.

Voor handmatig overmaken kun je het bedrag overmaken naar de volgende rekening: NL72RBOS0409747491 t.n.v. Tele2 te Diemen.
Meldt daarbij je factuurnummer en je klantnummer.

Ik hoop je zo geholpen te hebben, ondanks dat de inhoud misschien niet helemaal is wat je had gehoopt!

Groetjes

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 Reacties

Mijn tele2 laadt mijn facturen niet, zodat ik 'm niet kan betalen. Eigenlijk staat mijn hele mijntele2 vol met foutmeldingen. Goed, ik kan dus niet online mijn rekening voldoen, ik kan niet bellen, geen gebruik maken van de virtuele assistent.. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Reputatie 7
Badge +5
.
Een klacht en niet de abonnementskosten betalen is niet handig, alleen een/het te betwisten bedrag kun je storneren.
klik hier dan bovenin "factuur & betalingen".
Daar staat dat ik de factuur via iDeal kan betalen via de mijntele2 omgeving. Maar daar staan mijn facturen dus niet in, of tenminste: ze kunnen niet worden weergegeven. Ik heb nooit een 'accept' e-mail gehad, en ook geen brief met acceptgiro. Ik snap dat ik moet betalen, maar dat lukt zo dus niet..
Reputatie 1
Badge +2
Hi JaneF,

Als je je rekening niet betaalt wordt deze na een aantal waarschuwingen inderdaad (tijdelijk) afgesloten. Ook als je vindt dat je niet hoeft te betalen, kun je het beste je rekening voldoen, en daarna een klacht indienen.
Wanneer je dan in het gelijk wordt gesteld kun je dit terugvragen of verrekenen met je nieuwe factuur.

Kun jij in een privébericht je factuurnummer, klantnummer, NAW gegevens en geboortedatum naar mij sturen? (Op mijn foto klikken voor privébericht)
Dan kan ik gelijk uitzoeken waarom ji niet in mijnTele2 kan.

Groetjes

Maarten
Ik had inderdaad een waarschuwing verwacht. Of een incassobrief. Helaas is dit niet gebeurd. Ik kon gisteravond opeens niet meer bellen!
Reputatie 7
Badge +5
Maarten van Tele2 schreef:

Ook als je vindt dat je niet hoeft te betalen, kun je het beste je rekening voldoen, en daarna een klacht indienen.
Wanneer je dan in het gelijk wordt gesteld kun je dit terugvragen of verrekenen met je nieuwe factuur.

Even voor de goede orde.
Een te betwisten bedrag hoeft niet betaald te worden en Tele2 moet de dienst blijven leveren zolang er geen uitspraak is.
Dat Tele2 dit een leuke manier van boekhouden vind is totaal niet aan de orde.
Thanks Bombarie, helder. Overigens kan een dergelijke dienst niet zonder tenminste 1 waarschuwing worden geblokkeerd. Dacht ik.
Reputatie 7
Badge +5
Maarten van Tele2 schreef:

Kun jij in een privébericht je factuurnummer, klantnummer, NAW gegevens en geboortedatum naar mij sturen? (Op mijn foto klikken voor privébericht)
Dan kan ik gelijk uitzoeken waarom ji niet in mijnTele2 kan.

Ik ben ook maar consument en waar nodig "bijstand" verlenen, heb je bovenstaande al naar Maarten van Tele2 opgestuurd ?
klik hier dan kom je in zijn privébox.
Ja, heb ik meteen gedaan. Nog geen reactie.
Reputatie 7
Badge +5
Dat kan wel even duren (tot een paar dagen) , helaas gaat ook dat niet zo snel.
Het ligt nu gecompliceerder dan je denkt, klacht>geen betaling, ergens hangt je probleem tussen de verschillende administraties.
Systeem geeft aan ...geen betaling...systeem sluit je af....de andere helft van het systeem ziet klacht en kan daar niets mee want er moet eerst betaald worden.
Dus reken deze week (ook al betaal je nu gelijk) maar niet op een administratief wonder.
Reputatie 7
Badge +4
Hoe weet je dat je bent afgesloten? Doet de hele sim het niet meer, of krijg je als je een gesprek opzet een bandje dat je bent afgesloten? In het eerste geval kan er namelijk gewoon sprake zijn van een storing.
Ik hoor steeds: 'deze oproep is niet toegestaan' Moet ik ook een berichtje bij de help-desk van de AIVD achterlaten denken jullie? Het kutte is, als ik wist dat ik zou worden afgesloten had ik actie kunnen ondernemen en de factuur kunnen betalen. Nu heb ik te weinig informatie om die factuur over te boeken. Het lijkt alsof ik gewoon ge-excommuniceerd ben, gezien de mijntele2 omgeving het ook niet meer doet..
Wat dus mijn tweede vraag is: mag je zonder verdere berichtgeving worden afgesloten?
Reputatie 7
Badge +5
Dat zal uitgezocht moeten worden waarom jij 3 "waarschuwingen" hebt gemist.
Verder vind ik je wat te kort door de bocht, als je automatische incasso gewoon doorgang kon vinden was er niets aan de hand.
Daar heb je sowieso bericht van je bank over gehad en had je niet hoeven wachten of er toevallig een aanmaning achteraan komt.
Reputatie 7
Badge +4
We zijn gene juristen, maar als je de rekening net betaald mag je volgens mij wel afgesloten worden. En zo klinkt het ook.. Snelste weg lijkt me toch dat je de klantenservice belt / "medewerker" in de virtuele chat invoert en vraagt naar het rekeningnummer dat openstaat. Dan kun je het handmatig overboeken en als je het snel genoeg doet hopenlijk voorkomt dat de vordering naar het incasso traject gaat.
Ja, dat is waar. Die automatische incasso is dus niet gelukt destijds. Ik dacht dat je dan 2 weken had om het openstaande bedrag te betalen, gister waren die 2 weken in ieder geval nog niet voorbij volgens mijn agenda. Dat Medewerker invoeren in de virtuele chat is echt een goede tip, thanks Eric!
Oh, als ik dat doe krijg ik dit: 'Tele2 zegt:Ik probeer je te begrijpen. Het spijt me, ik probeer je te begrijpen. Wil je misschien contact opnemen met mijn collega's?'
Reputatie 7
Badge +5
Toen heb je nee getypt want je wilt geen virtuele collega :?
Type gewoon in: Ik wil een medewerker spreken
Reputatie 1
Badge +2
Hi JaneF,

Het was even wat uizoekwerk, ik zal je hier uitleggen hoe de vork in de steel zit:

Zit jij in de 'mijnTele2' omgeving via de app? Want via de computer zou je er gewoon in moeten kunnen en alles kunnen laden. Ik kan namelijk jouw facturen openen.
Ik kan ook jouw klacht zien en daar komt naar voren dat je tot 2 keer aan toe een coulance vergoeding hebt gehad, maar je verzoek daarna is afgewezen. Je klacht loopt daarmee niet meer door, maar is afgehandeld.
Daarnaast is op 20-8-2015 een sms naar je verstuurd met 80% verbruik bundel:

Beste klant, je hebt nu 80% van je maandelijkse databundel gebruikt. Heb je meer nodig? Verhoog dan je bundel, of bestel een eenmalige extra bundel. Dat kan via MijnTele2 of de Tele2 app. We houden contact, Tele2

MSISDN: *Nr verwijderd ivm privacy*
Updated (CET): 2015-08-20 09:40:58.0

Vanwege het niet voldoen van je rekening ben je dan ook afgesloten van onze diensten. Ik begrijp dat het lastig is als je niet in de 'mijnTele2' app kunt, maar is geen geldige reden niet te betalen.
Wanneer openstaande bedrag is voldaan en verwerkt is, zul je weer aangesloten worden.
Om je in de toekomst te behoeden voor dit soort rekeningen is het misschien een idee om je abonnement te upgraden, aangezien je vrij vaak je bundel (bijna) verbruikt. Daarnaast is het verbruik buiten de bundel erg duur,
en kan dat erg oplopen als je bijvoorbeeld filmpjes kijkt op je mobiel.

Voor handmatig overmaken kun je het bedrag overmaken naar de volgende rekening: NL72RBOS0409747491 t.n.v. Tele2 te Diemen.
Meldt daarbij je factuurnummer en je klantnummer.

Ik hoop je zo geholpen te hebben, ondanks dat de inhoud misschien niet helemaal is wat je had gehoopt!

Groetjes
Hoi,
Bedankt voor je 'hulp'. Denk je echt dat ik filmpjes kijk op mijn mobiel en daardoor mijn bundel op maak?
Snap niet waarom je die SMS van 20-08 erbij betrekt, daar gaat het nu niet om. Mijn telefoon is zonder verdere waarschuwing geblokkeerd, ik wil PER DIRECT weer kunnen bellen. Ik heb m.i. niets fouts gedaan. Mijn facturen staan niet in de 'mijntele2' omgeving.
Via de App kun je niet via ideal je rekening betalen overigens, dat zou volgens de site alleen via de mijntele2 omgeving in een browser kunnen.
Reputatie 7
Badge +5
PER DIRECT op eisende toon gaat 'm niet worden, heb je gisteren nog een medewerker gesproken hoe te betalen ?
Anders klik hier voor z.s.m. weer aansluiten.
Ik heb net een medewerker gesproken en de conclusie was dat de 'mijntele2' omgeving niet laadt omdat ik Safari gebruik :S
'Jouw thuis abonnement afsluiten doen we niet zomaar. We hebben geprobeerd om je te informeren met een e-mail, SMS of een brief, afhankelijk van de situatie' Goed, dat is dus niet gebeurd. Maar dat is natuurlijk mijn woord tegen het woord van Tele2. Enfin, ik heb dus betaald en ga er vanuit dat ik binnen een paar uur gewoon weer kan bellen, ik bedoel dat is het minste wat er voor me gedaan kan worden. Daarmee is wat mij betreft deze zaak afgehandeld, ik hoop dat er lering wordt getrokken uit de manier waarop er (wederom niet) is geïnformeerd. Thanks voor je hulp!