vraag

Telefoon contract buitenland

Goedemiddag,

Mijn telefoon abonnement verloopt begin mei 2019. Op dit moment studeer ik een jaar in Spanje en wil ik dit abonnement laten verlopen. Nadat het verlopen is wil ik waarschijnlijk een Spaans sim only contract nemen. Het liefst verleng ik mijn contract met een nieuwe telefoon bij Tele2 en behoud ik mijn Nederlandse nummer. Maar ik neem aan dat dit geen logische keuze is. Ik heb mij namelijk laten vertellen dat je je Nederlandse abonnement maar vier maanden in het buitenland kan gebruiken. Ik ben half september 2018 in Barcelona gearriveerd en eind september en met Kerst ben ik voor een week naar Nederland teruggegaan. Betekent dit dat die vier maanden vanaf september loopt of begint het nu opnieuw vanaf na kerst? En worden die periodes dan afgetrokken van de vier maanden? Krijg ik ook een melding hiervan dat ik over de vier maanden zit? Ik wil namelijk geen extra kosten. Ik heb namelijk geen bericht hierover ontvangen en ik ben ook nog niet buiten mijn bundel gegaan. Graag wil ik onverwachte extra kosten voorkomen.

Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!

Groetjes Celine.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge
Hi Celinnex,

Ik begrijp dat jij je nummer wilt behouden, helaas moet je hiervoor een nieuw abonnement aansluiten. Je kan kiezen voor eentje die heel weinig belminuten heeft en geen of weinig mb's zo behoudt je wel je telefoonnummer. Switchen naar prepaid is helaas niet mogelijk.
Hi Jacco,

En hoe zit het met dat je na vier maanden niet meer in het buitenland kan internetten?

Groetjes Celine
Reputatie 5
Badge
Hi Celinnex,

Ik heb even rondgekeken op het forum en kwam hierop uit.

"Ik ben voor langere tijd in een ander EU-land. Moet ik bijbetalen?
Uw aanbieder kijkt steeds vier maanden terug. Bent u in die vier maanden meer in het buitenland dan thuis? En gebruikt u uw telefoon in het buitenland meer dan thuis? Dan krijgt u een waarschuwing van uw aanbieder.

Blijft u daarna gebruik maken van uw telefoon in het buitenland? Dan mag de aanbieder een toeslag aan u vragen. Dat is voor bellen EUR 0,032 per minuut, voor sms'en EUR 0,01 per sms en voor data EUR 7,70 per gigabyte (GB). Deze bedragen zijn exclusief btw."
Hi Jacco,

Dus als ik het goed begrijp tellen ze de vier maanden vanaf kerst?
En dan krijg ik ergens in april een berichtje dat ik moet gaan betalen?
Bedankt!

Groetjes,

Celine
Reputatie 5
Badge
Hi Celinnex,

Ze kijken idd 4 maanden terug of jij je aansluiting meer bekijkt in het buitenland dan in Nederland! En voor je nummerbehoud kan je gewoon het minimale aanvragen voor een abonnement.

Als je vraag beantwoord is kan je deze topic sluiten door mijn antwoord te markeren als "Beantwoord"

Nog een fijne dag verder! 🙂

Reageer