beantwoord

Tele2 zegt dat mn telefoon 3g is is ie niet.

• 23 november 2018
  • 5 reacties
  • 127 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Ik heb sinds december 2017 een abbonement bij tele2 zonder ooit problemen te hebben gehad, dit was toen 4g unlimited is dat nu nog steeds ik heb in al die tijd geen problemen ervaart met mijn mobiel, die volgens tele2 ook 4g "ready" is, nou heb ik van tele2 het volgende bericht gekregen.

"Beste klant. Je gebruikt nog steeds een 3G-toestel. Vanaf nu kun je daarom niet meer belllen, sms?en en of gebruik maken van internet. Je activeert deze diensten automatisch door te switchen naar een 4G-toestel. Wil je weten hoe nu verder? Kijk op tele2.nl.4g-only voor meer info. Groet, Tele2"

Het toestel in kwestie is de Dtek60

Is er iets in de instellingen dat verkeerd gegaan kan zijn, zoals updates of iets dergelijks? Ik zou namelijk graag willen weten waarom tele2 mij wel laat betalen voor service, die vervolgens niet levert omdat het om een 3g apperaat zou gaan terwijl het volgens hun eigen site ook 4g is. Ik heb namelijk geen service op google maar apps downloaden nog wel updates.

Groetjes Wessel h
icon

Beste antwoord door Cypher 23 november 2018, 10:03

Hij staat er idd tussen (BlackberryDtek60)
Ik vraag mij dan af of jij hem goed ge onfigureerd hebt?
Staat hij wel op 4G/GSM/WCDMA (nu ken ikzelf Blackberry niet dus dat kan anders zijn) dat is wat ik kan bedenken waarom jij op 3G zit en niet op 4G volgens Tele2.
Heb je trouwens van tevoren waarschuwings berichten gehad voordat ze je afgesloten hebben?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Net geprobeerd te bellen, bellen werkt nog wel en apps updaten ook nog, als ik naar google ga zegt ie echter dat ik niet verbonden zou zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Hij staat er idd tussen (BlackberryDtek60)
Ik vraag mij dan af of jij hem goed ge onfigureerd hebt?
Staat hij wel op 4G/GSM/WCDMA (nu ken ikzelf Blackberry niet dus dat kan anders zijn) dat is wat ik kan bedenken waarom jij op 3G zit en niet op 4G volgens Tele2.
Heb je trouwens van tevoren waarschuwings berichten gehad voordat ze je afgesloten hebben?
Ik kan mij niet herinneren eerder een waarschuwing te hebben gehad dat dit zou gebeuren net door de mails gegaan van tele2 richting mij ook daar niets, in de berichten over de mobiel heb ik hiervoor alleen maar bevestigingen van facturen een data gebruik waarschuwing vanwege het limiet die dag toen het internet hier plat lag en ik tethering gebruikte en een welkoms berricht. Dus nee.

Voorkeursnetwerktype staat op 4g,3g en 2g enig alternatief (waar 4g bij inzit) is 4g en 3g. Ik zie nergens 4g/gsm/wcdma dus dat hebben we niet.

Ik heb net echter de voorkeur omgezet naar 4g 3g en nu heb ik wel weer service er is denk ik iets verkeerd met de instellingen achter de voorkeur selectie ik meen dat blackberry android heeft aangepast dus zal daar ergens wel inzitten, erg apart maar opgelost erg bedankt voor je tijd cypher.

👌 😂 service
Reputatie 7
Badge +5
4G/3G/2G is hetzelfde als wat ik beschreef maar zoals gezegd ken ik Blackberry niet, maar blijkbaar dus toch een instellings fout.
Je gebruikte dus 3G in plaats van 4G, en dan sluiten ze je af omdat je een 4G abo hebt en geen 3G.
En geen dank hoor, kun jij mooi weer gebruik maken van je Blackberry.
Reputatie 6
Badge
Goed bezig @Cypher!

@W.H. fijn dat het weer werkt 🙂