beantwoord

Tele2 zakelijk, data only. Extra data activeren (nog 1Gb)

• 18 juli 2019
  • 15 reacties
  • 250 x bekeken

Ik heb een zakelijk data only abbonement aangeschaft.
Na 5gb moet je weer een GB activeren om verder te kunnen internetten, net zoals bij de mobiele telefoon abonnementen.
Echter hoe doe ik dit?
*Ik kan geen sms sturen (of ik moet zoals de telefoniste aangaf de simkaart in een telefoon gaan steken en weer in de router, heel omslachtig).
*Als ik op de online omgeving inlog krijg ik een zakelijke omgeving te zien, waarin ik zover ik kan vinden nergens de extra data kan activeren (zoals wel kan met mijn privé account).
*En ook op de app proberen in te loggen met mijn zakelijke gegevens lijkt niet te werken, ik krijg dan 'onbekende fout'.

Is het mogelijk een gebruiker toe te voegen in de zakelijke omgeving, die dan vervolgens in de prive omgeving of app kan inloggen? of wat moet ik doen?
Iemand een tip?
icon

Beste antwoord door Gyttja 18 juli 2019, 11:49

Geen probleem. Ik heb het intussen opgelost.
Voor anderen die dit lezen:
Ik gebruik een huawai E3372 USB 4g dongle, die zit in de usb poort van mijn router (die dit ondersteund).
De 4g dongle is te benaderen via het ip-adres waarop deze actief is (te vinden in de router).
Als ik dat IP adres in de browser intik kom ik in de configuratie omgeving van de Huawai usb stick.
Daar zit gewoon netjes een sms service ingebouwd waarmee ik berichten kan ontvangen en versturen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Volgens mij stel je je vraag op het verkeerde Forum als zakelijke klant, dit is namelijk het consumenten Forum.
Geen probleem. Ik heb het intussen opgelost.
Voor anderen die dit lezen:
Ik gebruik een huawai E3372 USB 4g dongle, die zit in de usb poort van mijn router (die dit ondersteund).
De 4g dongle is te benaderen via het ip-adres waarop deze actief is (te vinden in de router).
Als ik dat IP adres in de browser intik kom ik in de configuratie omgeving van de Huawai usb stick.
Daar zit gewoon netjes een sms service ingebouwd waarmee ik berichten kan ontvangen en versturen.
Reputatie 7
Badge +5
Dat kun je hier wel posten, maar consumenten simkaarten mogen alleen in een Smartphone gestopt worden.
Reputatie 7
Badge +4
klopt. Tele2 zakelijk verkoopt wel sims met 097 nummer die je in een router mag gebruiken. Alleen is het unlimited product voorzien van dezelfde FUP omdat deze abonnementen niet bedoeld zijn als vervanger van een vaste lijn. Na 5Gb (per dag) stopt het internet en kan alleen met een SMS worden herladen. Bij de consumentenproducten is er ook nog een app mogelijk, bij zakelijk niet.

Het is helaas niet anders, maar een vergelijkbaar 4G abonnement vindt je niet voor deze prijs. Wil je toch een meer vaste lijn vervangend 4G product dan kunnen ze je daar vast wel mee helpen, maar betaal je gewoon een prijs per Gb.
@Cypher ik geef toch duidelijk aan dat het om een zakelijke data only abonnement gaat.
Deze mag je wel in een modem gebruiken (097 nummer), sterker deze wordt eventueel meegeleverd.

@eric hoe de FUP precies staat (ofwel wanneer ze moeilijk gaan doen) weet ik niet.
Maar naar mijn weten (werd mij door de verkoper verteld) is bij een (zakelijk?) onbeperkt data only abbo de FUP wel hoger dan bij een onbeperkt telefoon abbo. Dit omdat data only abonnees gemiddeld meer data gebruiken (FUP wordt zover ik weet bepaald aan de hand van wat andere gebruikers doen, schiet je daar ver boven gaan ze moeilijk doen).

In mijn geval zal het zeer wisselend zijn, soms zal ik geen internet gebruiken en een andere dag heel veel omdat ik onderweg grote bestanden moet uploaden (ik ben fotograaf). Daarvoor leek dit mij een mooie optie.
Reputatie 7
Badge +5
@Cypher ik geef toch duidelijk aan dat het om een zakelijke data only abonnement gaat.
Deze mag je wel in een modem gebruiken (097 nummer), sterker deze wordt eventueel meegeleverd.

Idd dat heb je aangegeven, maar dan zit je nog steeds op het verkeerde Forum/medium en blijft het antwoord hetzelfde voor de consumenten die dit lezen.
Het spuien van de oplossing heeft dan totaal geen zin, want dit mag niet voor consumenten en hebben er dus ook niets aan.
Want dit is namelijk een Consumenten forum, en geen zakelijk Forum cq helpdesk.

Ik als consument neem ook geen contact op met de zakelijke klantenservice, simpelweg omdat ik daar niet geholpen wordt.
Snap je het nu?
Dat kan best, maar als mensen google gebruiken die exact dezelfde situatie hebben en toevallig hier terecht komen. Dan is het toch fijn dat de oplossing erbij staat voor hen.
Ondanks dat ik een foutje heb gemaakt door het op het consumentenforum te vragen (jij doet nooit wat fout zeker?).
Overigens kan ik geen zakelijk forum vinden, en kon de helpdesk mij ook niet verder helpen. Dus tja.
Reputatie 7
Badge +5
Dus tja dan ga je het maar hier proberen, niet linksom dan rechtsom.
Dat is een bepaalde mentaliteit he.
Het gaat er niet om of ik ooit wat fout doe, en je bedoelingen zullen best wel goed zijn maar daar gaat het niet om.
Maar goed volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest.
Volgens mij ben ik ook duidelijk genoeg geweest, geen idee waarom je het idee hebt dat je je zo autoritair moet gedragen hier. Omdat je een kleine 8000 posts op dit forum hebt gemaakt? Zegt mij alleen dat je niets te doen hebt in het echte leven.
Succes ermee, jammer dat je zo reageert.

Topic mag een slotje op, alles staat erin wat erin moet staan.

Edit:
En dan daarna je post compleet veranderen zonder het netjes aan te geven. Waardoor mijn antwoord er ook weer vaag uit komt 🤣

Maar als toevoeging op je antwoord zoals je post nu staat. Nee niet dan maar rechtsom, ik heb het gewoonweg niet gezien toen ik dit topic opende dat het om een consumentenforum ging (of dat er überhaupt onderscheid in gemaakt zou worden). Ik ben pas naar een zakelijke versie gaan zoeken toen jij aangaf dat dit een consumentenforum is.
Overigens heeft mijn antwoord met de oplossing ook likes van TELE2 medewerker/beheerder. En zie ik meer zakelijke vragen op het forum staan en lijken ze daar niet moeilijk over te doen. Dus ik zeg....rustig aan en let een beetje op je bloeddruk. Het leven is al zwaar genoeg, probeer er ook een beetje van te genieten en loop eens naar buiten🌄. De wereld is groter dan het scherm voor je.
Reputatie 7
Badge +5
Op die fiets, erg kinderachtig gedrag hoor.
Die wijzen ook altijd naar een ander als ze ergens op aangesproken worden.
Topic mag wat mij betreft idd op slot, want je hebt er niets aan als consument zijnde.
Je faciliteert zo illegaal gedrag wat voor een consument consequenties heeft.

En persoonlijke aanvallen doen mij niets hoor, dat werkt misschien als ik je hoog in mijn achting heb.
Verder is het ook een zwaktebod omdat het inhoudelijk niet lukt val je mij persoonlijk aan, het is de tactiek van throwing a dead cat on the table.
Dan gaat het over de dode kat en niet meer over de inhoud van een discussie

En dat een Tele2 medewerker daar een like voor geeft is dan ook vreemd maar daarmee praat je het nog altijd niet goed.

En voor je info, ik kan editen tot in de eeuwigheid, jij hebt daar maar een uurtje voor dus (plaagstootje)
Ik heb niets goed te praten. Dat scheelt.
Fijne dag nog.
Reputatie 7
Badge +5
Maar recht praten gaat je ook niet lukken, en van hetzelfde.
Ik ga weer wat leuks doen
Reputatie 7
Badge +5
Dat werd tijd.
Reputatie 6
Badge
Hey All,

Het is absoluut verboden om als particulier je simkaart te gebruiken voor andere apparaten, dus uitsluitend bedoelt voor mobiele telefonie. Daar liet @Cypher geen enkel misverstand over ontstaan.
Mijn like op het oorspronkelijke bericht was ook alleen maar bedoeld omdat er een goede oplossing voor het probleem werd geboden.Niks meer niks minder.

Ik hoop dat de boodschap helder is.

Ik sluit nu dit topic

Fijne avond

Arjan