beantwoord

Tele2 wil mijn abonnement niet beeindigen na opzegging.

• 29 september 2018
  • 4 reacties
  • 196 x bekeken

Op 17 september jl. heb ik mijn maandelijks opzegbaar abonnement opgezegd per 28 oktober 2018.
Ik zou hierover een email krijgen.
Helaas is dit niet gebeurd.
Ik bel met Tele2 en krijg ik een hele riedel aan voorwaarden waar ik niets mee te maken heb en ze zich daarop dus niet op kunnen beroepen, daar deze niet in de algemene voorwaarden staan.
Een van de niet bestaande voorwaarden wat mij telefonisch meegedeeld is, is dat ik pas na betaling van mijn factuur mag opzeggen.
De voorwaarden van Tele2 zijn:

Maandelijks opzegbaar
Je kunt altijd opzeggen. Deze verandering wordt de eerstvolgende maand doorgevoerd. De minimale looptijd van het abonnement is 1 maand.
Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement met toestel? Dan moet je het restbedrag van het toestelkrediet in een keer aflossen. Dit gebeurt standaard op de eerstvolgende factuur. Bel met onze klantenservice, hier kunnen ze uitleggen welke consequenties er zijn.

Blijkbaar weet Tele2 niet wat de eigen voorwaarden zijn.

Ik ga er vanuit dat Tele2 het abonnement netjes zoals afgesproken op 28 oktober 2018 beeindigt.

Misschien dat een moderator dit mij kan bevestigen, mijn mobiel nummer staat in mijn profile.

Oh ja, Tele2 heeft mij vanmorgen proberen te bellen, althans dat neem ik aan want aan hun is de enige waarbij ik het nummer heb gemeld, ik neem op en wat denk je... geen verbinding.
Het netwerk is zo slecht, dat deze gewoon wegvalt.
Op de kaart van Tele2 staat er wel doodleuk dat ik 4g dekking binnen moet hebben.
icon

Beste antwoord door Arjan van Tele2 1 oktober 2018, 08:42

Hoi ERIKbelt

Welkom op het forum van Tele,

Vreemd, je mag altijd opzeggen hoor, in jouw geval betekent het dat je het restant van je abonnementskosten moet afkopen

Als je wil kan ik dat voor je in orde maken.

Groet,
Arjan
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Als je toestel afbetaald is moeten ze natuurlijk akkoord gaan met jouw opzegging. Daar kunnen ze toch niet onderuit komen.
Als je toestel afbetaald is moeten ze natuurlijk akkoord gaan met jouw opzegging. Daar kunnen ze toch niet onderuit komen.

Daar krijg je dan een slotnota voor staat in de AV:
Je lost het gehele openstaande totale kredietbedrag
dan in één keer af. Tele2 zal jou een slotnota sturen

Ik vroeg telefonisch om deze nota maar zelfs dat wilden ze me niet sturen.
Dus voor mij houdt het hier op.
Ik wacht nog de reactie af van tele2, maar als tele2 niet nakomt wat afgesproken is, dan rest er maar 1 gang.
Reputatie 5
Badge +1
Wacht ff. Je moet wachten tot je die slotnota krijgt? Niet gewoon ff €xx, xx overmaken en dan ben je er van af? Moet toch simpel kunnen!
Reputatie 6
Badge
Hoi ERIKbelt

Welkom op het forum van Tele,

Vreemd, je mag altijd opzeggen hoor, in jouw geval betekent het dat je het restant van je abonnementskosten moet afkopen

Als je wil kan ik dat voor je in orde maken.

Groet,
Arjan