beantwoord

Tele2 werkt niet in Griekenland

• 2 juli 2017
  • 29 reacties
  • 2434 x bekeken

Beste,

Momenteel zit ik in Griekenland, alleen doet mijn data het niet.

Hoe kunnen we dit zsm oplossen zodat ik de rest van mijn vakantie mijn data nog wel kan gebruiken?

Het ligt niet aan mijn iPhone aangezien de simkaart van mijn vriend het wel in mijn telefoon doet, en mijn simkaart doet het niet in zijn telefoon.

Ik hoor graag zo snel mogelijk hoe we dit kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Aniek Nieuwenhuizen
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 6 juli 2017, 13:26

Hi AniekNieuwenhuizen,

De blokkade is er af gehaald, kun je testen of je gebruik kunt maken van het netwerk in Griekenland? Wellicht dat je je toestel nog even opnieuw moet opstarten en de eerder besproken stappen nog even moet doorlopen. Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1) Je kunt wel bellen met je Tele2 simkaart? Dus je hebt een netwerk verbinding?
2) Staat in de Tele2 app (als je even wifi verbinding hebt) dat je nog data in je bundel hebt voor deze maand?
3) Staat roaming buitenland aan?
1) nee heb helemaal geen service
2) ik heb nog mijn volle 4G internet
3) roaming buitenland staat aan

Ook heb ik al geprobeerd netwerk aanbieders handmatig in te stellen, maar ook dat werkt niet.
Reputatie 7
Badge +4
Als je helemaal geen service hebt dan klopt het dat je ook geen data kunt gebruiken. Welke aanbieders zie je als je handmatig zoekt en wat zegt je telefoon als je ze aanklikt? Je kunt trouwens nog in het Tele2 sim menu (is onder android een app met de afbeelding van een simkaart met een radartje erdoorheen kiezen voor buitenland.
Ik heb al handmatig gekozen voor buitenland. Bijgevoegd een afbeelding met de aanbieders.
Reputatie 7
Badge +4
Als je dan op geen enkel netwerk mag aanloggen lijkt het er toch op dat je bent afgesloten op de een of andere manier. Zorg dat je telefoonnummer in je profiel van het forum staat dan kan een moderator dat voor je nakijken.
Dat is apart, want ik heb geen blokkade van buitenland aanstaan. Hoe weet ik dat er dan een moderator naar gaat kijken?
Reputatie 7
Badge +4
Dan meldt hij zich in jouw topic.
Oke maar ze bekijken dus wel alle berichten?
Tele2 heeft in Griekenland alleen een contract met Wind, bij alle andere Griekse providers kun je je dus ook niet aanmelden (terwijl je ze wel ziet na handmatig zoeken). Helaas is Tele2 hier zelf erg onduidelijk over, ze willen dit blijkbaar liever niet vertellen maar ik vind dat ze hierover duidelijk dienen te zijn zodat iedereen kan uitzoeken welke keuze je wel/niet hebt in het land waarheen je gaat.

Wind heeft lang niet overal in Griekenland een goede dekking en zo had mijn vrouw afgelopen vakantie in Griekenland buiten de grote steden bijna geen internetmogelijkheid... Bij bijna alle andere Nederlandse providers kun je ook voor Cosmote kiezen die wel vrijwel overal in Griekenland een erg goede dekking heeft. Ik kon bijvoorbeeld met mijn Telfort abonnement kiezen uit Cosmote, Vodafone en Wind.. Aangezien wij regelmatig naar Griekenland gaan, heeft mijn vrouw al besloten binnenkort weg te gaan bij Tele2 en naar een provider over te stappen die wel een contract heeft met Cosmote zodat zij die kan kiezen..
Reputatie 4
Badge
Hi AniekNieuwenhuizen,

Ik heb je titel iets gewijzigd, aangezien je hebt aangegeven helemaal geen netwerk te hebben en het dus niet alleen gaat om je data. Ik zie dat eric je al een eind op weg heeft geholpen, maar dat er nog geen oplossing is. Je geeft aan een Iphone te hebben, ik zou je willen vragen om je SIM Menu (te vinden in Instellingen > Telefoon > Simapps) te wijzigen naar handmatig in het buitenland. Kun je na het wijzigen wel een netwerk selecteren via Aanbieder? Herstart je toestel eventueel nog even.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke,

Ik heb je advies opgevolgd maar helaas nog steeds geen resultaat..

Groetjes Aniek
Reputatie 4
Badge
Hi AniekNieuwenhuizen,

Zou je je toestel opnieuw willen opstarten en zodra er wordt gevraagd om je pincode, dan graag een 1 voor je pincode invoeren. Dus als je pincode 1234 is, dan nu graag 11234 invoeren. Kun je dan wel een netwerk selecteren?
Zo niet, heb je dan helemaal geen bereik in Griekenland? Ook niet op andere plekken?

Groetjes,

Hinke
Ik heb het 2x geprobeerd maar dan zegt ie pincode onjuist.

Nee nergens in Griekenland
Reputatie 7
Badge +5
Een 1 voor de pincode werkt als het goed is ook alleen naar bij erg oude simkaarten, ik dacht de witte.
Reputatie 4
Badge
Oke, dan hebben we getest wat we konden testen (voor nu), dan wil ik toch even kijken of er wellicht een blokkade actief is.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 7
Badge +4
De "1" voor de pincode is bij de nieuwere sims (sinds een ruim jaar) weggehaald. Dat is al eens langsgekomen op het forum. Je kunt wel schakelen via het Tele2 sim menu.
Reputatie 4
Badge
Hi eric,

In sommige gevallen is dat nog wel een oplossing ;)

Groetjes,

Hinke
Wat fijn dat als het te moeilijk wordt voor tele2 er opeens niet meer gereageerd wordt. Ik zal het net als vorig jaar zonder service moeten doen. Zodra het kan ben ik met volle vaart bij Tele2 weg, dat is een ding wat zeker is.
Reputatie 4
Badge
Hi AniekNieuwenhuizen,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Het lijkt er op dat er toch een blokkade actief is op je abonnement (voor gebruik in buitenland), echter kan ik deze er zelf niet af krijgen. De betreffende afdeling die dit wel kan heb ik benaderd en hierop krijg ik morgen een reactie. Problemen zijn er om opgelost te worden natuurlijk! Dat ik niet eerder heb gereageerd, komt omdat ik een dag vrij was ;)

Daarnaast geef je aan vorig jaar ook problemen te hebben gehad, ik zie helaas niet dat je toen contact hebt gehad met de klantenservice. Zodra ik morgen meer weet, laat ik het gelijk weten. Excuus dat het nu niet direct opgelost kan worden, maar niet reageren doe ik niet ;)

Groetjes,

Hinke
Hi Hinke

Hopelijk heb je kunnen genieten van je vrije dag. Fijn dat er aan gewerkt wordt, ik wacht de reactie af. Ik hoop dat ik dan vanaf morgen wel internet heb.

Groetjes Aniek
Reputatie 4
Badge
Hi AniekNieuwenhuizen,

De blokkade is er af gehaald, kun je testen of je gebruik kunt maken van het netwerk in Griekenland? Wellicht dat je je toestel nog even opnieuw moet opstarten en de eerder besproken stappen nog even moet doorlopen. Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Hi Hinke,

Ik heb nu wel bereik. Jammer dat we hierdoor extra kosten moesten maken maar fijn dat het nu verholpen is.

Bedankt.

Groetjes Aniek
Reputatie 4
Badge
Goed om te horen! Kan ik verder nog iets voor je betekenen?

Groetjes,

Hinke
Tele2 heeft in Griekenland alleen een contract met Wind, bij alle andere Griekse providers kun je je dus ook niet aanmelden (terwijl je ze wel ziet na handmatig zoeken). Helaas is Tele2 hier zelf erg onduidelijk over, ze willen dit blijkbaar liever niet vertellen maar ik vind dat ze hierover duidelijk dienen te zijn zodat iedereen kan uitzoeken welke keuze je wel/niet hebt in het land waarheen je gaat.

Wind heeft lang niet overal in Griekenland een goede dekking en zo had mijn vrouw afgelopen vakantie in Griekenland buiten de grote steden bijna geen internetmogelijkheid... Bij bijna alle andere Nederlandse providers kun je ook voor Cosmote kiezen die wel vrijwel overal in Griekenland een erg goede dekking heeft. Ik kon bijvoorbeeld met mijn Telfort abonnement kiezen uit Cosmote, Vodafone en Wind.. Aangezien wij regelmatig naar Griekenland gaan, heeft mijn vrouw al besloten binnenkort weg te gaan bij Tele2 en naar een provider over te stappen die wel een contract heeft met Cosmote zodat zij die kan kiezen..

Ik kom zelf ook regelmatig in Griekenland en Wind is idd echt een ruk netwerk. De Grieken lachen er zelf hard om. De naam zegt het al, je connectie wordt gewoon constant weggeblazen.

Ik vind echt dat met het nieuwe Europese roaming @Tele2 hier wat aan moet doen.
Dump Wind, en regel dat we Cosmote, of Vodafone kunnen gebruiken.

Ook in voordeel van Tele2 zelf trouwens. Want ik heb hier ook wel eens een internet bundel gekocht, maar die kon ik niet eens gebruiken vanwege Wind!

Ik kom zelf ook regelmatig in Griekenland en Wind is idd echt een ruk netwerk. De Grieken lachen er zelf hard om. De naam zegt het al, je connectie wordt gewoon constant weggeblazen.

Ik vind echt dat met het nieuwe Europese roaming @Tele2 hier wat aan moet doen.
Dump Wind, en regel dat we Cosmote, of Vodafone kunnen gebruiken.

Ook in voordeel van Tele2 zelf trouwens. Want ik heb hier ook wel eens een internet bundel gekocht, maar die kon ik niet eens gebruiken vanwege Wind!

Ik ben zojuist teruggekomen uit Griekenland en ik kon daar wel Vodafone GR gebruiken toen de blokkade van m'n simkaart was opgeheven. Wellicht is de situatie nu veranderd?