beantwoord

Tele2 Verlenging

• 22 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 234 x bekeken

Reputatie 5
Badge
Vraagje,

Ik kreeg 2 weken geleden een bericht dat ik al kan/mag verlengen bij Tele2, contract van het 2 jarig abonnement loopt namelijk begin februari af.

Nieuw toestel heb ik niet nodig want mijn oude s7 edge (bij mijn abonnement besteld) was niet meer te repareren en kreeg toen een nieuwe S8 vanuit Samsung.
Dus dacht ik misschien toch verlengen met een sim only? dus ik ben gaan kijken op mijn Tele2. ik dacht dat als je verlengde je als klant korting kon krijgen, maar helaas zou ik als bestaande klant hetzelfde gaan betalen als een nieuwe klant.

Wat is de meerwaarde van de verlenging bij Tele2 als er toch niks verandert qua prijs?
niet negatief bedoelt he, maar dan kan ik net zo goed geen actie ondernemen toch.
icon

Beste antwoord door eric 22 oktober 2018, 14:39

Waar Tele2 voor gekozen heeft is een model waar je dus niet door 24 maanden een korting tot een schappelijk tarief komt. Als die 24 x korting op is dan wordt je abonnement in 1 keer tich euro duurder.
Als jij niets doet, dan blijft je abonnement gewoon lopen en wordt je abonnement maandelijks opzegbaar / verlengbaar. Als je verwacht dat de prijzen omhoog gaan (door b.v. de fusie) dan kun je dus wel de prijs voor langere periode weer vastzetten. Of, zoals nu is er een actie waar je dan toch gebruik van kunt maken ondanks dat je nog niet aan het einde van je contract zit. (10 gb voor de prijs van 5 bijvoorbeeld).

Maar het hangt dus van je eigen situatie af of het interessant is.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Waar Tele2 voor gekozen heeft is een model waar je dus niet door 24 maanden een korting tot een schappelijk tarief komt. Als die 24 x korting op is dan wordt je abonnement in 1 keer tich euro duurder.
Als jij niets doet, dan blijft je abonnement gewoon lopen en wordt je abonnement maandelijks opzegbaar / verlengbaar. Als je verwacht dat de prijzen omhoog gaan (door b.v. de fusie) dan kun je dus wel de prijs voor langere periode weer vastzetten. Of, zoals nu is er een actie waar je dan toch gebruik van kunt maken ondanks dat je nog niet aan het einde van je contract zit. (10 gb voor de prijs van 5 bijvoorbeeld).

Reputatie 5
Badge

Ik heb nu dus unlimited, dus ik hoef geen 10 gb internet als je begrijpt wat ik bedoel 😉 .
ik heb ook nooit korting gekregen @eric, ik kreeg nu de aanbod om te verlengen maar met het verlengen met het huidige aanbod ga ik er qua prijs niet op voorruit, ook niet achteruit maar het had toch prettiger geweest als bestaande klant je kan verlengen toch wat korting krijgt.. snap je wat ik bedoel? stel je voor ik verleng naar een sim only en dan krijg je 2 euro korting per maand omdat je al 2 jaar een abonnement hebt (ben wel langer klant) dan ben ik eerder geneigd om te blijven.

Niet omdat het moet maar omdat het kan 😉
Reputatie 7
Badge +4
Tja, als zittende klant heb je het goed. Die 25 euro is de bodem die zonder speciale actie niet meer beschikbaar is. De prijs is inmiddels al 28 euro geworden. Als dit abonnement voldoet, dan vooral niets veranderen. (je krijgt alleen te maken met die inflatiecorrecties..) Nog lager zie ik het niet worden en ik hou mijn hart vast als die twee bedrijven straks samengaan. T-Mobile zit op 35 en ook in die prijs zit zonder speciale acties geen beweging in.
Reputatie 5
Badge
Tja, als zittende klant heb je het goed. Die 25 euro is de bodem die zonder speciale actie niet meer beschikbaar is. De prijs is inmiddels al 28 euro geworden. Als dit abonnement voldoet, dan vooral niets veranderen. (je krijgt alleen te maken met die inflatiecorrecties..) Nog lager zie ik het niet worden en ik hou mijn hart vast als die twee bedrijven straks samengaan. T-Mobile zit op 35 en ook in die prijs zit zonder speciale acties geen beweging in.

Dat klopt, maar als je kan combineren bij T-mobile (moet je wel meer mensen op T-mobile hebben) kan je wel goedkoper uitkomen of hetzelfde.

Dan laat ik het zo en verleng ik het niet, zat te twijfelen of ik wel moest verlengen maar als er geen voordeel uit te halen valt laat ik het zo.

Over het samengaan van Tele2 en T-mobile.. tja het blijft wel een interessante ontwikkeling, valt veel voor te zeggen T-Mobile (Telekom Deutchland) is vast beraden om Tele2 over te nemen.
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen