beantwoord

Tele2 verlaagd 3G snelheid

• 30 december 2017
  • 2 reacties
  • 187 x bekeken

Echt heel goed dat jullie dit doen, nouja of toch niet. Tele2 heeft een landelijk dekkend 4G netwerk van 97%. Dat is geen volledige dekking er blijft nog 3% over waar je het met 3G moet doen. Ook merk ik dat mijn iPhone 8Plus nog steeds vaak terugschakelt naar 3G als ik in de metro heb gezeten of als ik op een plek ben geweest met geen 4G dekking. Ik moet hem dat handmatig overzetten naar het 4G netwerk via instellingen. Ik denk dat dit een rare zet is helemaal nu jullie samen gaan met T-Mobile waar jullie het 3G netwerk van huren.

Zouden jullie niet eerst eens zorgen dat er een 100% landelijke dekking is, en dat jullie ook samen gaan werken met buitenlandse providers voor het gebruiken van hun 4G netwerken? Want als ik nu naar een ander EU land ga dan zit ik met 2Mbits Lekker dan. Goed plan, maar misschien pas in 2020?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 30 december 2017, 00:50

Dat limiet geldt voor binnenlandse 3G gebruik. In het buitenland ben je afhankelijk van hoe goed de verbinding daar is.

Helaas valt dat ook tegen soms 😕

Van dat fusie is nog niks concreets, als die door mag gaan, kun je verwachten dat Tele2 minder streng zou zijn tot alle Tele2 klanten bij het T-mobile netwerk kunnen.

Anders blijft het gewoon zoals het nu is, en wordt 3G steeds verder geduwd.

Ik heb de laatste dagen vaker gelezen dat bij sommige mensen het overschakelen naar 4G niet snel (of helemaal niet) gebeurt. Dat zou volgens mij niet de bedoeling zijn, mijn Telefoon deed het binnen paar seconden. Hoe oud is je simkaart als ik vragen mag?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dat limiet geldt voor binnenlandse 3G gebruik. In het buitenland ben je afhankelijk van hoe goed de verbinding daar is.

Helaas valt dat ook tegen soms 😕

Van dat fusie is nog niks concreets, als die door mag gaan, kun je verwachten dat Tele2 minder streng zou zijn tot alle Tele2 klanten bij het T-mobile netwerk kunnen.

Anders blijft het gewoon zoals het nu is, en wordt 3G steeds verder geduwd.

Ik heb de laatste dagen vaker gelezen dat bij sommige mensen het overschakelen naar 4G niet snel (of helemaal niet) gebeurt. Dat zou volgens mij niet de bedoeling zijn, mijn Telefoon deed het binnen paar seconden. Hoe oud is je simkaart als ik vragen mag?
Mijn sim is al 2 keer vervangen maar helpt niks