Tele2 Unlimited via 5G

  • 11 May 2020
  • 16 reacties
  • 33941 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 13 reacties

Is inmiddels bekend wanneer het tele2 netwerk volledig uitgeschakeld gaat worden? Krijgen Tele2 klanten dan ook direct toegang tot het 5G netwerk van T-Mobile?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

T-Mobile heeft geen 5G netwerk, dat is toekomst muziek.

Er gebruik van maken wordt dan natuurlijk erg moeilijk, en je hebt dan ook een 5G geschikte Smartphone nodig.

Reputatie 7
Badge +12

Is inmiddels bekend wanneer het tele2 netwerk volledig uitgeschakeld gaat worden? Krijgen Tele2 klanten dan ook direct toegang tot het 5G netwerk van T-Mobile?

Op dit moment hebben alle Tele2 sims al toegang tot het 2G/3G en 4G netwerk van T-Mobile. Zodra het Tele2 4G signaal wordt weggehaald gaat je telefoon automatisch roamen op het T-Mobile netwerk. 

Over data voor 5G worden nog geen concrete toezeggingen gedaan. T-Mobile wacht namelijk de frequentieveiling af en bouwt daar een nieuw 5G netwerk op. Alle unlimited  en unlimited plus 5g ready abonnementen van T-Mobile krijgen vanaf dag 1 toegang tot het 5G netwerk

Tele2 verkoopt nog geen 5G ready abonnementen. Misschien wordt dat straks een onderscheid tussen de T-mobile merken “T-Mobile” en “Tele2" waar nog steeds in de basis een prijsverschil is. Een opmerkingen van vorig jaar van een moderator vind je hier.

Reputatie 7

Als je op de Tele2 dekking kaart 2G en 3G uitzet, dan zie je dat er al steeds meer masten van het Tele2 netwerk worden uitgezet. Waar je geen Tele2 dekking hebt, maak je al gebruik van het T-Mobile netwerk. T-Mobile is een 5G netwerk aan het aanleggen, op 30/6 zou de overheid de eerste frequentie voor 5G moeten toewijzen als resultaat van de veiling van de frequenties. Daarna staat het partijen vrij om 5G aan te bieden. Of T-Mobile dat gefaseerd gaat aanbieden of pas als het landelijke dekking heeft is niet bekend gemaakt. Of Tele2 klanten van dat 5G netwerk gebruik kunnen gaan maken is ook nog niets over bekend gemaakt.

Reputatie 5

Hi @thans ,

Dat zijn goede vragen! @eric heeft je grotendeels al antwoord gegeven. Ik wil daar nog aan toevoegen dat we het Tele2 netwerk in fases samenvoegen met het T-Mobile netwerk zodat iedereen een stabiel netwerk behoud. Tele2 klanten zullen geen toegang krijgen tot het 5G netwerk. Daar zijn momenteel ook geen plannen voor!

Groetjes, 

Rox

Reputatie 5

Hi @thans ,

Dat zijn goede vragen! @eric heeft je grotendeels al antwoord gegeven. Ik wil daar nog aan toevoegen dat we het Tele2 netwerk in fases samenvoegen met het T-Mobile netwerk zodat iedereen een stabiel netwerk behoud. Tele2 klanten zullen geen toegang krijgen tot het 5G netwerk. Daar zijn momenteel ook geen plannen voor!

Groetjes, 

Rox

Klopt niet helemaal @Rox van Tele2 , als je de statements van T-Mobile en Tele2 leest:wink:

https://www.tele2.nl/beloftes/

https://www.tele2.nl/blog/fusie-tele2-tmobile/

Olé, olé, het is bijna tijd voor 5G. Want waar je nu misschien nog dik tevree bent met je 4G netwerk weet je zometeen – met 5G – niét wat je meemaakt. Verwacht sneller dan snel internet. Maar echt extreem snel. Zo’n 50 keer sneller dan het huidige 4G-netwerk dat je nu gewend bent. Dat betekent dat je in een mum van tijd muziek downloadt, video’s uploadt en streamt als nooit tevoren. Wanneer je dit nieuwe Speedy Gonzales netwerk mag verwelkomen? Ergens in 2020. Dan biedt Tele2 samen met T-Mobile samen als eerste landelijk 5G. #zinin!

 

Reputatie 5

Hi @thans ,

Dat zijn goede vragen! @eric heeft je grotendeels al antwoord gegeven. Ik wil daar nog aan toevoegen dat we het Tele2 netwerk in fases samenvoegen met het T-Mobile netwerk zodat iedereen een stabiel netwerk behoud. Tele2 klanten zullen geen toegang krijgen tot het 5G netwerk. Daar zijn momenteel ook geen plannen voor!

Groetjes, 

Rox

Klopt niet helemaal @Rox van Tele2 , als je de statements van T-Mobile en Tele2 leest:wink:

https://www.tele2.nl/beloftes/

https://www.tele2.nl/blog/fusie-tele2-tmobile/

Olé, olé, het is bijna tijd voor 5G. Want waar je nu misschien nog dik tevree bent met je 4G netwerk weet je zometeen – met 5G – niét wat je meemaakt. Verwacht sneller dan snel internet. Maar echt extreem snel. Zo’n 50 keer sneller dan het huidige 4G-netwerk dat je nu gewend bent. Dat betekent dat je in een mum van tijd muziek downloadt, video’s uploadt en streamt als nooit tevoren. Wanneer je dit nieuwe Speedy Gonzales netwerk mag verwelkomen? Ergens in 2020. Dan biedt Tele2 samen met T-Mobile samen als eerste landelijk 5G. #zinin!

 

@simnlru scherp van je! In dit geval gaat het om de landelijke 5G dekking, ik doelde op het aanbod van de 5G abonnementen: daar zijn vooralsnog geen plannen voor bij Tele2. Maar zodra het zo ver is, houden we jullie zeker op de hoogte!

Reputatie 7

Wel vreemd als de doelgroep van Tele2 de grootverbruikers zou blijven om dan geen 5G aan te bieden. 

Waarom zijn de beloftes nu van de site weggehaald? Geen 5G bij Tele2?

Reputatie 7
Badge +12

De belofte van het nieuwe bedrijf was 5g met landelijke dekking voor eind 2020. Die belofte is een week geleden ingelost. Van de onderliggende merken van dit nieuwe bedrijf kunnen abonnementen van het merk T-Mobile nu al 5g toevoegen. Wanneer de andere merken, Ben, Tele2 en binnenkort Simpel ook 5g gaan toevoegen is nog niet bekend.

Benieuwd wanneer Tele2 klanten 5G hebben. 

Gisteren nog reactie gehad, en de klantenservice kan nog niets vertellen. 

 

Gaat Tele2 de belofte nakomen van landelijk 5G in 2020, of was dit een valse belofte om klanten te lokken?

 

Benieuwd wanneer Tele2 klanten 5G hebben. 

Gisteren nog reactie gehad, en de klantenservice kan nog niets vertellen. 

 

Gaat Tele2 de belofte nakomen van landelijk 5G in 2020, of was dit een valse belofte om klanten te lokken?

 

Ze zijn deze belofte al nagekomen alleen moet je hier voor overstappen naar een €10 duurder T-Mobile abonnement. 

Reputatie 7
Badge +12

Benieuwd wanneer Tele2 klanten 5G hebben. 

Gisteren nog reactie gehad, en de klantenservice kan nog niets vertellen. 

 

Gaat Tele2 de belofte nakomen van landelijk 5G in 2020, of was dit een valse belofte om klanten te lokken?

 

Ze zijn deze belofte al nagekomen alleen moet je hier voor overstappen naar een €10 duurder T-Mobile abonnement. 

Als je ook internet van T-Mobile erbij hebt/neemt, dan wordt het gewoon weer €25 euro en krijg je dus ook direct 5G access erbij.

Reputatie 5

Benieuwd wanneer Tele2 klanten 5G hebben. 

Gisteren nog reactie gehad, en de klantenservice kan nog niets vertellen. 

 

Gaat Tele2 de belofte nakomen van landelijk 5G in 2020, of was dit een valse belofte om klanten te lokken?

 

Ze zijn deze belofte al nagekomen alleen moet je hier voor overstappen naar een €10 duurder T-Mobile abonnement. 

Ja en nee, Tele2 valt toch onder het '’nieuwe'’ T-Mobile? Nou dan mogen ze die belofte als bedrijf inlossen.

 

Reputatie 5

Benieuwd wanneer Tele2 klanten 5G hebben. 

Gisteren nog reactie gehad, en de klantenservice kan nog niets vertellen. 

 

Gaat Tele2 de belofte nakomen van landelijk 5G in 2020, of was dit een valse belofte om klanten te lokken?

 

Ze zijn deze belofte al nagekomen alleen moet je hier voor overstappen naar een €10 duurder T-Mobile abonnement. 

Als je ook internet van T-Mobile erbij hebt/neemt, dan wordt het gewoon weer €25 euro en krijg je dus ook direct 5G access erbij.

Tja maar dan moet je dus iets erbij nemen om die korting te krijgen, dus dat is geen 25 euro zonder iets erbij te nemen :wink: . Niet echt eerlijk om dat te vergelijken dan @eric.

Reputatie 7
Badge +12

Klopt. Binnen het nieuwe bedrijf zijn verschillende merken; T-Mobile, Tele2, Ben en Simpel. Elk merk kent zijn eigen prijzen, voorwaarden en kenmerken. Tot voorkort moest je bij Ben nog bijbetalen voor 4g. En to be honnest, als je goede 4g dekking hebt biedt die 10mhz 5g nog niets extra. Dit wordt pas interessant als na 2022 de 3.5 ghz frequenties actief worden. De veiling is gelukkig al aangekondigd.

Benieuwd wanneer Tele2 klanten 5G hebben. 

Gisteren nog reactie gehad, en de klantenservice kan nog niets vertellen. 

 

Gaat Tele2 de belofte nakomen van landelijk 5G in 2020, of was dit een valse belofte om klanten te lokken?

 

Ze zijn deze belofte al nagekomen alleen moet je hier voor overstappen naar een €10 duurder T-Mobile abonnement. 

 

Tele2 komt zijn belofte niet na als je ervoor moet overstappen. 

Tele2 komt het pas na als ze dit ook aanbieden voor Tele2 zoals de belofte was. 

 

Verder is mij destijds zelfs belooft door een medewerker via Facebook (dus heb het nog zwart op wit) toen ik mijn abonnement heb verlengd, dat ik 5G kon gebruiken zodra het was uitgerold.

 

Dus de combinatie van de Tele2 belofte, en wat deze medewerker mij vertelde houd in dat ik in 2020 5G heb. 

En anders ben ik onder valse voorwaardes gelokt in een 2 jaar contract. 

 

Maar het kan nog, ze hebben nog een week om hun beloftes waar te maken. 

Anders ben ik bang dat er toch wel veel wrg gaan, omdat ze zijn voorgelogen 

Ik weet dat 5G momenteel nog niet echt een vooruitgang is, maar gaat om het principe en dat ik niet voorgelogen wil worden.