Tele2 / Tele2NL

• 3 maart 2015
  • 21 reacties
  • 1802 x bekeken

Sinds gisteren lees ik berichten dat bij sommigen Tele2NL als mobiel netwerk zichtbaar is i.p.v. Tele2.
Heeft dit iets te maken met de uitrol van het eigen 4G netwerk van Tele2?
Wordt je telefoon automatisch omgezet naar Tele2NL als je in een gebied bent waar Tele2 een eigen netwerk heeft of T-Mobile hun netwerk geüpdatet heeft?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Ja, dat heeft vast met de uitrol te maken, maar je kunt er nog niks mee.
Ergens eind maart moet het daadwerkelijk werken.
Tele2 gebruikt voor 4G alleen het eigen netwerk, en valt terug op 3G
op het T-mobile netwerk waar 4G van Tele2 nog niet beschikbaar is...
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Michiell,
Bedankt voor je bericht en je vragen over 4G.
Het gaat er aan komen. Deze maand gaan we live ermee. Als je een 4G toestel hebt, en in het gebied woont, dan zou het ook voor jou straks toegankelijk moeten zijn.
Om te zien om welk gebied het gaat, kan je deze pagina raadplegen:
4G Tele2 - Tele2

En het klopt ook verder wat jeroendemuzikant zegt. Als je buiten het 4G gebied zit, blijf je op 3G zitten via het netwerk van T-mobile.
Als ik nog meer voor je kan doen, hoor ik het graag van je.
Dank je wel,
Ben
Als je een 4G toestel hebt, en in het gebied woont, dan zou het ook voor jou straks toegankelijk moeten zijn.
En het klopt ook verder wat jeroendemuzikant zegt. Als je buiten het 4G gebied zit, blijf je op 3G zitten via het netwerk van T-mobile.

Is het van belang dat de postcode van het factuuradres binnen het gebied valt of schakelt het toestel automatisch over op 4G als het toestel in het 4G gebied van Tele2 komt ongeacht de postcode van het factuuradres?

Mobieltjes verplaatsen zich namelijk nogal eens 😉
Reputatie 6
Badge +5
Haha, je hebt gelijk, mobieltjes verplaatsen zich vaak :)
En ik wil je graag wijzen op de website waar het volgende staat:
Bestaande klanten krijgen als eerste toegang
Bestaande klanten krijgen als allereerste toegang tot ons eigen 4G. En nog beter, daar gaan ze niets extra’s voor betalen. Vanaf maart starten wij met het overzetten van al onze bestaande mobiele klanten. Met een 4G-toestel schakel je automatisch over op ons 4G-netwerk, op plaatsen waar dat beschikbaar is.

Dus, ben je vaste klant, heb je een 4G-toestel, en zit je in het 4G gebied? Dan kan je straks lekker snel internetten met 4G van Tele2. :)
Mooi toch?
Ik hoor het graag als je nog meer wilt weten.
Dank je wel,
Ben
Vanaf maart starten wij met het overzetten van al onze bestaande mobiele klanten. Met een 4G-toestel schakel je automatisch over op ons 4G-netwerk, op plaatsen waar dat beschikbaar is.[/i]

Dus, ben je vaste klant, heb je een 4G-toestel, en zit je in het 4G gebied? Dan kan je straks lekker snel internetten met 4G van Tele2. :)
Mooi toch?
Ben

Zeker mooi Ben!
Hoe kan een Tele2 klant zien of hij/zij is overgezet?
Heeft Tele2 of Tele2NL als netwerknaam daar iets mee te maken?
Reputatie 4
Badge +2
Vanaf maart starten wij met het overzetten van al onze bestaande mobiele klanten. Met een 4G-toestel schakel je automatisch over op ons 4G-netwerk, op plaatsen waar dat beschikbaar is.[/i]

Mooi toch?
Ben

Zeker mooi Ben!
Hoe kan een Tele2 klant zien of hij/zij is overgezet?
Heeft Tele2 of Tele2NL als netwerknaam daar iets mee te maken?

Volgens mij is nu enkel een beperkte groep overgezet (4G-pioniers), de rest van de klanten moeten volgens mij nog even tot eind maart wachten.
Reputatie 6
Badge +5
Beste Michiell en ItsNaud,
We zijn druk bezig om in stappen iedereen over te zetten. En dan inderdaad, eind maart, zal iedereen overgezet zijn en klaar zijn voor 4G.
Ik zou er meer over willen vertellen, maar helaas blijft het vooralsnog nog even wachten tot het 4G-netwerk actief is.

Als er meer nieuws is, zullen we dat natuurlijk direct publiekelijk bekend maken.
Groeten,
Ben
Ik heb email gekregen dat een van de allereerste gebruikers ben en LTE of 4G zou moeten zien staan. Maar op mijn S4 (i9505) zie ik bij netwerkmodus alleen WCDMA en GSM. Wat moet ik doen om ook LTE te zien?
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb email gekregen dat een van de allereerste gebruikers ben en LTE of 4G zou moeten zien staan. Maar op mijn S4 (i9505) zie ik bij netwerkmodus alleen WCDMA en GSM. Wat moet ik doen om ook LTE te zien?

Hallo mede-pionier haha,

Ik neem aan dat je via je instellingen naar "Mobiele netwerken" gegaan bent en ziet staan "Netwerkmodus" als je daar op klikt kan je als het goed is "LTE/WCDMA/GSM" selecteren. Indien dit niet het geval is, kijk even of er een software update mogelijk is? En je moet natuurlijk wel in het dekkingsgebied zijn om van het 4G netwerk gebruik te kunnen maken. 😉 En misschien handig om een nieuw topic aan te maken zodat het overzichtelijk blijft? 🙂

Hallo mede-pionier haha,

Ik neem aan dat je via je instellingen naar "Mobiele netwerken" gegaan bent en ziet staan "Netwerkmodus" als je daar op klikt kan je als het goed is "LTE/WCDMA/GSM" selecteren. Indien dit niet het geval is, kijk even of er een software update mogelijk is? En je moet natuurlijk wel in het dekkingsgebied zijn om van het 4G netwerk gebruik te kunnen maken. ;)

Gecheckt, maar geen software update beschikbaar. Ik hoop dat Tele2 een oplossing weet!?
Het dekkingsgebied beperkt zich vooralsnog tot de Randstad. Pas midden 2016 hoopt Tele2 in heel Nederland 4G te kunnen leveren. Er wordt momenteel nog steeds druk getest door medewerkers van Tele2 .
Het dekkingsgebied beperkt zich vooralsnog tot de Randstad. Pas midden 2016 hoopt Tele2 in heel Nederland 4G te kunnen leveren. Er wordt momenteel nog steeds druk getest door medewerkers van Tele2 .
Ik zit middenin het dekkingsgebied en heb bevestigingsmail van Tele2 gekregen. Daar zou dus het probleem niet moeten liggen. Bovendien zou je telefoon bij Netwerkmodus in ieder geval de LTE optie moeten laten zien om te kunnen selecteren voor het geval je in 4G gebied komt.
Reputatie 4
Badge +2
Ik zit middenin het dekkingsgebied en heb bevestigingsmail van Tele2 gekregen. Daar zou dus het probleem niet moeten liggen. Bovendien zou je telefoon bij Netwerkmodus in ieder geval de LTE optie moeten laten zien om te kunnen selecteren voor het geval je in 4G gebied komt.

Ik denk dat het probleem bij jouw toestel ligt, als je hetgeen wat ik al aangaf niet kan selecteren (en dan met name LTE) ligt dit niet aan het 4G netwerk maar gewoon aan je toestel. Nogmaals misschien verstandig om hier een apart topic voor aan te maken.

Ik denk dat het probleem bij jouw toestel ligt, als je hetgeen wat ik al aangaf niet kan selecteren (en dan met name LTE) ligt dit niet aan het 4G netwerk maar gewoon aan je toestel. Nogmaals misschien verstandig om hier een apart topic voor aan te maken.

Bedankt. Ik heb gekeken en er bestaat zelfs al een Topic over S4 en ontbrekend LTE netwerk dus ga ik het daar aanslingeren. 🙂
Op een of andere manier, ItsNaud, doe je me denken aan iemand? Slechts "vermoeden" hoor....
Bedankt. Ik heb gekeken en er bestaat zelfs al een Topic over S4 en ontbrekend LTE netwerk dus ga ik het daar aanslingeren. :-)

Ligt niet aan het toestel maar aan Tele2.
Zodra Tele2 4G voor je aanzet (er komt dan Tele2 NL i.p.v. Tele2 te staan als netwerknaam) dan kan je LTE aanzetten.
Bedankt. Ik heb gekeken en er bestaat zelfs al een Topic over S4 en ontbrekend LTE netwerk dus ga ik het daar aanslingeren. :-)

Ligt niet aan het toestel maar aan Tele2.
Zodra Tele2 4G voor je aanzet (er komt dan Tele2 NL i.p.v. Tele2 te staan als netwerknaam) dan kan je LTE aanzetten.

Dat is nou juist het vreemde: Ik heb Tele2NL, maar in het menu Netwerkmodus van het toestel heb ik geen LTE keuze staan. Ik ben met Samsung en Tele2 een oplossing aan het zoeken.
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor jullie reacties beste forumleden.
Ik zou jullie graag meer willen vertellen, echter weet ik op dit moment ook niet meer dan dat er op de webpagina staat van Tele2 omtrent 4G.
Uiteraard hoop ik dat er snel meer informatie is en dat jullie dan ook allemaal toegang hebben tot 4G.
Als er meer nieuws is, zullen we dit uiteraard melden op het forum.
Vriendelijke groet,
Ben
Ik woon in Utrecht en heb een iPhone 5s. Bij mijn iphone staat boven in Tele2 NL. En ik kan in het menu LTE activeren. Er word overigens nooit met 4G verbonden.

Ik heb Tele 2 gebeld of ik toevallig ben uitgenodigd voor de 4g Pioniers en dat ik het email dan had gemist. Maar dit konden zij helaas niet nakijken.
Reputatie 4
Badge +2
Ik woon in Utrecht en heb een iPhone 5s. Bij mijn iphone staat boven in Tele2 NL. En ik kan in het menu LTE activeren. Er word overigens nooit met 4G verbonden.

Ik heb Tele 2 gebeld of ik toevallig ben uitgenodigd voor de 4g Pioniers en dat ik het email dan had gemist. Maar dit konden zij helaas niet nakijken.

Dan denk ik dat je nog geen toegang tot het 4G netwerk hebt... Eind maart/begin april wordt iedereen overgezet geloof ik. Zie hier meer info: https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/
Reputatie 6
Badge +5
Hey Michiell,
Tis al even stil geweest.
Heb je inmiddels 4G?
En werkt alles naar behoren?
Ik hoor het graag van je.
Groet, Ben