Tele2 sim-only overzetten naar abo met toestel

• 28 januari 2016
  • 18 reacties
  • 332 x bekeken

Waarom kan ik mijn sim-only contract niet omzetten naar contract met toestel
wat wel belooft is in december toen ik sim-only afsloot.

Als je een contract afstuit kan bijna alles, alleen de werkelijkheid is zo anders.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Wie zegt je dan dat het niet kan? Ik heb zelf vorige week nog mijn sim only omgezet naar abonnement met toestel.
Wie zegt je dan dat het niet kan? Ik heb zelf vorige week nog mijn sim only omgezet naar abonnement met toestel.

Beste Karin, ik heb 5 medewerkers van Tele2 gesproken er is er niet 1 die zijn/haar verantwoordelijkheid neemt
, ze beloven alleen, als je er naar vraagt weet niemand er wat vanaf, en kunnen ze niet terug zien wie de belofte
heeft gedaan, wel raar als alles in een computer staat. heb zelf klantencontacten gedaan dus dat staat er wel in.

De medewerkers beter opleiden, zo dat ze de klanten een eerlijk verhaal vertellen, is misschien een optie.
Wacht even af tot een Tele2 medewerker dit hier oppakt Reactie is er meestal binnen 1 week
Het is gewoon mogelijk om je sim only abonnement om te zetten in een abonnement met toestel.Het kostte mij niet de minste moeite

Heb je al gebeld met afdeling verkoop 0800-1602 ?
Karin,

Dan is het toch schandalig dat dit niet is opgepakt door een medewerker van Tele2 waar ik mee belde
en nu moet wachten tot er een employee die wel deze kennis in huis heeft, dit forum leest, en mij
dan verder kan helpen, wat heb ik spijt dat ik een contract bij die gasten heb afgesloten,
op een simpele vraag van, kan ik mijn sim-only om zetten naar contract met toestel, ben ik, en zal niet
overdrijven 6 keer doorverbonden met de nodige wachtentijden om uit eindelijk met lege handen te
staan, en moet van jou horen dat dat wel kan.

Ga er nog even over nadenken of ik wel door wil met een bedrijf dat op deze eenvoudig vraag geen
antwoord kan geven.

btw thanks voor de geboden hulp, ook op het nummer 0800-1602 kom ik niet verder.
vandaar nog een keer mijn ergernis over deze toko.
Reputatie 6
Badge +5
Hey Reradus,
Leuk om te lezen dat je ons hier gevonden hebt op het Forum.
Karin is een van onze meest trouwe forumleden en heeft je al op veel vlakken geholpen. Dank je Karin!
Ik wil hier graag nog iets aan toevoegen.

Ik heb even in het systeem gekeken en ik zie dat je bij ons zeer recentelijk een sim-only hebt afgesloten met een contract van 1 jaar.
Nu zeg je dat je een abo met toestel wilt. Dat kunnen we dan ook wel voor je regelen, maar hier zitten enkele voorwaarden aan.
We willen graag dat je minimaal 2 facturen betaald van het sim-only abonnement. Zo kunnen we je kredietwaardigheid beter inschatten en je vervolgens overzetten.
Daarom is het waarschijnlijk bij Karin wel gelukt om het contract over te zetten.

Ik snap dat je het niet leuk vindt om 6x doorverbonden te worden. Dat vindt niemand leuk. Maar gelukkig kan ik je hier helpen, en hoef je verder dan helemaal niet te bellen als je dat niet wilt.
Ik hoor graag meer van je als er nog iets onduidelijk is.

Vriendelijke groet,
Ben
Beste Ben,

Ik heb voor dat ik een sim-only abonnement bij tele2 afsloot in december 2015, een contract van
2 jaar met toestel gehad ook bij tele2 , met aansluitend de sim-only die ik nu heb en nu begin jij
over mijn kredietwaardigheid, voel me echt in mijn eer aangetast nu. maar goed dat zal je wel
niet gezien hebben, slordig is het wel.

Als het nog mogelijk is wil ik graag de Samsung Galaxy S6 edge 32GB Gold van €34 per maand
de actie die loopt tot 2 februari http://prntscr.com/9xomjs

Met vriendelijke groet,

R. Eradus
Reputatie 6
Badge +5
He reradus,
Dit is het proces in het geval van een nieuwe klant.
Je had een abonnement met toestel en bent vervolgens overgezet naar 4G. Dit houdt in dat je in een nieuw systeem staat bij ons.
Dat is eigenlijk alleen maar goed nieuws hoor, maar het betekent dat ik niet alle geschiedenis kan terugzien.
In ieder geval in dit systeem. Ik had even verder moeten kijken. Mijn excuses.

Je zegt in een eerder bericht dat je gebeld had met 0800-1602.
Maar hier kwam je niet verder. Wat was de reden dat je niet daar alles voor elkaar kreeg?
Het kan zijn dat zij dit niet hebben gelogd in de systemen, immers doen zij sales, en niet klantenservice.
Ik hoor het graag.

Groet
Ben
Op 3 jan 2016 heb ik bij tele2 gevraagd om mijn tele2 prepaid nummer om te zetten naar een tele2 postpaid nummer, dit kon wel volgens tele2 maar dan via studentmobiel.nl. een partner van tele2.
op 12 jan 2016 is het nummer door tele2 overgenomen. sindsdien kan ik dus mijn mobielnummeer nietmeer gebruiken. Echter door "technische problemen"is het niet mogelijk om het nummet om te zetteen naar postpaid. Momenteel kan ik dus al 3 weken mijn mobieletelefoon niet gebruiken. Als je de klantenservice belt krijg je als antwoordt dat het iets langer durt dan normaal. Meer geduld hebben. De OPTA, AM tegenwoordig geeft een teermijn van 10 dagen om het nummer om te zetten. Het lijkt wel diefstal.
Reputatie 6
Badge +5
@koefkke
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.
Dank je wel.
Groet, Ben
Ben,

Het verhaal daar was, dat kunnen we niet zo maar omzetten, daar gaan we weer,
en dacht toen misschien pakt een medewerker dit op als hij/zij dit forum leest zoals Karin
vertelde en anders moet ik mijn sim-only contract maar uitzitten, ik kom geen steek verder.

Met vriendelijke groet,

R. Eradus
Ben,

Uit jou verhaal maak ik op dat zeer waarschijnlijk alle medewerkers van Tele2 hebben gezien dat
ik een nieuwe klant was, en hebben gekeken in dat nieuwe systeem, hebben niet gezien dat
ik al een contract had van 2 jaar bij Tele2 voor de sim-only.

Er gaat me nu een licht branden waarom ik geen antwoord kreeg op zo'n simpele vraag.

Is het mogelijk om voor de Samsung Galaxy S6 Edge 32GB Gold €34 per maand een contract
af te sluiten? http://prntscr.com/9xomjs

Met vriendelijke groet,

R. Eradus
Reputatie 6
Badge +5
Beste R. Eradus,
Ik had graag beter nieuws willen melden, maar helaas heb ik het hier rondgevraagd en kunnen we op dit moment niet meer betekenen voor je dan eerder je is verteld.
We kunnen het abonnement omzetten en er is een mogelijkheid, maar dat is de mogelijk die je eerder is verteld met vervroegd verlengen.
Als je hierover nog meer info wilt, kan ik je die nog geven.
Groeten,
Ben
Ben,

In december toen ik dit contract afsloot was niets te gek alles kon, het was geen probleem
om het contract om te zetten naar 1 met toestel, echt meneer het kan allemaal ik had er zelfs
een vaatwasser bij kunnen krijgen (bij wijze van spreken) de werkelijkheid is zo anders en teleurstellend.

Ik ging voor een sim-only maandelijks opzegbaar, de employee van Tele2 praat me een jaar contract
aan, en nu zit ik met de brokken die jullie ook niet meer recht willen zetten, beloof het dan niet eerst,
ik denk dat ik dit maar eens bij Kassa en of Radar moet aanmelden, dit is te gek voor worden elke andere
provider zo dit met liefde doen. jullie doen of het een vermogen kost om mij om te zetten naar wat
mij beloofd is. Prima reclame maken jullie er mee. En Karin heb je mee gelezen hoe teleurstellend deze
toko is, het kan dus niet.
Ik lees het net reradus en ik snap niet wat er weer allemaal bijgehaald wordt. Kredietwaardigheid, oude en nieuwe systemen , werkelijk ik verbaas me over de afhandeling van deze klacht/vraag.

Ik nam een maandelijks opzegbaar sim only abonnement. Ik wilde het 4G eerst testen alvorens een jaar abonnement te nemen.
Na twee dagen testen, heb ik via de virtuele assistent met een medewerker gechat en gevraagd of ik kon switchen naar abo met toestel. Dat kon. Ik was heel verbaasd want eerder hoorde ik dat de regel bestond, eerst enkele facturen voldaan te moeten hebben.
Toen het overzetten bij mij dus gewoon kon, ging ik ervan uit dat de voorwaarden gewijzigd zijn.

@ Ben het is toch belachelijk dat klanten niet van Sim only naar duurder abonnement zouden kunnen switchen? Zeker wanneer er beloftes zijn gedaan bij het aangaan van een abonnement, maar sowieso zou dat geen probleem moeten zijn.

Ik heb bij mijn verzoek om wijziging van sim only naar abo met toestel nergens aangegeven dat ik hier al vrij lang op het forum probeer te helpen , dat mag volgens mij ook niet de reden zijn dat het omzetten van Sim Only naar abonnement met toestel bij mij in 10 minuten rond was en ik binnen 2 dagen het toestel al thuis kreeg.

Tegen mij is ook niet gezegd dat er voor mij een uitzondering werd gemaakt vanwege mijn hulp hier op het forum, dat is zelfs niet eens ter sprake gekomen tijdens mijn bestelling !!!!!!!

Groet Karin
Reputatie 6
Badge +5
Ik snap dat dit er zaken niet geheel duidelijk is wellicht en dat wil ik graag verduidelijken.

R Eradus heeft een sim-only abonnement afgesloten voor een jaar. Dat is even belangrijk om in de gaten te houden.
Als het een maandelijks opzegbaar sim-only was, dan zou het een heel ander verhaal worden.

Wij hebben uiteraard een proces waarbij je het sim-only abonnement mag overzetten naar een abo met toestel.
Voor een 1-jarig sim-only abo geldt hiervoor het proces van vroegtijdig verlengen.
Dan mag een abonnement worden afgesloten met toestel, en dan zal dit ook direct ingaan, mits de klant toestemt met een vervroegde verlenging.
Hierover is gesproken tijdens het gesprek dat de klant had met ons, maar meneer was het niet eens met de voorwaarden en heeft dit klaarblijkelijk op kleurige wijze laten weten aan een van onze telefonische medewerkers.

We hebben dus een procedure voor het overzetten van een sim-only naar abo met toestel, en deze verschilt tussen maandelijks opzegbaar sim-only en een 12-maanden contract.
Het is spijtig dat er onduidelijkheden waren in mijn communicatie en dat de wensen van de klant in dit opzicht niet kunnen worden gerealiseerd.

Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.
Vriendelijke groet,
Ben
Beste Ben,

Het verhaal wordt steeds mooier, ik heb de medewerker gezegd dat ik dit een rare gang van zake is
om aan te bieden dat ik dit contract moet uitzitten tot december, en daarna gaat het contract
in van 2 jaar plus toestel, wel zou ik het toestel nu krijgen, ik was verbaasd over het aanbood
en vertelde dat ik zotte henkie niet was, (Dus die kleurige wijze was over mijn zelf) en heb hem
bedankt voor helemaal niets, en Oja hij was de 6e naar wie ik doorverbonden was, en weer stond
ik met lege handen dan is de irritatie grens wat hoger kan ik je zeggen, hem ook uit gelegd dat het
mij wel was beloofd, daar ging hij niet eens op in, zo gebeurd het ook bij andere klanten was zijn
antwoord. Ik heb niets tegen hem gezegd wat niet zou kunnen.

Karin, Ben bedankt voor jullie hulp, zal dit contract uit moeten zitten ben ik bang.

Met vriendelijke groet,

R. Eradus
Jammer dan R.Eradus dat je hebt gekozen voor een jaarcontract.
Tot December is wel lang zeg.
Sterkte

Groet

Karin
Reputatie 6
Badge +5
Ik vind het ook zeer jammer dat ik je niet hebt kunnen helpen om je wens te laten vervullen.
Helaas heb ik niet de mogelijkheden om alles eenzijdig te regelen met je.
We zijn natuurlijk super blij met je als klant, en we willen je dan ook graag blijven helpen.
Als je nog vragen hebt over andere onderwerpen, kan je altijd een nieuw topic aanmaken en helpen we je snel.
Vriendelijke groet
Ben