Sticky

Tele2 presenteert: Refurbished

Reputatie 3
Badge +5
Vanaf nu is het mogelijk om een refurbished toestel te kiezen bij een mobiel abonnement.
We willen graag uitleg geven over wat het precies inhoudt en waar je op moet letten.
Voor het volledig overzicht van alle toestellen en prijzen kan je kijken in onze Tele2 Shop
Als jullie nog vragen hebben, horen we het graag.

Wat zijn refurbished telefoons?
Refurbished betekent dat een apparaat door een bedrijf technisch en cosmetisch is gecontroleerd en opgeknapt. Defecte onderdelen worden vervangen, het geheugen wordt gewist (gecertificeerde data wipe) en de laatste software wordt erop gezet.

Wat is het verschil tussen tweedehands en refurbished telefoons?
Bij een tweedehands telefoon wordt geen technische controle verricht. Hier worden ook geen defecte onderdelen vervangen of het geheugen (volledig) gewist. Bij een tweedehands telefoon is er dus geen inzicht over de kwaliteit van de telefoon.

Wat zijn de voordelen van een refurbished telefoon vs een nieuwe telefoon?
– Prijs. Tot wel 60% goedkoper dan nieuw toestel
– Duurzaam. Goed voor het milieu.
– Kwaliteit. Extra controle op eventuele mankementen

Waarom zijn refurbished telefoons duurzaam?
Het jaarlijks wereldwijd produceren van bijna 1,5 miljard nieuwe smartphones, vormt milieutechnisch een zware aanslag op onze wereld. We hebben het dan onder meer over de uitstoot van broeikasgassen, het ontstaan van gevaarlijk afval en mijnbouw naar schaarse delfstoffen die noodzakelijk zijn voor de productie van deze toestellen. Dankzij het investeren in refurbished telefoons, lever jij actief een bijdrage aan:
• Energiebesparing;
• Vermindering uitstoot broeikasgassen;
• Materiaal besparing;
• Minder gebruik schaarse delfstoffen, dus minder mijnbouw;
• Vermindering gevaarlijk afval;
• Vermindering toxische stoffen;
• Kostenbesparing

Waarom gaat Tele2 refurbished telefoons verkopen?
Er is een steeds grotere vraag naar refurbished telefoons. Dit heeft te maken met de goede prijs-kwaliteit verhouding en duurzaamheid van refurbished telefoons.

Welke refurbished telefoons gaat Tele2 verkopen?
- iPhone 6 16GB 3* - Space grey
- iPhone 6 16GB 3* - Silver
- iPhone 6 16GB 3* - Gold
- iPhone 6 16GB 5* - Space grey
- iPhone 6 16GB 5* - Silver
- iPhone 6 16GB 5* - Gold
- iPhone 6s 16GB 5* - Space grey

Waarom gaat Tele2 geen refurbished Samsung telefoons verkopen?
De leverancier Forza Refurbished biedt nog geen Samsung telefoons aan. Dit heeft te maken met de lagere restwaarde van Samsung telefoons. Dit zal op de iets langere termijn wel veranderen.

Waar worden de refurbished telefoons ingekocht?
Forza Refurbished

Wat is zijn de voordelen van Forza?
- Robots testen de kwaliteit van telefoons op 50 punten (enige in Benelux)
- 2 jaar fabrieksgarantie
- Grote voorraden
- >2% return rate binnen 2 weken
- Duidelijke kwaliteitsgradatie via sterrensysteem en daarmee aanbod op verschillende prijspunten
- Thuiswinkel waarborg rating: 9.1/10 sterren (1924 ratings)

Waar koopt Forza de iPhones in?
Forza koopt alle iPhones in van US refurbishers. Zij halen hun toestellen bij Amerikaanse providers en verzekeraars vandaan (zoals AT&T). Voordat de toestellen naar Forza gaan, worden ze al op verschillende punten gecontroleerd:
- Toestellen worden schoongemaakt
- Toestellen krijgen volledige gecertificeerde data-wipe
- Toestellen worden gecontroleerd op 20 punten
- Eventuele defecte onderdelen worden vervangen

Hoe wordt de kwaliteit van de Forza refurbished telefoons gewaarborgd?
- Toestellen worden opnieuw schoongemaakt
- De kwaliteit van de telefoons wordt door robots of 50 punten getest. Dit is uniek in de Benelux
- Defecte onderdelen worden vervangen.
- Hierna wordt de telefoon wederom door een robot getest. Pas als de telefoon goed door de robot test heen komt, wordt deze aangeboden aan de consument.
- Het toestel wordt verpakt met nieuwe accessoires
- Forza biedt 2 jaar fabrieksgarantie
- Hiermee is kwaliteit 100% gegarandeerd.

Wat is het voordeel van Forza tov Leapp en andere leveranciers?
Forza is de enige leverancier in de Benelux die gebruikt maakt van robots om de kwaliteit van de telefoons te testen: https://www.youtube.com/watch?v=LezZ2ZjtA_w

Wat is het verschil tussen tests met robots vs manuele tests?
Waar bij andere leveranciers telefoons getest worden door techniekers, wordt dit bij Forza gedaan door robots. Een groot voordeel hiervan is dat een robot in korte tijd veel meer onderdelen minutieus kan checken dan mensen. Neem bijvoorbeeld de accu van een refurbished iPhone. Het is onmogelijk een accu volledig te laten testen op functionaliteit en mankementen door mensen. Dankzij de robots worden de accu’s van Forza iPhones minutieus gecontroleerd.
Zie video: https://www.youtube.com/watch?v=LezZ2ZjtA_w

Wat is het verschil tussen 3*, 4* en 5* refurbished telefoons?
Alle refurbished telefoons zijn van binnen in perfecte technische conditie – alle eventuele defecte onderdelen zijn vervangen. De sterrengradatie geeft het verschil aan in de cosmetische gebruikssporten aan de buitenkant:
• 3* : Een drie sterren toestel is extra scherp geprijsd. Deze heeft zichtbare gebruikssporen op de behuizing.
• 4*: Een refurbished toestel met vier sterren is scherp geprijsd. Er zijn diverse lichte cosmetische gebruikssporen op te vinden.
• 5*: Een vijf sterren toestel is als nieuw. Mogelijk bevatten deze toestellen een enkel licht cosmetisch gebruiksspoor.

Krijg ik garantie op refurbished telefoons?
Ja, Forza geeft 2 jaar fabrieksgarantie. Alle refurbished toestellen van Forza krijgen voordat ze verkocht worden een uitgebreide kwaliteitscheck waarbij ze op meer dan 50 punten worden gecontroleerd. Eventuele defecte onderdelen worden daarbij vervangen door nieuwe onderdelen. Omdat Forza achter hun refurbished toestellen en de kwaliteit daarvan staan, ontvang je bij Forza 2 jaar garantie op je aankoop.

Wat valt er binnen/buiten de garantie?
Problemen met onderstaande zaken vallen onder de 24 maanden garantie:
– Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
– WiFi en problemen met netwerkverbinding;
– Problemen met het moederbord;
– Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet werkt;
– Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden).

Onderstaande punten vallen buiten de garantie:
– Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
– Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade);
– Gebroken simkaartlezer;
– Alle knoppen op het device (home-, volume- en powerbuttons);
– Gebroken cameralens;
– Beschadigde of vieze laadconnector;
– Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex.

Wordt de accu van een refurbished telefoon altijd vervangen door een nieuwe?
Een accu wordt vervangen wanneer de capaciteit minder dan 85% is of wanneer deze meer dan 500 laadcycli heeft gehad. Een laadcyclus vindt plaats wanneer de voeding van de batterij volledig wordt gebruikt. Dit wordt gecontroleerd door robots.

Wat moet ik doen als mijn refurbished telefoon binnen 2 weken niet naar behoren werkt?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Het retourproces verloopt op dezelfde manier als bij nieuwe telefoons. Dit kan via Tele2 winkels, klantenservice, via de website tele2.nl/reparatie of via Forza.
Wat kan ik doen als mijn refurbished telefoon binnen twee jaar kapot gaat?
Als een toestel niet naar behoren functioneert binnen de garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je toestel zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar. Het repair proces verloopt op dezelfde manier als bij nieuwe telefoons. Echter, heb je voor refurbished producten ook de optie om dit rechstreeks met Forza af te handelen.
– Optie 1: repair proces via Tele2/Dynafix (zelfde als nieuwe telefoons)
– In de Tele2 winkel inleveren, via klantenservice of via website Tele2.nl/reparatie
– Optie 2: repair proces via Forza (sneller omdat er een tussenpersoon tussenuit is)
– Telefonisch via Forza +31 88144 7700 of per email servicedesk@forza-refurbished.nl

Waar kan ik mijn refurbished telefoon laten repareren als het buiten de garantie valt?
Ook wanneer je geen garantie hebt kun je bij Forza Refurbished je toestel laten repareren. Forza reparateurs zijn speciaal opgeleid om toestellen optimaal na te kijken en te repareren. Wanneer je je toestel bij Forza Refurbished laat repareren, worden alle defecte onderdelen vervangen.

Komt een refurbished telefoon in zijn originele verpakking?
Nee, refurbished telefoons worden herpakt in een Forza doos.

Wat zit er in de doos?
– Refurbished telefoon
– Originele Apple stekker
– Foxconn oplaadkabel
– Forza handleiding (4 talen)
– Laatste iOS versie
– Geen oordopjes

7 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Wat een slimme zet! Die toestellen zijn zo duur tegenwoordig, dit maakt het een stuk toegankelijker voor mensen met een lager inkomen (of zij die niet veel geld willen uitgeven) om toch een leuke smartphone te kiezen. Well played Tele2!
Reputatie 3
Badge +5
Dank je wel Sogeking. We zijn er ook trots op en we denken echt dat veel mensen dit kunnen waarderen.
Als er vragen zijn over deze refurbished toestellen, hoor ik het graag.
Groet, Ben
Ik wou eerst ook een refurbished toestel halen toen ik mijn abonnement ging verlengen, maar na dat ik wat research heb gedaan, kwam ik erachter dat ik voor een nieuwe iPhone 6 32GB (zonder BKR registratie), minder betaal dan de refurbished van 16gb zonder BKR registratie.

Refurbished iPhone 6 16gb (5 sterren) - 10 euro per maand voor telefoon - Bijbetaling: 82,25 euro

Nieuwe iPhone 6 32gb - 10 euro per maand voor telefoon - Bijbetaling: 76,25 euro

Hoe komt dat zo?
Reputatie 2
Badge
Altijd research doen dus......en je kiest nstuurlijk de nieuwe?
Reputatie 4
Badge +4
Apple had door dat de Iphone6 voor nog redelijke bedragen 2e hands over de toonbank gingen en heeft een nieuwe productie opgestart inclusief groter intern geheugen!
http://www.iphonekiezen.nl/herlancering-iphone-6/
Reputatie 2
Badge
eric schreef:

Apple had door dat de Iphone6 voor nog redelijke bedragen 2e hands over de toonbank gingen en heeft een nieuwe productie opgestart inclusief groter intern geheugen!
http://www.iphonekiezen.nl/herlancering-iphone-6/

Wel vreemd dat Tele2 dan toch het 2e hands toestel blijft aanbieden.
Minder voor meer hoort toch niet bij de doelstelling van Tele2????????
Estherunlimited schreef:

Altijd research doen dus......en je kiest nstuurlijk de nieuwe?

Zeker! Vandaag aangekomen, dat wel weer een super goeie service! Ik werd zelfs 20 minuten van te voren even gebeld dat ze er zo waren! 🙂

Reageer