Tele2 onterechte kosten

• 5 september 2019
  • 12 reacties
  • 428 x bekeken

Reputatie 5
Badge
Hi,

Ik ben klaar met Tele2 afgelopen tijd veel heen en weer gechat met @Arjan van Tele2 over een factuur wat fout is gegaan en ik daarom afgesloten werd. Goed eindelijk was het opgelost en werd het kwijtgescholden.

Deze maand zou er een verreking zijn van -€28 voor aansluitkosten omdat ik niet met automatisch incasso werk i.v.m privé redenen moet ik dit handmatig overmaken. Heb hiervoor gesproken met telefonisch klantenservice medewerker "Bobby" hij heeft mij een keurige mail gestuurd met het bedrag wat ik over moest maken zonder die €28. Hij heeft er voor gezorgd dat die €28 meteen van het factuur afgehaald zou worden omdat ik een plus krediet had bij Tele2 (moest eigenlijk 28 euro terug krijgen zeg maar).

Nou ik heel blij en nu leek naar maanden het probleem opgeslost. Na de incasso datum zoals afgesproken het geld overgemaakt en je raad het al ik kreeg ineens een mail dat ik een factuur had openstaan van precies €28 en die moest ik betalen omdat ik anders afgesloten wordt. Heel vervelend want ik hoef dit niet te betalen want "Bobby" had hier namelijk voor gezorgd.

Net gebeld met de klantenservice hierover, een jongenman nam op ik legde het hele verhaal uit en hij begint over hele andere vergoedingen te praten van maanden terug wat allang opgelost is. Dat geef ik aan en geef aan dat ik bel voor die €28 en dat ik er nu wel eens klaar mee ben om met Tele2 te bellen elke maand om fouten op te lossen heb namelijk wel leukere dingen te doen. Nee meneer moest het eerst hebben over die andere vergoedingen, en dat deed mij echt triggeren en werd ook best boos. Toen heeft meneer mij zonder pardon opgehangen.

Wat een service zeg bied Tele2 echt toppie! Ik als "Goldmember" kan hier natuurlijk alleen maar achter staan. Ik schaam mij dood dat ze zulke service bieden als dit de manier is ben ik liever geen goldmember meer en wil ik z.s.m weg bij Tele2. Ik vind het niet prettig meer om op deze manier nog überhaupt klant te zijn.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Kan me voorstellen, maar zomaar 28 euro inhouden zonder credit factuur is niet handig. @arjan kan wel kijken of die inmiddels is gemaakt.
Reputatie 5
Badge
Kan me voorstellen, maar zomaar 28 euro inhouden zonder credit factuur is niet handig. @arjan kan wel kijken of die inmiddels is gemaakt.

Geed lezen heb zelf niks "zomaar" ingehouden heb letterlijk betaald wat een medewerker van Tele2 mij per mail heeft verstuurd omdat hij via een andere weg er voor zorgde dat de €28 meteen van het factuur afgetrokken werd.

Zou zelf namelijk niet dingen gaan doen die mij in problemen zouden brengen. Zie hier de mail

Hier is zeg maar de €28 van afgehaald.
Reputatie 5
Badge +1
Jacco, inderdaad niet leuk dat je zo bent behandeld. Laat dit nu ff bezinken tot morgen.
Ik heb altijd graag iets van jou gelezen hier.
Zet het voor vanavond van je af.
Theo.
Reputatie 7
Badge
Ik snap dat je er moedeloos van wordt, maar geef @Arjan van Tele2 even de gelegenheid om hier te reageren. Administratieve afwijkingen en correcties zijn bij grote bedrijven altijd een gedoe. Het gaat erom dat die EUR 28 op een factuur gecrediteerd wordt, want eerder verrekenen gaat mis, wat een medewerker telefonisch ook beloofd.
Reputatie 5
Badge
Jacco, inderdaad niet leuk dat je zo bent behandeld. Laat dit nu ff bezinken tot morgen.
Ik heb altijd graag iets van jou gelezen hier.
Zet het voor vanavond van je af.
Theo.

Kijk weet je wat het is Theo, Tele2 en ik hebben al een geschiedenis. Er gaat elke maand wel weer iets mis in hun systeem waardoor ik of wordt afgesloten en weer de kosten van €28 moet betalen die later weer verrekend wordt. Ik kan mijn geld en tijd ook beter gebruiken. Ik heb laatst bijna €100 van tele2 terug gekregen wat ik te veel heb betaald. Dus had eindelijk hoop dat het nu goed ging en alles echt opgelost was.

Sschijn bedriegt we gaan dood leuk verder, dus vandaar dat ik er ook echt een beetje klaar mee ben. :(

Bedankt trouwens voor het lieve compliment. 🙂

Groetjes ,
Jacco
Reputatie 5
Badge
Update: Kom niet verder met Tele2 heb de €28 als nog maar betaald doei geld. En deze zou volgende maand net als afgelopen maand al verrekend worden. Ben heel erg benieuwd. Heb namelijk geen zin om weer afgesloten te worden en weer €28 aansluitkosten te betalen ook al is het de schuld van Tele2. Ben benieuwd hoe het de volgende maand gaat.
Reputatie 1
Helaas zal het de volgende maand hetzelfde gaan, en de maand erop weer... Ik heb helaas zelf uitgebreid ervaring met de "klantenservice" van Tele2, maar de medewerkers aan de telefoon zeggen maar wat je wilt horen, en vervolgens komt er toch niks van. En als er dan iets op schrift wordt gezet (wat al een heel werk is om een afspraak van Tele2 überhaupt in een mail bevestigd te krijgen) is later de reactie van Tele2 dat de mail afkomstig is van een niet-leidinggevende, en dat aan de mail geen rechten kunnen worden ontleend. Neut voor niks is er alleen een telefonische klantenservice en geen mail o.i.d., Tele2 zorgt zo bewust dat je geen poot hebt om op te staan. Je kunt nog proberen om via een aangetekende brief iets proberen te regelen, maar bij mij was de brief volgens Tele2 nooit aangekomen, ook al was er getekend voor ontvangst. In gebreke stellen en 14 dagen later naar de Geschillencommissie stappen is de enige manier om tot een echte oplossing te komen.
Ja klopt dat tele2 zeer onder de maten presteert. Helemaal mee eens het lijkt wel dat tele2 gefocust is op meer nieuwe personeel maar zonder succes. wellicht hebben ze personeel die voor andere providers werken en stiekem tele2 klanten verjagen zodat zij elders bij andere providers verder gaan. Wat ik wel niet mee maak is totaal bizar de handeling en afwerking van gedaan zaken komen met een kwartaal van een jaar weer boven tafel. Tip neem je telefoon gesprekken op. druk je email confrontaties gelijk op een A4. Stap dan met je klacht bij de hoofddirecteur en niet de klantenservice.
Reputatie 5
Badge +1
De directie zit volgens mij inmiddels bij T-mobile.
Reputatie 5
Badge
Telefonische klantenservice van Tele2 is ver onder de maat. Ze kunnen heel weinig en mogen bijna niks. Hier via het forum ben ik super blij met de medewerkers van Tele2 zij zijn vriendelijker en veel meer oplossingsgerichter.
Reputatie 4
Badge
@Jacco Hallo Jacco, in verband met afwezigheid van Arjan pak ik het even op. Ik begrijp dat het gaat om een verrekening van de heraansluitkosten waarover de communicatie niet goed is verlopen.
Ik wil er graag even naar kijken voor je.
Kun je mij hiervoor een privébericht sturen met daarin je volledige naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer?

Alvast bedankt,
Petra
Reputatie 4
Badge
Aangezien ik geen antwoord meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een privébericht naar Arjan sturen, hij heeft deze case nog in behandeling.

Fijne dag! Groet Petra