Tele2 mobiel instellen

• 19 juli 2015
  • 13 reacties
  • 419 x bekeken

Goedendag,
Mijn telefoon maakt geen verbinding met het internet meer. Ik heb hem al 2x opnieuw laten configureren door 'internet' naar 401 te sturen en die stappen daarna te volgen. Ook heb ik hem meerdere malen op vliegtuigstand gezet en hem er weer af gehaald, een aantal keer uit- en aan gedaan, handmatig internet en roaming aan/uit gedaan. Niks helpt. Ook de Bluetooth verbinding valt om de paar minuten weg. Kunnen jullie mij aub aan de gouden tip helpen zodat mijn mobiel weer normaal werkt? Het is een Samsung S3. Alvast bedankt.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Badge +4
Hoi JvKlaveren,

Ik help je graag met het weer werkend krijgen van het internet op je mobiele telefoon!
Goed om te lezen dat je al het een en ander zelf hebt geprobeerd om deze situatie op te lossen. Heb je wel toegang tot internet wanneer je jouw simkaart in een andere telefoon stopt of als je een andere simkaart in jouw telefoon stopt?
Staan daarnaast alle instelling correct conform onze toestelhulppagina?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice
Hi Maurice, bedankt voor je reactie! Als ik m'n SIM kaart in een andere telefoon doe heb ik daar ook geen bereik meer op. Ik heb dit probleem al sinds afgelopen vrijdag. Afgelopen vrijdag kreeg ik ook een smsje dat m'n internetbundel is aangepast (verhoogd van 1000MB naar 1500 MB), heeft dat er misschien mee te maken?
De volgende stappen heb ik zojuist ook geprobeerd, maar dit helpt ook niet

> Kies APP Tele2 Menu (Samsung) / SIM Toolkit (HTC)
> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken
Goedemorgen Maurice, om het verhaal nog verder en vreemder af te maken....het mobiele netwerk van mijn andere telefoon doet het nu ook niet meer. Is m'n SIM kaart geïnfecteerd ofzo? :S
De bluetooth verbinding heeft niks te maken met de provider.
Sim in andere telefoon, geen bereik.
Kun je dan dus niet bellen,sms en internet gebruiken?

En wat Maurice aangaf...https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/toestelhulp/#/samsung/i9300-galaxy-s-iii/internet/usecase/handmatig-instellen

heb je dat gedaan?
Hi Friesian, ik kan wel bellen en smsen maar mijn mobiele netwerk (3G verbinding) doet het niet...
Friesian, ook na het uitvoeren van die handmatige stappen doet mijn internet het nog niet 😞
Badge +4
Hoi JvKlaveren,

Heb je nadat je de instellingen hebt ingevoerd je toestel wel opnieuw opgestart?

Groetjes
Hi Maurice, ja dat heb ik ook al meerdere keren gedaan.

Vandaag heb ik via de Live Chat contact opgenomen. Er wordt nu een nieuwe SIM kaart toegestuurd voor m'n prive telefoon. Ik hoop dat dit het probleem oplost.

Op m'n andere telefoon bleek de digitale antenne kapot te zijn...

Groetjes
Badge +4
Ok top! Dat je een nieuwe kaart krijgt dan he, niet dat je antenne kapot is. :D
Laat je weten of dat het probleem verhelpt voor je?

Groetjes
Goedenmiddag,
Ondertussen heb ik de nieuwe SIM kaart ontvangen, maar helaas doet mijn netwerk het nog niet. De telefoon heb ik nu ook terug gezet naar de fabrieksinstellingen (op aanraden van de telefoonwinkel omdat m'n bluetooth er iedere keer uitvalt), maar ook dit maakt niets uit om weer normaal op internet te kunnen (helaas ben ik nu dus wel al m'n instellingen ed. kwijt). Als ik een andere SIM kaart in m'n telefoon doe dan werkt het internet wel. Ik ga dus nu denken dat het aan Tele2 ligt. Hebben jullie mij afgesloten van mobiel internet of iets dergelijks? Ik weet ondertussen namelijk niet meer wat ik kan doen om weer normaal te kunnen internetten op m'n mobiel...
Kleine update: m'n bluetooth verbinding werkt weer stabiel. Alleen m'n 3G netwerk dus nog steeds niet...
Badge +4
Hmm, dat moet ik even voor je nakijken dan JvKlaveren.

Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Groetjes Maurice