tele2 Mobiel datanetwerk

• 8 december 2015
  • 25 reacties
  • 781 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties
Hallo,

Op 2 december heb ik een nieuw toestel ontvangen van studentmobiel (contractverlenging tele2) met nummerbehoud (iPhone 6S 16GB). Diezelfde dag had ik nog gewoon 3G en deed alles het gewoon. Een dag later kreeg ik een software update van iPhone (iOS versie 9.1), en sindsdien kan ik geen gebruik meer maken van 3G (of 4G). Als ik safari open krijg ik deze foutmelding: ''Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk, PDP-identiteit niet geaccepteerd''. Ik heb de telefoon een paar keer gereboot, SMS gestuurd naar 401 (tekst:internet) telefoon gereboot en weer niks, Simselectie op handmatig gezet en geprobeerd maar dat deed het ook niet. Misschien is mijn simkaart niet goed geactiveerd?. Tevens kan ik ook geen gebruik maken van het 4G netwerk, terwijl dat wel is beloofd. Ik heb mijn vorige contract verlengd en mijn telefoon is ook 4G ready en ik heb als het goed is ook gewoon een 4G simkaart. Ik heb sinds 2014 een contract bij tele2. Graag een oplossing hiervoor, bij voorbaat dank.

Gr,

Tamim

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Vreemde zaak blijft het Tamim.
Okay, ik wil graag het volgende doen.
Kan je in een privébericht mij het simkaartnummer sturen dat nu in je telefoon zit?
Dan kan ik zien of dit de juiste is.
Klopt het verder dat je een nieuwe simkaart hebt gekregen ongeveer 2 weken geleden?

Laat het me weten.
Groet,
Ben
Hey Tamim,
Het blijft vreemd dat het niet goed werkt. We blijven op zoek gaan naar een oplossing.

Het kan natuurlijk zo zijn dat het gebied waar je je in bevindt een matige dekking heeft.
Dus heb je het overal, of alleen bij je thuis?
Heb je verder de simselectie op automatisch staan en de juiste APN instellingen ingevoerd op het toestel?

Een forumlid heeft een tijd geleden het volgende topic geopend met de instellingen:
APN Instellingen Mobiel - Tele2
En heb je verder roaming aan staan op het toestel? Dat is ook noodzakelijk.

Lukt het zo?
Ik hoor het graag van je
Groet,
Ben

Beste Ben,

Ja ik heb alles gedaan. Overal waar ik ben krijg ik die foutmelding, simselectie staat op automatisch, roaming staat aan. Ik denk dat er iets mis is gegaan bij het overzetten van mijn contract? Of een fout in de database?. Ik hoor graag van je.

Groet,

Tamim
Reputatie 6
Badge +5
Hey Tamim,
Het blijft vreemd dat het niet goed werkt. We blijven op zoek gaan naar een oplossing.

Het kan natuurlijk zo zijn dat het gebied waar je je in bevindt een matige dekking heeft.
Dus heb je het overal, of alleen bij je thuis?
Heb je verder de simselectie op automatisch staan en de juiste APN instellingen ingevoerd op het toestel?

Een forumlid heeft een tijd geleden het volgende topic geopend met de instellingen:
APN Instellingen Mobiel - Tele2
En heb je verder roaming aan staan op het toestel? Dat is ook noodzakelijk.

Lukt het zo?
Ik hoor het graag van je
Groet,
Ben
Bedankt voor je reactie Tamim.
Ik snap dat dit nu nog niet handig is, maar het is wel de beste manier om te checken of het aan het toestel of het netwerk ligt.
Laat het me alsjeblieft weten zodra je meer informatie hebt.
En dan kunnen we verder kijken naar de situatie. Dank je wel,
Ben

Beste Ben en forumleden,
Ik heb mijn simkaart in een ander toestel geplaatst en ik had nog steeds geen internet. Ik kon zoals op mijn iphone wel bellen maar niet internetten, ik kreeg configuratieberichten van tele2 op de telefoon waar ik mijn simkaart had getest, ik had alle stappen gevolgd en de configuratie geaccepteerd maar ik had wéér geen 3G. Ik denk dus dat het probleem niet aan mijn telefoon ligt maar bij tele2 zelf(?).

Groet,

Tamim
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor je reactie Tamim.
Ik snap dat dit nu nog niet handig is, maar het is wel de beste manier om te checken of het aan het toestel of het netwerk ligt.
Laat het me alsjeblieft weten zodra je meer informatie hebt.
En dan kunnen we verder kijken naar de situatie. Dank je wel,
Ben
He Tamim,
Dan zou het in principe gewoon moeten werken.
Heb je het al eens geprobeerd in een andere telefoon? Krijg je dan wel toegang tot het data-netwerk?
Zo kunnen we zeker weten of het aan de telefoon ligt of niet. Als dit dan het geval is, zul je contact met Studentmobiel moeten zoeken om te vragen of je wel het juiste toestel gekregen hebt.

Ik hoor het graag van je.
Groet, Ben

Op dit moment kan ik het niet in een ander toestel proberen. Zodra ik dit heb gedaan, laat ik het weten!. Ik vind het ook heel vreemd, ik moet nu alles in één keer regelen als ik ergens wifi heb, dat is ook lastig voor mij dus ik hoop dat dit probleem z.s.m. verholpen wordt.

Groet,
Tamim
Reputatie 6
Badge +5
He Tamim,
Dan zou het in principe gewoon moeten werken.
Heb je het al eens geprobeerd in een andere telefoon? Krijg je dan wel toegang tot het data-netwerk?
Zo kunnen we zeker weten of het aan de telefoon ligt of niet. Als dit dan het geval is, zul je contact met Studentmobiel moeten zoeken om te vragen of je wel het juiste toestel gekregen hebt.

Groet, Ben
Ik heb ook even meegekeken in het systeem.
Er zijn geen belemmeringen met betrekking tot het abonnement.
Alles staat eigenlijk zoals het zou moeten staan, dus wellicht is er inderdaad een conflict tussen de iPhone en het netwerk.

Ik wil je graag verder helpen, maar het is inderdaad even belangrijk om enkele info te hebben.
Heb je het toestel in Nederland gekocht of elders (zo ja, waar)?
Welke model en iOS-versie gebruik je op dit moment?

Met deze info kan ik je wellicht verder helpen.
Ik zeg wellicht, omdat het niet zeker is of hiermee een oorzaak en dus een oplossing kan worden gevonden.
Je mag dit hier, of in een privébericht doorgeven.

Groet,
Ben

Beste Ben en forumleden,

Ik heb mijn iPhone 6S gekregen van Studentmobiel (contractverlenging bij tele2 met nummerbehoud). Studentmobiel heeft mij vorige week al een nieuw simkaart toegestuurd (met dezelfde tel. nummer overigens), maar het probleem doet zich nog steeds voor. Ik gebruik iOS versie 9.2 (13C75).

Groetjes,

Tamim
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb ook even meegekeken in het systeem.
Er zijn geen belemmeringen met betrekking tot het abonnement.
Alles staat eigenlijk zoals het zou moeten staan, dus wellicht is er inderdaad een conflict tussen de iPhone en het netwerk.

Ik wil je graag verder helpen, maar het is inderdaad even belangrijk om enkele info te hebben.
Heb je het toestel in Nederland gekocht of elders (zo ja, waar)?
Welke model en iOS-versie gebruik je op dit moment?

Met deze info kan ik je wellicht verder helpen.
Ik zeg wellicht, omdat het niet zeker is of hiermee een oorzaak en dus een oplossing kan worden gevonden.
Je mag dit hier, of in een privébericht doorgeven.

Groet,
Ben
Als er een dergelijke overkomst met Apple is.
Reputatie 6
Badge +1
DE ICT afdeling maakt een configuratie profile aan met een toolkit van Apple als dat niet de laatste versie is kan een toestel met iOS 9.2 daarmee de fout ingaan.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Tamim (en anderen),
Het is erg vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het mobiele datanetwerk, dat snappen we goed.
Gelukkig zijn er al vriendelijke forumleden die je tips en hulp hebben geboden, en dat is natuurlijk super.
Maar we gaan nu verder voor je om te kijken waar het aan ligt.
Ik kan niet zeker zeggen dat ik de oplossing kan vinden in ons systeem, maar ik wil zeker voor je kijken.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Geboortedatum
Een privébericht sturen doe je door op mijn naam/foto te klikken en dan de paarse knop "Bericht".

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +1
Yep storingsmelding laten maken. Google maar eens op ' PDP indentiteit iPhone'. De fout komt bij vele modellen iPhones en diverse providers voor.
De pdp fout heeft te maken met een foute link in de Tele2 database. Kan alleen door de TD verholpen worden.

Oke dus ik moet contact opnemen met de klantenservice?. Ik heb een nieuw simkaart ontvangen van studentmobiel maar ik krijg dus nog steeds dezelfde foutmelding. Ik kan wel gewoon van mijn belminuten gebruik maken maar 3G/4G doet het niet, vreemd..
Reputatie 6
Badge +1
De pdp fout heeft te maken met een foute link in de Tele2 database. Kan alleen door de TD verholpen worden.
Kun je voor de zekerheid ook kijken in MijnTele2, om te zien of je order is afgerond?

Ja ik heb op mijntele2 gekeken en de bestelling is gewoon afgerond, simkaart is geactiveerd, simkaart is 4G ready en hij zou het eigenlijk gewoon moeten doen, maar heb nog steeds geen verbinding.
Kun je voor de zekerheid ook kijken in MijnTele2, om te zien of je order is afgerond?
Werkt het wel in een ander toestel? Wat geeft studentmobiel aan?

Ik heb op dit moment geen ander toestel om dit op uit te proberen. Ik zal nog even studentmobiel hier een mail over sturen want de tele2 instellingen staan allemaal goed. Ik kan wel gewoon van mijn belminuten gebruik maken alleen van mijn data niet.
Werkt het wel in een ander toestel? Wat geeft studentmobiel aan?
Die pdp identiteit melding komt vaak voor bij iPhone users. Als je 100% zeker weet ( CHECK DOUBLE CHECK) dat instellingen goed staan, is het afwachten.

Oh, ja instellingen staan goed dus nu wacht ik het maar even af. Hoop dat dit z.s.m. wordt opgelost want ik betaal gewoon voor mijn data en dan verwacht ik ook dat ik verbinding heb.
Reputatie 6
Badge +1
Die pdp identiteit melding komt vaak voor bij iPhone users. Als je 100% zeker weet ( CHECK DOUBLE CHECK) dat instellingen goed staan, is het afwachten.
Heb je de rest van de instellingen ook overgenomen van de Toestelhulp?

ja dat heb ik gedaan
Heb je de rest van de instellingen ook overgenomen van de Toestelhulp?
Hoi Tamim, 401 werkt helaas niet bij iPhone, je zult handmatig de toestel hulp moeten doorlopen. Zo te lezen staat je APN niet goed (moet zijn internet.tele2.nl ).

SIM selectie altijd op automatisch houden.

Toestelhulp.tele2.nl

Beste Siebel,

Ik heb internet.tele2.nl al staan bij Mobiele netwerk (alleen bij APN, geen gebruikersnaam en geen wachtwoord) heb de telefoon ook opnieuw gereboot en ik heb alsnog geen netwerk en krijg weer dezelfde foutmelding (Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk PDP-identiteit niet geaccepteerd). Linksboven mijn scherm staat wel gewoon Tele2 NL 3G maar ik kan niet internetten.
Hoi Tamim, 401 werkt helaas niet bij iPhone, je zult handmatig de toestel hulp moeten doorlopen. Zo te lezen staat je APN niet goed (moet zijn internet.tele2.nl ).

SIM selectie altijd op automatisch houden.

Toestelhulp.tele2.nl