beantwoord

Tele2 levert gebruikte telefoons?

• 8 november 2019
  • 7 reacties
  • 268 x bekeken

Hallo iedereen,

Een tijdje geleden heb ik via een ander bedrijf de nieuwste IPhone besteld. Toevallig kwam ik erachter dat de nieuwe IPhone opgeladen was. Bij instellingen kon ik namelijk zien dat het laatste oplaadniveau 100% was en er stond dat hij 26 september voor het laatst opgeladen was (terwijl ik hem 19 oktober pas had ontvangen). Heb toen contact gehad met Apple en zei gaven aan dat iemand hem uit de verpakking gehaald heeft, heeft opgeladen en dus is gebruikt. Het bedrijf ontkende dit, maar toch heb ik ervoor gekozen om de telefoon terug te sturen aangezien ik het niet vertrouwde. Ik heb de IPhone nu via tele2 besteld (deze komt morgen binnen)….

Maar… mijn zusje heeft hem al vandaag binnen gekregen via Tele2. Ook zij heeft hetzelfde probleem! Ze heeft hem vandaag ontvangen, maar er staat dat hij 24 oktober is opgeladen (laatste oplaadniveau 100%). Apple geeft aan dat zij telefoons niet opladen en dat geleverde telefoons nooit 100% opgeladen zijn. Heb tele2 gebeld, maar zij weten het ook niet. Een medewerker gaf aan dat het bezorgbedrijf Reviva dit gedaan kan hebben. Ik vind het erg raar dat een bezorgbedrijf pakketjes opent en vervolgens deze producten gaat opladen? Het blijft een raar verhaal!

Morgen komt dus mijn telefoon en ik denk dat ook deze weer opgeladen is. 

Iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door eric 8 november 2019, 20:17

Lijkt me wel heel apart dat iemand daar al die toestellen gaat laden. Zo is zo is de voorraad heel klein. Eigenlijk alles wat Apple al levert gaat direct door naar klanten. Die zitten er meestal al weken op te wachten. Ik vermoed dat de reactie van apple wel heel kort door de bocht is. Als het toestel er verder goed uitziet is er geen probleem. Het heeft na de fabriek maar weinig opslag/magazijn gezien....

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Lijkt me wel heel apart dat iemand daar al die toestellen gaat laden. Zo is zo is de voorraad heel klein. Eigenlijk alles wat Apple al levert gaat direct door naar klanten. Die zitten er meestal al weken op te wachten. Ik vermoed dat de reactie van apple wel heel kort door de bocht is. Als het toestel er verder goed uitziet is er geen probleem. Het heeft na de fabriek maar weinig opslag/magazijn gezien....

Mij lijkt het ook apart, maar toch is het zo. Er staat dat het toestel een maand geleden is opgeladen en dat het laatste oplaadniveau 100% was. Een nieuwe telefoon is nooit 100% vol. Dus er is degelijk wel iets mee gedaan.

Daarbij gaat het van apple? naar reviva en dan wordt het bezorgd.

Reputatie 7
Badge +4

Reviva is ingeruild voor een andere koeriers dienst. 

Reputatie 7
Badge +1

Apple geeft aan dat zij telefoons niet opladen? Ik heb nog nooit een iPhone uit een doos gehaald waarvan de accu leeg was. Ik vermoed dat ze wel degelijk een (snel)laad actie doen, zodat klanten de telefoon kunnen aanzetten en niet eerst van nul af aan hoeven te laden. 

Reputatie 6
Badge +1

Ik heb nooit een apple gehad, maar ook nog nooit een niet opgeladen telefoon gekregen. Over ca twintig telefoons in twintig jaar altijd tussen 70% en 100% lading. Een lege accu is slecht. Ze worden naar normaal altijd getest. 

Reputatie 7
Badge +2

70% tot 100% is ook erg slecht, idealiter zou je een Li-Ion accu met 30 a 50% accu ~ bewaren (afhankelijk van temperatuur, duur en andere factoren)

Ik weet dat Huawei een Google toestellen leveren met minimale tot geen nutbare accu lading, en ik weet van een vriend die de iPhone 11 gekocht heeft dat zijn toestel ook geen accu had. Dit wss te maken met strengere regels over transport van accu's in vliegtuigen. 

Maar bij de klantenservice van apple werken ook maar mensen die niks alles weten, en die getraind zijn om alle schuld naar een derde te schuiven. Als je iPhone geseald was, is die waarschijnlijk gewoon nieuw. Waarom de lading? Geen idee.

Dat kan hoor (gebruikte telefoons) is wel vaker voor(bij)gekomen hier.

Reageer