Tele2 klantenservice houd mij aan het lijntje

• 9 januari 2017
  • 21 reacties
  • 716 x bekeken

Is er een medewerker van Tele2 op het forum die mijn probleem kan oppakken? Ik ben radeloos. Ik wordt namelijk al 4 maanden aan het lijntje gehouden door de klantenservice. Een oplossing wordt er niet geboden.

Al 4 maanden ben ik bezig (zie gegevens systeem) met het feit dat als ik bel telkens een buitenlandsnummer zichtbaar is op de telefoon van de ontvanger. Dit leid tot niet opnemen van klanten en of vrienden familie. Mijn abbonement is dus al 3 maanden vrij nutteloos. Dit is in Augustus al gemeld en printscreens gemailt.
Nu blijkt dat deze klacht pas 6 december aangevraagt is door collegas tele2 en nog steeds niet bij de juiste afdeling in behandeling is en nog in de filterbox ligt. Wat hebben we de afgelopen 2 weken dan lopen doen;Slapen? laat staan de afgelopen 3 maanden is dit totaal niet serieus genomen. Tele 2 heeft een termijn van 15 werkdagen waarin een storing of klacht opgelost moet worden. Vandaag 13 december 116 minuten aan de telefoon gehangen met tele2 en telkens wordt er opgehangen. Blijkbaar ben ik een vervelende klant en weten zij niet hoe dit probleem en storing aangepakt moet worden. Niemand heeft dus een antwoord of oplossing hierop. Ook wordt telkens mijn klacht tot vergoeding afgewezen omdat wordt aangegeven dat deze in behandeling is. Wat dus niet zo is; blijkt. Ik ben nu al 105 euro aan beltegoed kwijt. Afgelopen week heb ik 120 nummers gebelt waarvan er maar een handjevol opnemen en dat zijn bekenden die van deze probleem afweten en mijn buitenlandse tele2nummer onder mijn naam hebben opgeslagen. Ik ben een rugpatient en sta op de wachtlijst om geopereerd te worden. Zelfs de huisarts en ziekenhuis nemen niet op als ik bel en indien ik bel me het nummer van mijn vrouw dan wordt er wel opgenomen.
Met onmiddelijke ingang dat hier een oplossing voor komt en niet een telkens een toezegging doen die leid tot niets. En dat alle kosten worden vergoed worden. Dan heb ik het over de maandkosten en kosten van de aangeschafte beltegoed. Dat is het minste wat u kunt doen

Op 15 december werd mij belooft dat Cristina Hoofd van de afdeling klantenservice mijn probleem zou oppakken. IK ben geen enkele keer gebelt door mevrouw.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik heb het echt gehad. Ben al zo lang klant en dit is nu totaal een reden om mijn abbonement niet te verlengen zodra deze eindigd.

mvg
Een zeer gefrustreerde klant

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Hallo ikjij, wat een interessant en vreemd probleem!
Het lijkt me ook -enorm- vervelend.

Het klinkt alsof dit probleem recent is als je al jaren bij Tele2 bent.
Als ik het goed lees, heb je dit probleem als je naar zowel vaste als mobiele nummers belt. Klopt dat?

Een aantal oudere telefoons (ik noem de Iphone even bij naam, als voorbeeld) hebben de mogelijkheid een ander telefoon nummer mee te sturen, als je belt. Dat is een instelling.
De makkelijkste manier dat te testen, is om je simkaart in een ander telefoon toestel te stoppen en dan te bellen.
... of is dat al gebeurt?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi ikjij,

Het lijkt me inderdaad goed om de suggestie van dehoed even te proberen, want misschien is het "gewoon" een instelling in je telefoon. Heb je toevallig een iPhone?
Ik hoor graag of je hetzelfde ervaart met jouw simkaart in een ander toestel.

@dehoed: bedankt voor het meedenken!

Groetjes Tom
Nee werkt ook niet. Inmiddels heb ik een nieuwe simkaart gekregen, een nieuwe nummer, tig keren met een medewerker instellingen aangepast, een nieuwe iPhone gekocht, de telefoon bij Apple laten nakijken en bij de mediamarkt. Beiden geven aan dat het probleem duidelijk bij Tele2 moet afkomen. En als ik het abbonement simkaart van mijn vrouw in mijn telefoon steek dan heb ik dit orobleem niet.

Tele2 weet gewoonweg niet hoe dit op te lossen. Ik heb voorgesteld deze abbonement stop te zetten en mij een geheel nieuw abbonement aan te bieden. Maar hier krijg ik dus geen antwoord op. Mijn nummer privé instellen werkt niet want dan neemt niemand op en al helemaal niet als men een nummer met +64 ziet verschijnen met nieuw zeeland eronder. Terwijl het gewoon een nummer van tele 2 is.
Ik moet er ook nog bij vermelden dat dit door de hoofd van de afdeling klantenservice Christina doorgezet is naar de techneuten van Tele2 maar dat zij het dossier gesloten hebben. Dus niet hebben kunnen oplossen. Ook wordt mijn inmiddels opgelopen beltegoed van 150 euro ook niet vergoed omdat telkens aangegeven wordt dat deze vergoeding niet behandelt kan worden zolang de klacht niet opgelost is. Vind Tele2 hier zeer nalatig in en wacht tot einde van de maand tot Tele2 met een oplossing komt. Anders zet ik mijn rechtsbijstand erop.

Tom van Tele2: kan jij nog enigszins dit aankaarten?
Reputatie 4
Badge +3
Ik zal het nog eens met een wat meer technisch onderlegde collega bespreken, maar zoiets heb ik in 3 jaar telecom in ieder geval nog niet gezien. Wat betreft die vergoeding, die kan je inderdaad pas indienen zodra het probleem is opgelost, omdat op dat moment pas duidelijk is wat jouw totale kosten waren.

Je hoort van me.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Youssef,

Ik heb het nog niet kunnen verklaren, maar ik zie dat er via de klantenservice vandaag is geprobeerd om contact met je op te nemen. Zou je ze willen terugbellen op 020-754 4444?

Groetjes Tom
Ja is gedaan maar dat heeft te maken met een factuur van oktober die in dezelfde maand al betaald is en die volgens jullie niet betaald is. Ik heb maar weer met tegenzin een kopie van de betaling gemailt. Dus voor bovenstaande probleem ben ik niet teruggebeld.

Zou het geen mooie oplossing zijn om mijn contact te ontbinden? Ik heb inmiddels een ander abbonement afgesloten bij Vodafone.
Reputatie 4
Badge +3
We kunnen pas je contract laten ontbinden als we alles hebben gedaan om dit op te lossen. We zouden graag op maandag je nummer overzetten op een nieuwe simkaart, zodat wij hier wat kunnen testen. Als wij het probleem niet kunnen reproduceren, krijg je die simkaart per koerier toegestuurd. Als wij hetzelfde probleem ondervinden, ontbinden we je contract. Akkoord?
Dit hebben jullie al gedaan. Ik heb toen nadat dit is getest het sim kaart teruggekregen. De medewerker klanten service gaf ook aan dat alles inmiddels is gedaan hieraan om proberen dit op te lossen bij de technische afdeling. Telkens wordt de ticket naar de afdeling afgesloten zonder resultaat. Ik neem tevens het gesprek op voor telkens dus u mag het terugluisteren. Ik doe dit voor dossieropbouw.

Ik wil gewoon mijn contract laten ontbinden wegens wanprestatie en in gebreke stelling (artikel 6:265 van het Burgerlijk Wetboek). De schriftelijke stukken liggen klaar en ik ben rechtsbijstand verzekerd. Dus laten we dit op een nette manier oplossen; anders ben ik genoodzaakt de rechter dmv een kort geding het contract te laten ontbinden. Namens mijn advocaat sta ik zeer sterk.

Ik moet u tevens melden dat tros radar meekijkt met dit dossier en alle anderen klachten. Hier heb ik en vele anderen inmiddels contact over gehad met de redactie. Dus laat gewoon aan de buitenwereld zien dat jullie het beste voor hebben met de klant en ontbind mijn contract per maandag as. Graag dit schriftelijk bevestigen.

En een correctie van factuur NL1609249242 die in oktober betaald is (hiervan is een printscreen gemailt) en terugstorten van 28,00 euro aansluitkosten die beloofd is.
Reputatie 7
Badge +4
Het klinkt bijna ongeloofwaardig dat er zomaar een willekeurig nummer wordt meegestuurd. Het lijkt me een goed aanbod van Tom om dit even te verifieren voordat een contract ontbonden wordt. Nu is het jouw woord tegen Tele2.
Dit aanbod heeft zich al voorgedaan en niks opgeleverd. Ik heb een Vodafone abbonement afgesloten en hier heb ik geen problemen mee.

Het is niet mijn woord tegen dat van tele2 want ik heb alles zwart op wit staan. Bij elke telefonisch contact met de klantenservice vroeg ik om een samenvatting die mij per mail is toegezonden. Evenals alle printscreens van mijn nummer. Na 5 maanden geen oplossing vind ik het goed geweest
Reputatie 7
Badge +4
Dat er zomaar een willekeurig? Buitenlands nummer bij de ontvanger verschijnt blijft ongeloofwaardig. Je hebt printscreens, maar wie zegt dat die genomen zijn toen jij met jouw Tele2 simkaart naar die andere nummers belde toen je die printscreens maken. Omdat dit zo raar is mag je, ondanks dat het volgens jou al zo lange tijd loopt, toch de leverancier dit zelf laten testen. Zo kunnen ze het zelf vaststellen of ontkrachten. Dat jij al een ander abonnement hebt afgesloten maakt het des te ongeloofwaardiger dat je een oplossing wilde, klinkt meer dat je gewoon zonder opzegkosten onder je abonnement uit wilt.
Reputatie 5
Badge +2
@Eric +1

@Ikjij

Op deze manier ontneem je in principe de hoogste technische dienst van Tele2 ook de kans om een eventueel unieke case te onderzoeken. Het feit dat Tele2 een onderzoek speciaal voor jouw case wil opstarten zegt al redelijk veel. Mijn advies is dan ook om gewoon mee te werken. Dit spaart je enorm veel moeite. Als je toch al een ander abonnement hebt.. Wat maakt het dan nog uit?
Reputatie 6
Badge +1
Dit aanbod heeft zich al voorgedaan en niks opgeleverd. Ik heb een Vodafone abbonement afgesloten en hier heb ik geen problemen mee.

Het is niet mijn woord tegen dat van tele2 want ik heb alles zwart op wit staan. Bij elke telefonisch contact met de klantenservice vroeg ik om een samenvatting die mij per mail is toegezonden. Evenals alle printscreens van mijn nummer. Na 5 maanden geen oplossing vind ik het goed geweest

Kan ik me goed voorstellen, wat een gedoe. Het houd een keer op.
ERIC: De hoogste technische dienst heeft dit al opgepakt vastgesteld en mij na onderzoek een nieuw kaartje opgestuurd. Hiervoor is zelfs het nummer gewijzigt. Je loopt mee te praten terwijl je de hele voorgeschiedenis van 5 maanden niet weet. We hebben letterlijk alles geprobeerd. Na 5 maanden is voor mij de maat vol en heb ik wettelijk het recht dit contract wegens wanprestatie en in gebreke stelling te verbreken..

Bovendien heb ik bewijs dmv een filmpjes waarin ik dus naar een ander toestel bel. En Tele2 heeft alle printscreens. Tevens wordt dit ook bevestigt door Tele2 zelf per email schriftelijk en dat zij geen oplossing hebben op korte termijn.Dus om maar gelijk iemand te beschuldigen van niet meewerken.
Dus wie dit ongeloofwaardig vind of negatief zijn beklaag wil doen; ga dat ergens anders doen. Hiermee help je mij niet mee
@ikjij

Gewoon niet meer reageren in dit topic maar het voorstel van Tom gewoon aan nemen. Hij werkt bij Tele2 en kan je het best helpen, de andere forumleden zijn gewoon medeklanten. Laat Tele 2 dit voor je uitzoeken!!!!!
Hoi Karin

Klopt. Maar nogmaals dit is al uitgezocht.

Groet
Reputatie 7
Badge +4
Blijkbaar niet omdat Tele2 dat voorstel doet. Je meldt je hier op het forum en als Moderator Tom het wil oppakken dan wil je dat niet. Geloof me, we hebben hier al meer staaltjes van goede klantenservice gezien omdat de moderators dicht bij het vuur van het hoofdkantoor zitten.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Youssef,

Ik was er gisteren niet, dus vandaar mijn late reactie in dit topic.
De technische afdeling heeft in een eerder stadium inderdaad aangegeven dit probleem niet op te kunnen lossen, maar ik en een collega wilden toch graag nog kijken wat er mogelijk was om dit op te lossen. Helaas wil je hier niet aan meewerken, dus ik heb nu een verzoek ingediend om je abonnement te laten ontbinden. Ik wil wel benadrukken dat dit slechts een verzoek is, de beslissing om het contract te ontbinden wordt niet door mij genomen. Over eventuele vergoedingen kan ik ook geen uitspraken doen.
Reputatie 4
Badge +3
Aangezien je niet meer hebt gereageerd op mijn privébericht, ga ik ervan uit dat ik het topic kan sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.