beantwoord

Tele2 heraansluitkosten

Onlangs ben ik overgegaan naar een andere provider na mijn contractsperiode bij Tele2.
Tot mijn niet lichte verbazing zie ik in de laatste factuur een bedrag van EUR 28 heraansluitingskosten.

Ik ga uit dat dit "abusievelijk" in rekening is gebracht, graag bevestiging en correctie hiervan.

C. Jonker
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 21 mei 2016, 14:22

C.Jonker,

Ik heb het even voor je nagekeken en zie dat je van 19-01-2016 tot 03-03-2016 afgesloten bent geweest. Bij het opnieuw in dienst stellen van de aansluiting worden er heractivatiekosten berekend, wat dus op de factuur van 1 april in rekening is gebracht.

We hebben je hier ook tijdig van op de hoogte gebracht:
Beste klant, de afschrijving van factuur NL1506390670 van €52 is mislukt. Betaal via iDEAL: https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/home.html#/mijn-facturen/all en voorkom dat je wordt afgesloten. We houden contact, Tele2
2016-01-05 09:59:22

De factuur waarop de heractivatiekosten in rekening zijn gebracht is op het moment nog niet voldaan. Ik raad je aan deze z.s.m. te voldoen om extra kosten te voorkomen.

Ik vertrouw erop je bij deze voldoende geïnformeerd te hebben.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Badge +4
Hoi jjtele2,

Bedankt voor je vraag en welkom op ons forum!

Ik kan zo niet oordelen of deze kosten terecht zijn of niet. Mocht je het idee hebben dat een factuur niet klopt kan je dat altijd hier kenbaar maken.

Groetjes Maurice
Maurice,

Kan je dit door doorsturen aan iemand die dat wel kan beoordelen.

Een vergoeding aanvragen is niet de juiste weg voor een onterechte factuur.
Dit bedrag dient door Tele2 gecrediteerd te worden.

C. Jonker
Badge +4
Maurice,

Kan je dit door doorsturen aan iemand die dat wel kan beoordelen.

Een vergoeding aanvragen is niet de juiste weg voor een onterechte factuur.
Dit bedrag dient door Tele2 gecrediteerd te worden.

C. Jonker

Dit is wel het proces, als je dus wilt dat er naar je factuur wordt gekeken raad ik je aan mijn vorige tip op te volgen.
Maurice,

Ronduit frustrerende gang van zaken weer.
Tele2 brengt lukraak zaken in rekening en laat het aan de klant dit te corrigeren.
Hiermee leg je de last bij de klant i.p.v. zelf verantwoordelijkheid te nemen.

Het zou effectiever zijn je klanten serieus te nemen, zo houd je klanten vast om maar niet te spreken over het effect op je imago als telecomprovider.

N.B.
Ik ga er vanuit dat incassering van dit bedrag niet gebeurd!

C. Jonker
Maurice,

Ik ontving dit op het formulier wat ik heb ingevuld:
===============================
Beste klant,

Ik heb je aanvraag voor een vergoeding in behandeling genomen en wil je hierbij graag informeren over de uitkomst.

Na alles te hebben nagekeken, moet ik je helaas vertellen dat we je aanvraag hebben afgewezen.

De reden hiervoor is dat je betaling te laat is binnen gekomen. Het systeem heeft je daardoor afgesloten. Voor toekomstige facturen adviseer ik je de betaling ruim op tijd te voldoen.

We houden contact,
Klantenservice Tele2
=========================================

Hoe moet ik hierop reageren?
Het is afkomstig van een noreply adres en er is ook geen ticket geopend waar ik op kan reageren.

M.b.t. de reactie zou ik graag willen weten welke factuur te laat betaald zou zijn en wanneer er vervolgens sprake is geweest van heraansluiting.

C. Jonker
Badge +4
C.Jonker,

Ik heb het even voor je nagekeken en zie dat je van 19-01-2016 tot 03-03-2016 afgesloten bent geweest. Bij het opnieuw in dienst stellen van de aansluiting worden er heractivatiekosten berekend, wat dus op de factuur van 1 april in rekening is gebracht.

We hebben je hier ook tijdig van op de hoogte gebracht:
Beste klant, de afschrijving van factuur NL1506390670 van €52 is mislukt. Betaal via iDEAL: https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/home.html#/mijn-facturen/all en voorkom dat je wordt afgesloten. We houden contact, Tele2
2016-01-05 09:59:22

De factuur waarop de heractivatiekosten in rekening zijn gebracht is op het moment nog niet voldaan. Ik raad je aan deze z.s.m. te voldoen om extra kosten te voorkomen.

Ik vertrouw erop je bij deze voldoende geïnformeerd te hebben.

Groetjes Maurice
Dit zijn dus heraansluitkosten van bijna 3 maanden geleden die nog even in rekening worden gebracht in een factuur nu ik weg ben bij jullie?
Reputatie 1
Badge
Beste jjtele2,
Spijtig maar de kosten die voor heraansluiting zijn deze blijven bestaan ongeacht of je weg bent bij Tele2. Alleen is ht niet netjes van Tele2 om nu ermee te komen. Als je betaald dan is er verder niks meer aan de hand...... succes
Ik heb het idee dat je een reden hebt gezocht voor die kosten.
Kan je de onderbouwing/specificatie voor die EUR 28 sturen?
Waarom wordt dit niet gespecificeerd op de factuur?

Waarom gaat dit allemaal zo knullig?
Badge +4
Als je een onderbouwing wilt verwijs ik naar de algemene voorwaarden. Je kunt niet ontkennen dat je afgesloten bent geweest wegens het te laat betalen van een factuur. Wanneer je weer aangesloten wordt komen hier heractivatiekosten bij.
Ik ontken niet dat het nummer afgesloten is geweest.

Mijn punt is dat ik geen toelichting van deze in rekening gebrachte kosten heb. Als jij dit wel hebt zou ik dit graag zien

Als dat de reden voor die kosten is vind ik het storend dat dit 3 maanden later bij vertrek nog even in rekening wordt gebracht.

Nog storender vind ik de waardeloze bereikbaarheid en inefficiente communicatie ook in deze thread. Telecomorganisaties spelen nog steeds verstoppertje. Neem je klanten serieus en krijgt het direct terug in klantloyaliteit.
Badge +4
Ik kan me voorstellen dat je baalt van de extra kosten. Dit had voorkomen kunnen worden door de factuur op tijd te voldoen. Op onze website staat wat er gebeurt als je wordt afgesloten. In de algemene voorwaarden word je voor de actuele tarieven o.a. verwezen naar de website. De betaling van de factuur blijft je eigen verantwoordelijkheid jjtele2, doe je dat niet dien je de gevolgen hiervan te accepteren.

Er zijn meerdere manieren om contact met ons te zoeken, deze staan ook op de site. Het ene kanaal is sneller dan de andere, zo is in de regel een beller bijvoorbeeld sneller. Welke je uiteindelijk kiest mag je zelf bepalen. Natuurlijk mag je hier iets van vinden, gelukkig leven we in een land waarin we allemaal onze mening mogen hebben en hoeven we het niet met elkaar eens te zijn. Helaas kan ik je niet verder helpen.
Je negeert steeds mijn vraag.
Ik zoek een toelichting van die kosten anders dan jouw interpretatie.
Badge +4
Nee, het antwoord staat je niet aan. Sorry ik kan daar geen verandering in aanbrengen.
Je begrijpt me niet.
Ik wil een schriftelijke specificatie dat die kosten de heraansluiting van maart betreft.
Dat staat toch ergens gespecificeerd/toelicht/opgeschreven, dat ontving ik graag van je.
Dat is dus de factuur waar je uit citeert in je startpost. Ik hoop voor je dat je maar 1 afsluiting/heraansluiting hebt gehad, dus dan weet je ook welke heraansluiting dit betreft.
Nogmaals, daar staat alleen maar heraansluitkosten op.
Waarom wordt dit niet netjes gespecificeerd, dus met een datum erbij?
Reputatie 7
Badge +4
Dat wordt niet gedaan. Je hebt heraansluitings kosten gemaakt. Dat gebeurt niet te vaak hoop ik voor je. Laatste advies, betaal voor de afloop van de laatste betaal datum, het feit dat er geen heel verhaal op de factuur staat maakt geen indruk via een incasso bureau. Je bent ingelicht over de afsluiting blijkt uit de info die Maurice hier al liet zien en dan betaal je daarna heraansluitings kosten. Simpel toch?
OK, dat is duidelijk, kosten worden niet gespecificeerd.

Vervelend die nonchalance, ook in de communicatie.
Dat was eens Tele2 en niet weer.