Tele2 Geen roaming in NY met AT&T en T-Mobile

• 21 mei 2016
  • 8 reacties
  • 569 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Ik was vorige week in New York, en kon op JFK helemaal niets met mijn mobiel. Zowel AT&T als T-Mobile netwerken waren beschikbaar, maar de telefoon meldde dat er geen verbinding mogelijk was. Bellen en SMSen was dus niet mogelijk, en ook het sturen van de USA100 sms voor het activeren van internet ging dus niet. Is het een bekend probleem dat Tele2 geen roaming toestaat met AT&T en T-mobile? Dat zijn toch de 2 meestverbreide netwerken en de US, dus als die niet werken is roaming in de US maar heel beperkt bruikbaar. Uiteindelijk heb ik ter plaatse een tmobile sim gekocht om toch een werkende telefoon te hebben.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi wfk1,

Bedankt voor je vraag. Vervelend dat je daar geen gebruik kon maken van je toestel!

Hoelang ben je al klant bij ons? Heb je ook het volgende geprobeerd?
Wanneer je een Android toestel hebt, zoek dan tussen de apps het Tele2 Menu, of de SIM toolbox op (afbeelding van SIM met tandwieltje) en kies instelling automatisch, of buitenland en dan automatisch. Eventueel tussendoor opnieuw opstarten. Bij iPhone vind je dit onder instellingen, en sim apps.

Groet, Trinh
Hallo Trinh,

Ik heb sinds ruim een maand een abonnement van jullie om te kijken hoe het me bevalt. Binnen Nederland werkt alles boven verwachting, maar ik hoop dat mijn ervaring in New York inderdaad een kwestie is geweest van een onjuiste instelling. De volgende keer dat ik ergens in het buitenland ben zal ik kijken of beter gaat nu ik dit expliciet in het Tele2 Menu heb aangepast. Het is me helaas volkomen onduidelijk wat deze instelling nu eigenlijk precies betekent/doet. Waarom is dit niet ergens duidelijk gedocumenteerd?

Wfk
Reputatie 7
Badge +4
Als je nog geen 2 facturen hebt betaald EN je hebt een nieuw abonnement met een nieuw nummer, dan heeft Tele2 een roaming blokkade. Die gaat ervan af zodra je twee facturen hebt betaald. Bij verlenging of nieuw abonnement met nummer portering vanaf een andere provider zit de blokkade er niet op.
Ik heb zelf goede ervaringen met de netwerken in de USA. Ook omdat de roaming bundels betaalbaar zijn. Ga er zeer binnenkort weer heen. (niet NY)
Aha, dat wist ik dus niet, want dat staat bij mijn weten nergens duidelijk vermeld.
De 2e factuur is net binnengekomen, en was tijdens de NY trip dus nog niet betaald...

Kunnen jullie dit ergens heel duidelijk documenteren zodat men zich hier van bewust is als men een nieuw abonnement afsluit? Ik had dus op proef een abonnement bij jullie genomen om te kijken hoe het werkt, en nu blijkt dat het dus nutteloos was om te zien hoe jullie in het buitenland werken, want dat was sowieso helemaal geblokkeerd.

Ik vroeg me ook al af wat de relevantie was van de vraag hoe lang ik al klant ben... Dat is nu dus duidelijk.

Graag betere informatie naar nieuwe klanten zodat men niet voor dit soort vervelende verrassingen komt te staan.

Wfk
Reputatie 7
Badge +4
Tja, ze hebben dat in de fair use policy staan. Maar is niet echt duidelijk hoor.. In ieder geval was het dus geen technisch probleem.
Ze hebben tegenwoordig best goede roaming tarieven. In Europa zijn ze zelfs 50% goedkoper dan KPN. (1 GB databundel voor 10 euro welke 1 maand geldig is, bij KPN 500 MB voor 10 euro..)

Maar goed, dat kun je dan bij je volgende trip gebruiken.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi wfk,

Wat eric zegt klopt.
We zijn nu bezig hoe we het beleid kunnen verbeteren, dus nemen we graag alle feedback mee!

Mocht je nog andere vragen hebben maak dan even een nieuw topic aan.
Ik ga je topic sluiten wanneer ik niks meer van je hoor.
Groet, Trinh
Ja, ik zou als ik Tele2 was ook het beleid en de info over roaming blokkade verbeteren. Zeggen is één,. maar gaan jullie het ook doen. Ik gok,....het duurt heeeeeeel lang.
Reputatie 5
Badge +3
Ik ben het daar ook mee eens, dat zou een hoop onduidelijkheid voorkomen. We zullen het zien. Bedankt voor je feedback! Ik ga het topic sluiten wanneer je geen andere vragen meer hebt.
Groet, Trinh