beantwoord

Tele2 Geen data meer sinds verlenging


Ongeveer 2 maanden geleden heb ik mijn contract verlengd i.c.m. een Iphone 6.
Sindsdien heb ik geen mobiele data meer. Bij tele2 is er blijkbaar niemand die mij serieus kan helpen. Elke keer krijg je weer iemand anders aan de lijn en kan je steeds weer hetzelfde verhaal gaan vertellen. Het enige dat ze kunnen zien is dat er ergens iets open blijft staan waardoor er geen nieuwe simkaart aangevraagd kan worden, maar vervolgens wordt er alleen maar weer een notitie toegevoegd dat ik heb gebeld. Na 2 maanden mag het probleem toch eindelijk wel een keer opgelost zijn? Ben ik nou de enige met deze zeer slechte ervaring met Tele2? En waarom moet ik al mijn bel-minuten opofferen aan het bellen met Tele2? Ik vind het echt schandalig hoe hier mee om wordt gegaan.

icon Beste antwoord door Ciana van Tele2 25 november 2015, 15:40

Hey Eric!

Ik vind het ontzettend jammer dat je zoveel energie kwijt bent aan deze - veel te lang lopende - issue. Mijn verontschuldigingen daarvoor.

Ik ben weer in jouw case gedoken en zie dat jouw kortingen niet zijn toegepast. Voorheen kreeg je €6,- korting op je bel/SMS minuten en €3,50 korting op jouw mobiele internet. Ik zie in de notities staan dat wij akkoord gaan met jouw aanvraag ondanks dat de 24 maanden van het contract waren verlopen. Je krijgt daarom over de periode van 9-10-2015 tot 22-11-2015 jouw korting terug van €13,59. Als het goed is, heb je daar ook een mailtje over ontvangen.

Daarnaast is er een vergoeding toegekend van €52,50 voor jouw internetloze maanden. Deze vergoeding is op 5 november 2015 in het systeem geplaatst en jouw factuur is op 9 september 2015 opgesteld. Doordat er slechts 2 werkdagen tussen zaten, was het te kort dag om het mee te nemen met jouw laatste factuur. Is het zo iets duidelijker?

Heb je de bedragen al van ons ontvangen? Zo nee, dan zullen de worden verrekend met jouw nieuwe factuur.

Groetjes - en nogmaals SUPER sorry voor al het ongemak 😞 -

Ciana

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hoi Eric,

Wat jammer dat jouw verlenging niet soepel is verlopen. Twee maanden is inderdaad een lange tijd om zonder mobiele data te zitten. :S Zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer op te sturen via een privébericht? Ik neem graag een kijkje achter de schermen voor je!

Groetjes, Ciana
Reputatie 2
Badge +2
Hi Eric,

Bedankt voor het doorsturen van jouw gegevens!

Ik zie dat er op 1-10-2015 een melding is gemaakt dat jij geen gebruik meer kan maken van 3G sinds de komst van 4G. Zoals je al weet, kan jouw aanvraag op dit moment niet kan worden voltooid. Het klopt dat de aanvraag nog 'open' staat, waardoor we geen nieuwe aanvraag kunnen indienen voor een nieuwe simkaart. Mijn collega heeft daarom op 1-9-2015 een verzoek ingediend zodat dit z.s.m. kan worden opgepakt!

Ik kan me voorstellen hoe vervelend dit is. Om deze reden heb ik ons vergoedingsformulier voor jou opgezocht zodat je een aanvraag kan indienen. Je hebt immers geen gebruik kunnen maken van de diensten waar je voor hebt betaald. Ik wil je wel aanraden om het formulier pas in te dienen op het moment dat de crisis is verholpen. De kans bestaat namelijk dat het verzoek tussentijds wordt afgewezen omdat de case nog niet is opgelost.

Verder vroeg je of het mogelijk is om de APN gegevens voor de iPhone 6 handmatig in te vullen. Ik durf daar eerlijk gezegd geen antwoord op te geven, omdat ik niet zo bekend ben met Apple producten. Wellicht dat de andere forumgebruikers je daarbij kunnen helpen! Ik heb wel onze toestelhulp voor jou opgezocht. Hier staat niet in hoe je handmatig deze gegevens kan aanpassen, maar het biedt wel de mogelijkheid om te controleren of alles juist staat ingesteld.

Het spijt me dat ik momenteel niet meer voor je kan betekenen. Wil je mij op de hoogte houden van jouw situatie? Ik help graag daar waar ik kan.

Groetjes, Ciana
Ciana van Tele2 schreef:

Hi Eric,

Bedankt voor het doorsturen van jouw gegevens!

Ik zie dat er op 1-10-2015 een melding is gemaakt dat jij geen gebruik meer kan maken van 3G sinds de komst van 4G. Zoals je al weet, kan jouw aanvraag op dit moment niet kan worden voltooid. Het klopt dat de aanvraag nog 'open' staat, waardoor we geen nieuwe aanvraag kunnen indienen voor een nieuwe simkaart. Mijn collega heeft daarom op 1-19-2015 een verzoek ingediend zodat dit z.s.m. kan worden opgepakt!

Ik kan me voorstellen hoe vervelend dit is. Om deze reden heb ik ons vergoedingsformulier voor jou opgezocht zodat je een aanvraag kan indienen. Je hebt immers geen gebruik kunnen maken van de diensten waar je voor hebt betaald. Ik wil je wel aanraden om het formulier pas in te dienen op het moment dat de crisis is verholpen. De kans bestaat namelijk dat het verzoek tussentijds wordt afgewezen omdat de case nog niet is opgelost.

Verder vroeg je of het mogelijk is om de APN gegevens voor de iPhone 6 handmatig in te vullen. Ik durf daar eerlijk gezegd geen antwoord op te geven, omdat ik niet zo bekend ben met Apple producten. Wellicht dat de andere forumgebruikers je daarbij kunnen helpen! Ik heb wel onze toestelhulp voor jou opgezocht. Hier staat niet in hoe je handmatig deze gegevens kan aanpassen, maar het biedt wel de mogelijkheid om te controleren of alles juist staat ingesteld.

Het spijt me dat ik momenteel niet meer voor je kan betekenen. Wil je mij op de hoogte houden van jouw situatie? Ik help graag daar waar ik kan.

Groetjes, Ciana



Beste Ciana,

Bedankt voor je inzet, maar dit is dus precies wat ik bedoel. Ik krijg weer hetzelfde te horen en nu van jou, dat je kan zien dat iets niet goed gaat maar er niets aan kan doen. Welke afdeling moet ik dan hebben die mij precies kan uitleggen wat er aan de hand is en waarom hoor ik helemaal niets van Tele2 over de stand van zaken en moet ik steeds zelf weer bellen? Lijkt mij toch een servicepunt van jullie kant uit.
Ik vind het trouwens ook vreemd dat de melding pas op 1-10-2015 is gemaakt, terwijl ik al vanaf begin september bezig ben met deze klacht bij jullie.
Ik wil je best op de hoogte houden maar ben bang dat ik gezien de gang van zaken tot nu toe weinig te vertellen.
Maar goed toch bedankt voor je reactie.

groet,
Eric
Ciana van Tele2 schreef:

Hi Eric,

Bedankt voor het doorsturen van jouw gegevens!

Ik zie dat er op 1-10-2015 een melding is gemaakt dat jij geen gebruik meer kan maken van 3G sinds de komst van 4G. Zoals je al weet, kan jouw aanvraag op dit moment niet kan worden voltooid. Het klopt dat de aanvraag nog 'open' staat, waardoor we geen nieuwe aanvraag kunnen indienen voor een nieuwe simkaart. Mijn collega heeft daarom op 1-19-2015 een verzoek ingediend zodat dit z.s.m. kan worden opgepakt!

Ik kan me voorstellen hoe vervelend dit is. Om deze reden heb ik ons vergoedingsformulier voor jou opgezocht zodat je een aanvraag kan indienen. Je hebt immers geen gebruik kunnen maken van de diensten waar je voor hebt betaald. Ik wil je wel aanraden om het formulier pas in te dienen op het moment dat de crisis is verholpen. De kans bestaat namelijk dat het verzoek tussentijds wordt afgewezen omdat de case nog niet is opgelost.

Verder vroeg je of het mogelijk is om de APN gegevens voor de iPhone 6 handmatig in te vullen. Ik durf daar eerlijk gezegd geen antwoord op te geven, omdat ik niet zo bekend ben met Apple producten. Wellicht dat de andere forumgebruikers je daarbij kunnen helpen! Ik heb wel onze toestelhulp voor jou opgezocht. Hier staat niet in hoe je handmatig deze gegevens kan aanpassen, maar het biedt wel de mogelijkheid om te controleren of alles juist staat ingesteld.

Het spijt me dat ik momenteel niet meer voor je kan betekenen. Wil je mij op de hoogte houden van jouw situatie? Ik help graag daar waar ik kan.

Groetjes, Ciana



Beste Ciana,
Inmiddels is er nog steeds niets veranderd in deze situatie en zit ik nog steeds zonder mobiele data sinds eind augustus.
Ik heb nu wel geduld genoeg gehad en jullie hebben tijd zat gehad om dit op te lossen. Dat dat nog steeds niet gelukt is in onacceptabel en ik wil het contract laten ontbinden. Graag ik zou ik willen weten hoe dit zo snel mogelijk geregeld kan worden.

groet,

Eric Beijnes
Reputatie 2
Badge +2
Hi Eric!

Je hebt helemaal gelijk, dit duurt veel te lang. Ik heb jouw case overgenomen en doorgezet naar mijn offline collega. Hij zal dit oppakken en zo snel mogelijk voor jou uitzoeken. Zodra ik een terugkoppeling heb, hoor je van mij!

Groetjes, Ciana
Ciana van Tele2 schreef:

Hi Eric!

Je hebt helemaal gelijk, dit duurt veel te lang. Ik heb jouw case overgenomen en doorgezet naar mijn offline collega. Hij zal dit oppakken en zo snel mogelijk voor jou uitzoeken. Zodra ik een terugkoppeling heb, hoor je van mij!

Groetjes, Ciana



Hallo Ciana,

Ik had gehoopt eindelijk een keer klaar te zijn met jullie na ruim 2 maanden geen data te hebben gehad. Nu werkt dat eindelijk weer en zou ik een compensatie krijgen voor 3 maanden geen data op mijn faktuur. Wat schets mijn verbazing??? Ik krijg mijn Faktuur binnen die i.p.v. lager is veel hoger is. Wat is dit voor wanbeleid bij jullie!! Ik ga dit echt niet betalen. Ik zit op dit moment ook al ruim 15 min in de wacht bij de klantenservice van Tele2.
Reputatie 2
Badge +2
Hey Eric!

Ik vind het ontzettend jammer dat je zoveel energie kwijt bent aan deze - veel te lang lopende - issue. Mijn verontschuldigingen daarvoor.

Ik ben weer in jouw case gedoken en zie dat jouw kortingen niet zijn toegepast. Voorheen kreeg je €6,- korting op je bel/SMS minuten en €3,50 korting op jouw mobiele internet. Ik zie in de notities staan dat wij akkoord gaan met jouw aanvraag ondanks dat de 24 maanden van het contract waren verlopen. Je krijgt daarom over de periode van 9-10-2015 tot 22-11-2015 jouw korting terug van €13,59. Als het goed is, heb je daar ook een mailtje over ontvangen.

Daarnaast is er een vergoeding toegekend van €52,50 voor jouw internetloze maanden. Deze vergoeding is op 5 november 2015 in het systeem geplaatst en jouw factuur is op 9 september 2015 opgesteld. Doordat er slechts 2 werkdagen tussen zaten, was het te kort dag om het mee te nemen met jouw laatste factuur. Is het zo iets duidelijker?

Heb je de bedragen al van ons ontvangen? Zo nee, dan zullen de worden verrekend met jouw nieuwe factuur.

Groetjes - en nogmaals SUPER sorry voor al het ongemak 😞 -

Ciana