beantwoord

Tele2 Geen bereik meer

• 12 oktober 2015
  • 15 reacties
  • 367 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 13 reacties
De afgelopen 2,5 jaar een behoorlijk tevreden klant. Ondanks alle negatieve berichten praktisch altijd en overal bereik op het mobiele netwerk. Nooit problemen met spookfacturen of andere gekke dingen echter...sinds ongeveer 3 dagen heb ik in en om mijn eigen woning niet of nauwelijks verbinding. Ook op andere plekken in mijn woonplaats voortdurend geen bereik. Volgens de dekkingskaart zou ik dat toch echt moeten hebben (en dit was voorheen ook het geval). De helpdesk levert niets op behalve het nalopen van alle instellingen die ik natuurlijk zelf ook allemaal al meerdere keren ben nagelopen. begin redelijk wanhopig te worden want totaal onbereikbaar zijn voor 36 euro in de maand kan niet de bedoeling zijn.
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 30 november 2015, 14:43

Hey Bart!

Wat jammer dat deze issue nog steeds loopt. 😞 Ik had graag telefonisch contact met je willen opnemen hierover, maar helaas heb je jouw beschikbaarheid niet aan mij doorgegeven. Geen probleem, ik zie dat mijn collega's nu werken aan jouw case. Ze hebben jou op 26 november een mail gestuurd waarin ze vragen om 3 voorbeelden aan te leveren. Heb je deze voorbeelden al opgestuurd? Ik kan helaas niet in hun e-mail inbox kijken.

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je alsnog jouw abonnementskosten betaald terwijl je er op dit moment geen gebruik van kan maken. Zodra jouw issue is opgelost, kan je het vergoedingsformulier invullen en naar ons opsturen!

Groetjes, Ciana
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hi barf,

Super sorry dat je zo lang op een antwoord hebt moeten wachten! :S Er is iets mis gegaan met het inladen van jouw berichtje waardoor ik deze per ongeluk over het hoofd hebt gezien. :(

Hey, ik zag dat je ook al in een andere topic hebt gereageerd. Daar gaf je aan dat je al contact hebt gehad met de telefonische klantenservice en dat het is doorgezet naar de technische dienst. Heb je daar al een terugkoppeling van ontvangen? Zou je mij een update willen geven van de huidige status? Ik wacht jouw reactie af.

Verlate groetjes, Ciana
Ben benieuwd. Bij mij het gelijke verhaal, alleen tot nu toe geen reactie van de technische dienst.
hoi Ciana,

Ik ben inmiddels na anderhalve week en urenlange gesprekken met de klantenservice geen stap verder gekomen. Mijn melding is al meerdere keren doorgezet naar de technische afdeling. na de eerste melding daar heeft men mij op mijn onbereikbare telefoon een sms gezonden met de boodschap dat de storing in hun ogen verholpen was....vreemd want dat was absoluut niet zo. Inmiddels heb ik een nieuwe sim gehad zonder resultaat. ook dit heb ik gemeld waarna de technische afdeling me kennelijk weer een verzoek per sms gezonden heeft op het niet werkende nummer. Uiteindelijk heb ik alle vragen per mail aan een medewerker klantenservice verzonden die eea weer zou doorzetten. Bleek de volgende dag niet gebeurt. wederom gebeld met de klantenservice...weer een melding bij de technische afdeling. Mijn frustratie is torenhoog. De technische afdeling moet een nummer hebben waarop ik bereikbaar ben aangezien ik dit honderd keer heb doorgegeven. Mijn belkosten naar de klantenservice zijn torenhoog en dan praat ik niet over de letterlijk uren die het me tot nu toe gekost heeft. heb net voor het eerst in mijn leven een concrete klacht ingediend over de wijze van communiceren. Mijn toestel werkt nog steeds niet. Uit deze reactie proef je hoogstwaarschijnlijk mijn frustratie aangezien ik inmiddels alle medewerkers van de klantenservice bij naam ken maar nog nooit iemand heb mogen spreken van de technische dienst. het is nu wachten tot mijn werkgever gaat klagen over de belkosten die ik maak in mijn contact met tele2
Ben benieuwd. Bij mij het gelijke verhaal, alleen tot nu toe geen reactie van de technische dienst.

succes Mario........
Ciana,

Voor jouw beeld....mijn toestelinstellingen kloppen. De simkaart werkt en het probleem is puur ontvangst van tele2. Alleen op mijn werklocatie (utrecht) heb ik keurig 4g ontvangst maar zodra ik de stad uit ga valt alle verbinding doorlopend weg. In mijn eigen woonplaats kan mijn telefoon tele2 niet eens handmatig vinden (wel alle andere providers). Natuurlijk kan het aan het toestel liggen maar ik verwacht gewoon contact op initiatief van tele2 (technische dienst) zonder zelf steeds te moeten bellen en urenlang in de wacht te staan. Als het toestel defect is dan zit daar namelijk garantie op van tele2 en dan kunnen we verder........
Reputatie 2
Badge +2
Hi bartf,

Wauw, wat een verhaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat je op dit moment instaat bent om hele boze berichten te typen. Daarom waardeer ik het des te meer dat je alsnog op een respectievelijke wijze met mij communiceert. Mijn complimenten daarvoor.

Na het lezen van dit verhaal, ga ik jou niet lastigvallen met mijn standaard vragen. Als het een easy fix was, was het uiteraard al opgelost. Zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw NAW, geboortedatum en klantnummer op te sturen via een privébericht? Ik neem graag een kijkje achter de schermen om te achterhalen waar het mis gaat.

Groetjes, Ciana
Reputatie 2
Badge +2
Hey bartf,

Ik zie dat je inderdaad vanmorgen telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Ze hebben jouw voorbeelden verzameld en aangegeven dat de case al geruime tijd loopt. Op dit moment kan ik helaas niet meer doen of zeggen, omdat ze het onderzoek nog moeten uitvoeren. Ik vrees dat we daarom even geduld moeten hebben totdat we een terugkoppeling krijgen. Ik zie dat je een verzoek hebt ingediend voor telefonisch contact. Zou je mij op de hoogte willen houden over jouw case? Wanneer ze bellen (of wanneer dit niet gebeurt)?

Het spijt me dat ik nu niet meer voor je kan doen.

Groetjes, Ciana
Ik ga je zeker op de hoogte houden!
Ciana het is ongelofelijk maar wederom nog steeds geen stap verder maar wel weer tijden met de klantenservice aan de telefoon gehangen. Ik heb werkelijk nog nooit van mijn leven zo'n ontzettend slechte dienstverlening meegemaakt. Nu word er beweerd dat men mij sms'jes gestuurd heeft op een verkeerd telefoonnummer. Geen idee hoe vaak ik een juist contactnummer heb doorgegeven maar dat is iig meerdere malen. Mijn vertrouwen in welke oplossing dan ook is nu echt volkomen weg na drie weken zonder telefoonverbinding. Op dit moment heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit in zee gegaan ben met tele2
Reputatie 2
Badge +2
Hi bartf,

Jeetje, wat een gedoe weer! Ik had zo gehoopt dat het inmiddels voor jou was opgelost. Ik zie dat je een paar dagen geleden telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Jouw aanvraag is doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Ik ga de aanvraag in de gaten houden. Als de case niet op tijd wordt opgepakt, zorg ik dat je door ons wordt teruggebeld. Dit is natuurlijk niet leuk meer. Zou je alvast jouw beschikbaarheid tussen kantoortijden willen doorgeven voor de komende (en volgende) week?

Groetjes, Ciana
helaas.....het verhaal is weer een stuk mooier geworden. Na drie weken hopen op contact eindelijk een telefoontje van tele2 gehad. De telefoon moest opgestuurd worden ter reparatie. Blijkt na wederom een paar telefoontjes mijnerzijds dat tele2 het toestel heeft laten leveren door studentmobiel (mij volkomen onbekend). Of ik zelf maar even via studentmobiel achter de garantie aan wil gaan en het toestel via hen ter reparatie aanbieden. Waanzin na drie weken wachten gewoon klakkeloos doorgestuurd worden. Het lijkt ook geen enkele zin te hebben om eea met tele2 te bespreken terwijl ik toch echt een contract met hen heb afgesloten. Om van het eindeloze bellen af te zijn vervolgens het toestel naar studentmobiel opgestuurd. 2 klachtbrieven verzonden naar tele2 maar ook daar na weken nog geen enkele reactie op gehad. Fijn die verdubbeling van het de data in mijn abonnement. Al sinds 11 oktober geen telefoon maar wel gewoon doorbetalen.
Reputatie 2
Badge +2
Hey Bart!

Wat jammer dat deze issue nog steeds loopt. 😞 Ik had graag telefonisch contact met je willen opnemen hierover, maar helaas heb je jouw beschikbaarheid niet aan mij doorgegeven. Geen probleem, ik zie dat mijn collega's nu werken aan jouw case. Ze hebben jou op 26 november een mail gestuurd waarin ze vragen om 3 voorbeelden aan te leveren. Heb je deze voorbeelden al opgestuurd? Ik kan helaas niet in hun e-mail inbox kijken.

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je alsnog jouw abonnementskosten betaald terwijl je er op dit moment geen gebruik van kan maken. Zodra jouw issue is opgelost, kan je het vergoedingsformulier invullen en naar ons opsturen!

Groetjes, Ciana
beste Ciana, volgens mij is tele2 het spoor volledig bijster geworden. Inmiddels heb ik, nadat ik zelf moest uitvinden dat tele2 mijn mobiel bij studentmobiel vandaan heeft laten komen toen ik mijn abo heb verlengt, via de garantieprocedure van studentmobiel een nieuw toestel gekregen. het probleem bleek daar ook in gelegen te zijn. Waarom tele2 mij op 26 november nogmaals gaat mailen snap ik werkelijk niet. Ik heb de storing (geen bereik) op 11 oktober gemeld en heb meer dan drie weken en vele urenlange gesprekken mijnerzijds, moeten wachten op een reactie van tele2. Ik had toen ongelofelijk veel keer alle verzochte testen uitgevoerd. Hierna werd ik door een bijzonder onbeschofte medewerker van de technische afdeling gebeld die me vervolgens klakkeloos doorverbond met proassist. Daar bleek vervolgens dat het toestel via studentmobiel was geleverd (mij niets van bekend). Vervolgens heb ik via studentmobiel (wederom zelf) de garantieclaim mogen doen en heb ik vorige week een nieuw toestel ontvangen en nu dus weer gewoon verbinding.
Het is ronduit ongelofelijk dat tele2 zijn klanten zelf alles maar laat uitzoeken en dat er zo slecht gecommuniceerd wordt. Een vergoedingsformulier heb ik ingevuld en daar wel een reactie op gehad. Dat is dan ook het enige dat goed loopt. Op 2 officiële klachtbrieven word niet gereageerd. Soms is het prettig om officieel excuses te krijgen maar dat zit er kennelijk niet in. het is misschien handig om een voorbeeld te nemen aan een bekende kabelexploitant....zaterdag een mailtje gestuurd met een opmerking....vanochtend door hen gebeld met excuses en een spontane vergoeding voor hun fout.
Ik ben blij weer een werkende telefoonverbinding te hebben maar na afloop van mijn contract zal ik nooit meer kiezen voor tele2.
overigens....beschikbaarheid aangeven lijkt me waanzin. gewoon de telefoon pakken en proberen contact te leggen moet in 2015 toch niet zo'n probleem zijn.
Reputatie 2
Badge +2
Hey Bart,

Jammer dat je het zo ervaart. Wij bellen alleen als we de beschikbaarheid van iemand weten, zodat de communicatie soepel verloopt. Goed om te horen dat je weer bereikbaar bent. Succes met de verdere afhandeling!

Groetjes, Ciana