Tele2 contractovername

• 9 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 291 x bekeken

Ik krijg een weinig zeggende email terug dat het is afgewezen en kan ook niet reageren op die email. Vandaar mijn vraag hier maar stellen:

Jullie weten dat de overname kandidaat mijn zoon is, en dat zowel ik als mijn zoon akkoord zijn. Daarnaast gebruikt hij dit nummer al jaren als zijn nummer. Bij start was hij geen 18 vandaar dat het op mijn naam stond, nu hij 18+ is wil ik dat het abonnement op zijn naam komt. Ik zou dan ook graag willen weten wat ik moet doen om het wel voor elkaar te krijgen.

Van: noreply@tele2.nl
Verzonden: dinsdag 9 oktober 2018 12:18
Onderwerp: Nieuws over je contractovername

Beste,
Bedankt voor je aanvraag voor een Tele2 contractovername. Voordat we een aanvraag goedkeuren, doen we altijd een paar (wettelijk) verplichte checks bij zowel de doorgever en overnemer.
Jammer genoeg kunnen we het overzetten van je contract op een andere naam niet accepteren. Daarom moeten wij jou helaas ‘nee’ verkopen. In verband met de privacy van degene die het contract wilde overnemen, kunnen we je niet meer informatie geven.
De contractovername gaat dus niet door en je mobiele nummer blijft op jouw naam staan. Je hoeft verder ook niets te doen.
Meer weten
Kijk hier voor alle voorwaarden van de Tele2 contractovername.
We houden contact.
Tele2

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge
Dat betekent waarschijnlijk dat je zoon niet door één van de checks is gekomen. Jij kunt dus miet zoveel doen. Je zoon zou bij Tele2 kunnen navragen waarom hij niet als contractant geaccepteerd wordt, zodat hij daar misschien iets aan kan doen. Jou mogen ze sowieso niets vertellen om de privacy van je inmiddels meerderjarige zoon te beschermen.
Reputatie 7
Badge +4
Maar de zoon is geen klant, dus die daar staat weer niet zoveel van geregistreerd. Voldoe je wel aan de eis dat er geen toestelkrediet meer mag zijn? Hij kan dus enkel een simonly overnemen. Dat jij al langere tijd het abonnement hebt uitgeleend is helaas geen argument. Hij mag b.v. ook niet bij Preventel bekend zijn en het lopende abonnement mag geen betalingsachterstanden kennen.
Reputatie 7
Badge
Het in één keer aflossen van de toestellening door de ‘oude’ contractant is naar mijn weten onderdeel van het contractovername proces en hoef je niet vooraf te regelen.
Reputatie 7
Badge +4
Nee, dat moet gebeurd zijn via mijn.tele2.nl voordat je het contractovername formulier invult!
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/contractovername/
Reputatie 7
Badge
Mocht een registratie bij Preventel het probleem zijn, dan kan je zoon hier meer informatie opvragen: https://www.preventel.nl/sta-ik-geregistreerd/
Reputatie 7
Badge
Nee, dat moet gebeurd zijn via mijn.tele2.nl voordat je het contractovername formulier invult!
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/contractovername/

Ah, er staat inderdaad ‘voordat je het formulier invult’, ik ben abuis 🤐
Reputatie 7
Badge +4
No problem pipo..
We hebben zijn (sorry mijn) huidig contract gebruikt omdat hij (sorry ik) een nieuw sim/toestel kon uitkiezen. Dat hebben we gedaan met een 2 jarig nieuwe contract, met het verzoek deze op zijn naam te zetten.

Zal via mijn zoon's account eens vragen waarom het niet kan.
Reputatie 6
Badge
Hoi Aladdon,

Omdat het hier om prive informatie gaat, heb ik je een privebericht gestuurd

Groet,

Arjan