vraag

Tele2 bestelling geweigerd

• 27 August 2021
  • 4 reacties
  • 74 x bekeken

Ik doe een bestelling bij Tele2 via Webshop1 (echte naam houd ik achter).
Webshop1 meldt het gevraagde abonnement bij Tele2, maar laat daarna weten dat zij mijn gewenste telefoon niet kan leveren.
Ik herroep mijn bestelling bij Webshop1 en krijg van hen een bevestiging. Ik krijg ook een bevestiging van hen dat het door hen aangemelde abonnement geannuleerd is door Tele2.

Nu wil ik via Webshop2 een gelijkaardig abonnement met dezelfde telefoon bestellen.
Ik krijg te horen dat mijn bestelling door Tele2 geweigerd is.
Navraag bij Tele2 leert dat de bestelling door Webshop1 nog steeds in het Tele2-systeem aktief is.

Ik bied aan Tele2 de schriftelijke bewijzen te leveren die ik van Webshop1 ontvangen heb waarin zij stellen dat de betreffende bestelling door Tele2 is geannuleerd.
Maar dat kan niet volgens de procedure van Tele2.
Ik moet zelf met Webshop1 in contact om één en ander recht te trekken.

Conclusie 1: als Webshop1 mij dwars wil zitten, doen zij niets en kan ik een verlenging (of een nieuw abonnement) bij Tele2 wel vergeten.
Conclusie 2: als er tussen provider en webshop iets fout gaat, kan de klant dat oplossen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Vervolg op het verhaal:

Eerste bestelling is door Tele2 niet correct gecancelled, waardoor tweede bestelling niet geaccepteerd wordt.

Eerste contact met Tele2 klantenservice op donderdagochtend: 

• Ik bied aan de schriftelijke bewijzen van het herroepen van de eerste bestelling te overleggen aan Tele2; dat werd niet geaccepteerd; ik werd verwezen naar de retailer.
  • De retailer geeft nogmaals aan dat de Tele2-informatie die door hem gechecked kan worden aangeeft dat de annulering is ontvangen door Tele2.

De rest van de donderdag is Tele2 onbereikbaar door een telefoonstoring.

Eerste telefonische contact met Tele2 klantenservice op vrijdag:

• Medewerkster vertelt dat er geen spoor is van een annulering. Ik vertel nogmaals dat ik daarvan de schriftelijke bewijzen kan overleggen. Nu wordt mij verteld dat ik dan de chatbot moet gebruiken, dan kan ik de bewijzen uploaden en wordt ik verder geholpen.
  • Medewerker aan de chatbot kan mij inderdaad de gelegenheid geven om de bestanden te uploaden, hij oordeelt dat de stukken mijn lezing bevestigen maar kan zelf geen afwikkeling doen. Hij laat mij weer met de telefonische klantenservice bellen.
  • Volgende medewerker aan de telefoon ziet de door mij ge-uploade bestanden maar kan ook zelf geen beslissing nemen. Hij moet het doorgeven aan de back-office. Daarbij de mededeling dat afwikkeling 5 tot 7 werkdagen kan duren. 
    Dat wil zeggen dat ik al die tijd geen nieuwe bestelling kan doen.

-----

Ik heb dus vier verschillende Klantenservice-medewerkers gesproken,
die voor een deel elkaar tegensprekende (of op zijn minst niet eenduidige) informatie verstrekken.  Plus dat je vier keer opnieuw hetzelfde verhaal moet vertellen omdat ze anders niet weten wáár ze je mee moeten helpen.
De telefoon-gesprekken met Tele2 namen samen 68 minuten in beslag, tel daarbij op de tijd die ik aan de chatbot heb gezeten, de tijd om met de retailer te schakelen en de tijd om de schriftelijke stukken te prepareren.  

Ik heb al jaren achteréén (10?  12?) een abonnement rechtstreeks via Tele2 gehad. Maar nu wilde ik per sé een telefoon die bij Tele2 niet meer leverbaar was.  Daarom deze keer bij een retailer gezocht en gevonden. 
---
Door deze ervaring en omdat ik geen 7 werkdagen wilde wachten, heb ik uiteindelijk gekozen voor eenzelfde abonnement/telefoon via dezelfde retailer maar bij een andere provider.
Bij die keuze heeft ergernis en frustratie een grote rol gespeeld.
Als de communicatie met Tele2 makkelijker was verlopen en sneller resultaat had gehad, was ik misschien wel genegen geweest om die 7 werkdagen te wachten.

Jij wilt zaken doen met een retailer. Dat is dan jouw verkoper en aanspreekpunt. Problemen dienen door hen te worden opgelost. Jij moet je daar melden.

Als je dit onhandig vind, dan de volgende keer rechtstreeks bij een provider bestellen. Retailers zijn soms wat goedkoper, maar dan is het servicekanaalook anders.

In deze situatie lag het probleem niet bij de retailer maar bij Tele2. 

Reputatie 7
Badge +2

Noem de namen van de beide webshop maar. Misschien heeft dan iemand een idee.

Zolang je geen onterechte of valse beschuldiging doet, geen personen met naam en adresgegevens noemt, is daar niets mis mee.

Ik heb veel telefoons via mobiel.nl gekocht, altijd prima gelukt.

Maar het is me opgevallen dat mijn verlenging van de diverse contracten blijkbaar pas heel laat zichtbaar zijn in mijn tele2.

Je kunt verlengen blijft schreeuwend opploppen, zelfs als het nieuwe abonnement al is ingegaan.

Waar die communicatie storingen tussen beide bedrijven haperen zullen we nooit weten.

Gelukkig komt bij mij alles goed terecht.

Ik wens je veel succes.

Geef elk bedrijf een uiterste termijn om alles geregeld te hebben.

Daarna kun je de geschillencommissie inschakelen. Misschien komt de geschillencommissie iets verder in de structuur van de verschillende bedrijven. 

Reputatie 7
Badge +4

Jij wilt zaken doen met een retailer. Dat is dan jouw verkoper en aanspreekpunt. Problemen dienen door hen te worden opgelost. Jij moet je daar melden.

Als je dit onhandig vind, dan de volgende keer rechtstreeks bij een provider bestellen. Retailers zijn soms wat goedkoper, maar dan is het servicekanaalook anders.