beantwoord

Tele2 Administratie, Mijn Tele2

• 7 januari 2017
  • 8 reacties
  • 256 x bekeken

November 2016 werd ik afgesloten. Er was een factuur niet voldaan. Ondanks dat ik meerdere keren heb gecheckt op Mijn Tele2 waar alle facturen op betaald/groen stonden. De telefonische helpdesk zei dat de cookies van de site zorgden dat die op groen blijven staan en ik elke keer eerst de cookies van Tele2 moest verwijderen om te zien of er werkelijk iets veranderd was (wie heeft een interactieve site die gewoon in de database opzoekt wanneer je cookies hebt?!). Het was mijn eigen verantwoording om bij mijn bank te kijken of alles is betaald. Ik vind het belachelijk, want Tele2 levert een service in Mijn Tele2 die ik dacht te kunnen vertrouwen. Met tegenzin en mede door de boze helpdek-medewerker (waarom zou die boos op mij moeten zijn?) heb ik de heraansluitkosten dan maar betaald.
Nu wilde Tele2 afgelopen week het dubbele van normaal afschrijven. Dus ik wilde kijken hoe dat kon op Tele2. Gewoon helemaal geen factuur bekend! Dus tegen gehouden bij de bank tot ik weet wat er aan de hand is. Een week later: nog altijd geen factuur te zien, wel een brief: Factuurbedrag en Openstaand bedrag zijn niet eens gelijk. Scheelt maar 1 cent, maar dat is toch ook gewoon heel vreemd!

Tele2: waar is mijn factuur waarop ik kan zien dat mijn bijna-verdubbeling van het maandbedrag terecht is. Waarom verschillen bedragen van Factuur en Openstaand (de laatste is 1 cent minder) en ik wil mijn heraansluitkosten alsnog terug, want nu is wel heel duidelijk dat jullie administratie en service (Mijn Tele2) niet werkt als beloofd. Daar hoef ik niet de dupe van te zijn.

Toevoeging:
Dan was er nog de truck van het aanpassen abonnement. Mijn moeder lag in het ziekenhuis en ik moest plots heel veel smsen en bellen. Voor € 5,- kon ik mijn abo aanpassen voor onbeperkt sms-en. Dat deed ik op de laatste dag van de maand in de veronderstelling dat de volgende maand dat zou ingaan. Nee dus. De laatste dag betaalde ik € 5,- voor de vorige maand, maar de extra sms-en en belminuten waren wel ook gefactureerd. Dus gewoon 5 euro extra betaald voor nog niet eens hele dag. Pik binnen Tele2!

PS. Nadat ik al weg ben gegaan als internet-klant, zal ik dat ook doen als mobiele klant zodra mijn contract afloopt. Ook zal ik geen vrienden en familie meer aanraden naar Tele2 en helpen met overstappen (ik ben de techneut in de mijn omgeving). Tot nu toe over laten stappen: 3.
icon

Beste antwoord door Tom van Tele2 9 januari 2017, 17:10

Ik heb even je facturen erbij gepakt en ik zie inderdaad een hoger bedrag op je laatste factuur, maar dat kan verklaard worden door de aansluitkosten van € 28,00. Die kosten ga ik crediteren.

Het verschil van 1 cent heeft waarschijnlijk te maken met een afronding van een eerdere betaling van jou.

Bij het aanschaffen van een extra bundel staat aangegeven dat de bundel alleen geldig is in de maand waarin je hem hebt aangeschaft.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bart,

Het klinkt inderdaad alsof hier wat dingen niet goed zijn gegaan. Ik zou graag even met je mee willen kijken in het systeem, zou je me daarvoor middels een privébericht je volledige naam, adres en woonplaats, je klantnummer en je geboortedatum kunnen sturen?

Ik hoor graag van je.

Groetjes Tom
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb even je facturen erbij gepakt en ik zie inderdaad een hoger bedrag op je laatste factuur, maar dat kan verklaard worden door de aansluitkosten van € 28,00. Die kosten ga ik crediteren.
Het verschil van 1 cent heeft waarschijnlijk te maken met een afronding van een eerdere betaling van jou.
Bij het aanschaffen van een extra bundel staat aangegeven dat de bundel alleen geldig is in de maand waarin je hem hebt aangeschaft.
Nou, dat is nog eens een onverwachte reactie.
Ik kan de nieuwe factuur echter nog altijd niet zien (heb de cookies verwijderd).
Reputatie 7
Badge +4
Je krijgt geen nieuwe factuur. Die 28 euro betaal je nu wel . De moderator zijn vergoeding wordt met je volgende factuur verrekend.
Je krijgt geen nieuwe factuur. Die 28 euro betaal je nu wel . De moderator zijn vergoeding wordt met je volgende factuur verrekend.

Ik kan de factuur niet zien. Die staat niet op 'Mijn Tele2'. Ik kan wel de gegevens van de geweigerde overboeking op 'Mijn ING' zien. Daar staanhet bedrag van € 79,00 met de omschrijving 'ARNL9000002114150'. Ik weet dus niet of dat het factuurnummer is...
Ik heb het dus niet over een nieuwe factuur, maar over de laatste factuur. Die overboeking had ik mede geannuleerd omdat ik die niet had ontvangen en niet kon inzien op 'Mijn Tele2' omdat die er gewoon niet bij staat. De laatste factuur daar is van november 2016.
Sorry, ik heb wel een herinnering per post gekregen (zonder specificatie van de kosten), maar die zie ik dan wel zodra 'Mijn Tele2' het fatsoenlijk doet. (erm) 😉
Reputatie 4
Badge +3
Top! Factuurnummers beginnen trouwens altijd met "NL".

Ik ga dit topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom