Tele2 4g wordt afwisselend H+, waarom?

Ik heb een Tele2 4g unlimited abbonement.
Alleen ik kan niet altijd genieten van 4g, hij valt namelijk vaak genoeg terug naar H+ (supertraag). De plaats heeft er niks mee te maken want heb anders op dezelfde plek ook gewoon 4g bereik.

Doet tele2 het volgende: als je "teveel" data verbruikt dat de snelheid dan wordt ingeperkt tot een lagere snelheid?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Op je tweede vraag, nee, dat doet Tele2 niet, en als ze dat zouden doen, zouden ze je alsnog op 4G netwerk laten.

Lijkt toch een mogelijke bereik issue (of probleem met je toestel).

Je kunt dat uitsluiten door je simkaart in een andere toestel te testen.
Reputatie 1
Ik heb dit probleem nu ook,
In den helder
Ik denk aan een storing
Reputatie 1
De storing lijkt voorbij te zijn.
Rena Chan Werk je voor tele2 dat je dat zeker weet? Kan een medewerker dat anders bevestigen.

Dig4tal Ik zit in Amsterdam

Maar dit is niet de eerste keer, gebeurt vrijwel iedere dag.
Reputatie 6
Badge
aliazzoost schreef:

... want heb anders op dezelfde plek ook gewoon 4g bereik.

Hoe bedoel je “anders”? Een paar dagen/weken terug? Met je vorige toestel? Met je vorige provider? Onder welke omstandigheid had je wel gewoon 4G?
Nee gewoon dagelijks komt het terug op dezelfde plek, opvallend nadat ik best veel data heb verbruikt.
Zelfde toestel zelfde provider zelfde abbonement zelfde plaats.
Reputatie 6
Badge
Dus ineens vanaf een bepaalde datum? Of het ene moment wel en het andere niet meer?
Reputatie 6
Badge +1
Afknijpen kan best alle lijnen worden gemonitored als er ergens een heavy user zit die zich niet aan de fair use policy houd kunnenn daar best maatregelen op volgen. Zoals dat lees krijg je dan volgens de regeltjes eerst een waarschuwing. Heb je die gekregen? Overbelasting van de mast kan natuurlijk ook. Kan je makkelijk checken door bijv. te Netflixen op een andere mast. Er zijn appjes voor waarop je kan zien op welke paal je zit. Zelf onderzoeken kan handig zijn. Dan hoeft er door anderen, zelf benoemde deskundigen, weinig gefantaseerd te worden wat er aan de hand is ☺
Reputatie 7
Badge +2
aliazzoost schreef:

Rena Chan Werk je voor tele2 dat je dat zeker weet? Kan een medewerker dat anders bevestigen.

.

Ik werk niet bij Tele2, maar weet ook zeker dat je niet met opzet naar 3G overgeschakeld wordt.

Waar dat probleem zit, ja de technische dienst kun het proberen uitzoeken waarom je bij 3G blijft hangen, dekking, inderdaad misschien drukte of storing in het netwerk.

Ik zelf had het erg met een Moto Z play dat te vaak bij 3G bleef hangen waar het niet de bedoeling was... Maar heb nooit echt de oorzaak kunnen vinden, welke toestel heb jij?